Topic-icon Range trading

• Epjklomp
  • Epjklomp's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
3 years 11 months ago #9358 by Epjklomp
Range trading was created by Epjklomp
Hallo,

Ik ben beginneling m.b.t. forex trading. Ik ben gestart met range trading en heb het één en ander hierover gelezen. Ik heb er vaak moeite mee om een stabiele range te vinden. Ik doe het momenteel met bollinger bands en kijk naar de populaire koersen daarvoor zoals de eur/chf of eur/gbp. Los van dat ik weinig zijwaarts gerichte koersen te zien krijg, kan ik ook niet echt een duidelijke weerstand of support zien. Zijn er bepaalde grafieksoorten waar ik het beste naar kan kijken (per dag/uur/15 minuten/ etc.) om deze niveaus te identificeren?

Groet,
Eddy

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
3 years 11 months ago #9364 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Range trading
Misschien heb je hier wat aan

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
3 years 11 months ago #9369 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Range trading
Er gaan vooral heel veel fabels over S&R-lijnen. Zoals dat een Moving Average ook als S&R zou functioneren, of dat diagonale lijnen als S&R werken. Alleen prijs-lijnen bieden de prijs steun of weerstand. Prijslijnen lopen nu eenmaal altijd horizontaal in charts.

Er zijn drie soorten S&R-lijnen: harmonische, natuurlijke en historische. De meeste S&R kun je automatisch laden met MT4.
  1. De harmonische lijnen breng je in beeld met de juiste Pivot indicator – hier heb je een linkje .
  2. De natuurlijke S&R zijn ronde getallen. Die breng je in beeld in MT4 door het grid aan te zetten. Rechtermuisknop op de kaart, zoeken in het snelmenu.
  3. Blijven de historische over. Als je op M15 of H1 (dus kleiner timeframes) handelt, zijn dat er bar weinig die afwijken van de eerder genoemde twee. Maar het is wel nuttig om lijnen te leggen op prijsniveau's die vaak geraakt worden door highs of lows.

Succes van trading hangt voor 75% af van karakter, voor 20% van analyse en voor 5% van geluk (naar schatting natuurlijk, maar ver zit ik er niet naast). Die 20% analyse bestaat volgens sommigen voor 80% uit S&R-lijnen. Zover wil ik niet gaan, maar ze zijn heel belangrijk. Morgen maak ik er een blogje over.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

• Epjklomp
  • Epjklomp's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
3 years 11 months ago #9374 by Epjklomp
Replied by Epjklomp on topic Range trading
Dank voor de terugkoppeling. Ik ga de historische proberen op een hour-chart. Het filmpje was erg nuttig, maar denk dat je wat ervaring moet krijgen in het bepalen van de juiste support en resistance niveaus.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.181 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl