Topic-icon Groeicijfers Frankrijk en Duitsland

More
4 years 2 months ago #9366 by Kenny
Hallo,

ik ben helemaal nieuw in het hele handelen dus ik zit met een enorme hoeveelheid vragen. Maar voor nu wil ik er eentje stellen n.a.v. een nieuwsbericht op de FrontPage.

Daar is te lezen dan aanstaande woensdag de groeicijfers van Frankrijk en Duitsland bekend gemaakt worden. Is het dan verstandig om morgen op een laag punt te kopen in de hoop dat woensdag na bekendmaking de koers omhoog zal bewegen?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 2 months ago #9367 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Groeicijfers Frankrijk en Duitsland

Kenny wrote: Hallo,

ik ben helemaal nieuw in het hele handelen dus ik zit met een enorme hoeveelheid vragen. Maar voor nu wil ik er eentje stellen n.a.v. een nieuwsbericht op de FrontPage.

Daar is te lezen dan aanstaande woensdag de groeicijfers van Frankrijk en Duitsland bekend gemaakt worden. Is het dan verstandig om morgen op een laag punt te kopen in de hoop dat woensdag na bekendmaking de koers omhoog zal bewegen?

Dat is pure speculatie. Groeicijfers kunnen ook krimpcijfers zijn.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 2 months ago #9370 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Groeicijfers Frankrijk en Duitsland
Dit is het domein van de fundamentele analyse. Groeicijfers worden geschat en de koers richt zich dezer dagen naar die schattingen. Die zijn te vinden in de economische kalenders die je hier en daar vindt. Als de schatting meevalt of tegenvalt, dat reageert de koers daarop. Zelfs als de groeicijfers conform de schattingen zijn, reageert de koers daarop.

Welke reactie dat is, kunnen economen achteraf altijd heel goed uitleggen. Vooraf blijft het idd speculeren.

Beginnen met traden is denk ik makkelijker door je eerst eens te verdiepen in de technische analyse. Leer charts lezen en dan met name de langetermijn-charts, H4, D1. Die gedragen zich naar de economische toestand van landen, munten, olie en dergelijke. Probeer verband te leggen tussen economische trends en de charts.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
4 years 2 months ago #9372 by Jelle
Replied by Jelle on topic Groeicijfers Frankrijk en Duitsland
Zoals crosstrader al zegt kunnen groeicijfers ook krimpcijfers zijn. Het is doorgaans niet slim om posities in te nemen in de hoop dat cijfers beter dan wel slechter uitvallen.

Wel kun je dit soort informatie gebruiken om beter beslagen ten ijs te komen en posities in te nemen kort nadat de cijfers bekend zijn.
Een veelgebruikte economische kalender onder forex traders is die van forexfactory: economische kalender FF

Het is overigens wel aan te raden om ook altijd de grafieken in het oog te houden, zodat je koersbewegingen beter op waarde kunt schatten.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
4 years 2 months ago #9375 by Kenny
Replied by Kenny on topic Groeicijfers Frankrijk en Duitsland
Bedankt, hier staan voor mij een paar hele nuttige links tussen.

Wat is jullie ervaring met de website DailyFX? Ik heb namelijk het idee dat dit een hele mooie bron is.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.160 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl