Topic-icon Stoploss voor swing trader op EUR/USD

More
4 years 2 months ago #9236 by rlanger
Stoploss voor swing trader op EUR/USD was created by rlanger
Als (beginnende) swing trader op de EUR/USD heb ik inmiddels aardig wat vlieguren gemaakt op demo en realtime accounts. Mijn koersverwachtingen kloppen in de meeste gevallen. Uiteraard gebruik ik een stoploss (in de vorm van een trailing stop of het handmatig verschuiven van de stop) om eventuele verliezen te beperken. Deze zet ik op 25 pips van de actuele koers. Doordat mijn trades meestal een dag of paar dagen lopen (zolang als de trend duurt), heb ik al een paar keer meegemaakt dat ik er door een retracement alsnog uitgestopt werd. Waarna de koers zijn weg vervolgde en ik veel pips misliep. Een logische stap zou kunnen zijn een ruimere trailing stop te hanteren of de SL vast te zetten op bijvoorbeeld 25 pips van de openingsprijs en deze niet mee te schuiven. Natuurlijk zou ik dit uitgebreid kunnen testen in een demo account, maar ik ben juist benieuwd naar ervaringen van andere traders en wat zij bij vergelijkbare strategieën als SL hanteren.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 1 month ago - 4 years 1 month ago #9255 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Stoploss voor swing trader op EUR/USD
Je kunt een SL eindeloos oprekken, waarmee je je verliezen vertgroot. Zou ik niet doen.

Verliezen hoort bij het handelen. Retracements die uit de bocht vliegen ook.

Waar je naar kunt zoeken is een gezonde balans tussen SL en TP. Zoek dus naar een verhouding tussen SL en TP waarbij die verliezen ruimschoots gecompenseerd worden. Is die verhouding 1:3 (wat algemeen als ideaal wordt beschouwd) en verlies je 1 op de 2 trades, dan ga je dus goed. Mits je een goed risicobeleid hebt en je volume zuiver calculeert. Heb ik een leuk tooltje voor gemaakt.

Je SL bepaal je overigens a.d.h.v. de koersverwachting. Zal dus bij elke positie weer anders zijn. Vastzetten is een heerlijk luie optie, maar dan laat je meer over aan het toeval dan nodig is. Het volume wordt dan weer bepaald a.d.h.v. de omvang van je SL.

Succes met puzzelen.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
4 years 1 month ago #9260 by Tokkes
Replied by Tokkes on topic Stoploss voor swing trader op EUR/USD
Zet je stoploss altijd onder (als je long gaat) of boven (als je short gaat) een weerstand. Dat vermindert het aantal keer dat je SL geraakt wordt.
In dit voorbeeld ben ik long:

Mijn SL van de bovenste 0.10 staat dus op ruim 100 pips.
Op ca 25 pip winst, sluit ik de helft van de positie en breng ik mijn SL meer dan breakeven.
Na de volgende retrace en wanneer de prijs verder omhoog gaat, zal ik de middelste SL verschuiven naar waar nu de hoogste SL staat. Maar dus telkens onder de weerstand.

Veel succes!

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!
Attachments:

More
4 years 1 month ago - 4 years 1 month ago #9265 by Tokkes
Replied by Tokkes on topic Stoploss voor swing trader op EUR/USD
En zo gaat het dan verder:

De helft van de 0,10 wordt gesloten met 25 pip winst en ik breng mijn SL van de overige 0,05 boven break-even. Mijn minimale winst op die trade (die ik nog verder probeer handmatig te trailen) is 25 pip op de eerste helft en 5 pip op de tweede helft, dus totaal 30/2= 15 pip zekerheid van winst.
De 2 onderste SL'en verhoog ik naar een volgend niveau.
Ik verwacht een volgende stijging tot 1,14 en geef een stop buy-order boven de breakout, boven de 1,13

De breakout is een feit, wordt getriggerd en geeft me op de helft van de positie 25 pip winst. Ik breng de SL boven break-even.
De 3 onderste SL'en verhoog ik naar een volgend niveau, maar dus telkens onder een weerstand.

De 3 onderste SL'en verhoog ik naar een volgend niveau, steeds onder een weerstand. We gaan richting de 1,14. Vermoedelijk pas na het weekend. De bovenste SL kan ik nog niet verhogen onder een weerstand.
Ik maak me stilaan klaar om de rit down te maken. Mijn hoogste sell stop staat voorlopig boven de 1,12.
Mogelijk sluit ik later m'n long trades voor ze de SL bereiken, als ik overtuigd ben dat de wave down is ingezet.

Veel succes!

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!
Attachments:

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.679 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl