Topic-icon Groeicijfers Frankrijk en Duitsland

More
4 years 2 months ago #9366 by Kenny
Hallo,

ik ben helemaal nieuw in het hele handelen dus ik zit met een enorme hoeveelheid vragen. Maar voor nu wil ik er eentje stellen n.a.v. een nieuwsbericht op de FrontPage.

Daar is te lezen dan aanstaande woensdag de groeicijfers van Frankrijk en Duitsland bekend gemaakt worden. Is het dan verstandig om morgen op een laag punt te kopen in de hoop dat woensdag na bekendmaking de koers omhoog zal bewegen?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 2 months ago #9367 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Groeicijfers Frankrijk en Duitsland

Kenny wrote: Hallo,

ik ben helemaal nieuw in het hele handelen dus ik zit met een enorme hoeveelheid vragen. Maar voor nu wil ik er eentje stellen n.a.v. een nieuwsbericht op de FrontPage.

Daar is te lezen dan aanstaande woensdag de groeicijfers van Frankrijk en Duitsland bekend gemaakt worden. Is het dan verstandig om morgen op een laag punt te kopen in de hoop dat woensdag na bekendmaking de koers omhoog zal bewegen?

Dat is pure speculatie. Groeicijfers kunnen ook krimpcijfers zijn.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 2 months ago #9370 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Groeicijfers Frankrijk en Duitsland
Dit is het domein van de fundamentele analyse. Groeicijfers worden geschat en de koers richt zich dezer dagen naar die schattingen. Die zijn te vinden in de economische kalenders die je hier en daar vindt. Als de schatting meevalt of tegenvalt, dat reageert de koers daarop. Zelfs als de groeicijfers conform de schattingen zijn, reageert de koers daarop.

Welke reactie dat is, kunnen economen achteraf altijd heel goed uitleggen. Vooraf blijft het idd speculeren.