Topic-icon Stappen plan

• Kalika call
  • Kalika call's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 1 month ago #9430 by Kalika call
Stappen plan was created by Kalika call
Zo gaande weg hier op het forum ben ik wat gaan lezen , eerst het boek van Jelle Daarna het boek van Semper Augustes , ( beide aanraders ) het Forum etc etc .

Nu kom ik tot de conclusie dat ik nog een echte leek ben , en door het bos de bomen niet meer zie .

Misschien is die er al , maar is er niet een soort stappen plan wat je kunt volgen zodat je stap voor stap de juiste info krijgt , op de juiste volgorde ( als dat ook zo bestaat ? )

Info welkom dus

Kalika call

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 1 month ago #9431 by olavzuijdam
Replied by olavzuijdam on topic Stappen plan
Klinkt best wel herkenbaar. Ik heb hetzelfde traject gevolgd, in precies die volgorde :)
Ik lees dagelijks de blogs van Semper en volg alles wat hier langs komt. Ik merk dat het lezen van Forex verhalen in het Nederlands toch makkelijker is dus daar probeer ik het ook bij te houden.
Wat mij goed hielp was dit stappenplan: forexninja.nl/category/begin-hier/pandoras-box/

Uiteindelijk denk ik dat je toch het meest zal leren door het gewoon te doen. Eerst demo, dan klein geld, etc.
Wat ik overigens ook een nuttige video vond was deze (overigens gevonden op een forum):

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes!
The following user(s) said Thank You: Kalika call

More
4 years 1 month ago #9432 by Jelle
Replied by Jelle on topic Stappen plan
Veel sites en (zelfbenoemde) guru's bieden trading strategieën aan waarvan gezegd wordt dat je er veel winst mee kunt maken, en het is goed mogelijk dat dat zo is voor degene die de strategie aanbiedt, maar de vraag is of het ook werkt voor jou.

Deel V van Forex voor Ambitieuze Beginners gaat over het worden van een succesvolle trader en een belangrijk onderdeel daarvan is het vinden van een strategie die bij je past (hoofdstuk 22). Vervolgens komt het schaven aan een goede set-up en exit strategie, in lijn met gezond money management. Oftewel je trading plan.

Maar een trading plan is geen hapklare brok, je moet er aan blijven schaven, en daarvoor moet je informatie verzamelen over je trades, welke werken wel en welke niet.

Maar het belangrijkste is misschien nog wel de psychische component. Veel traders hebben prachtige plannen, ze houden zich er alleen niet aan. Leer jezelf dus aan dat je tijdens de trade niet afwijkt van je setup, evalueren komt daarna.

Veel traders staren zich blind op een strategie waar iemand anders helemaal lyrisch over is omdat ze zoeken naar een shortcut. Maar er is geen shortcut naar ervaring, geduld en discipline. Daarvoor is oefening nodig en kritisch blijven kijken naar waar je mee bezig bent.

Enfin, stap 1: trading plan dat past bij jou

Misschien heb je ook wat aan deze vid:

6 Simple Secrets of Successful Forex Trading

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
The following user(s) said Thank You: Kalika call

• Kalika call
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 1 month ago #9433 by Kalika call
Replied by Kalika call on topic Stappen plan
Hoi Jelle , ik heb je video gezien , en wat je eerder al zei nadat ik je de uitslag deelde over de quiz , is een ding al boven komen drijven , Ik wil te snel van start . dus wederom ga ik je boek nog eens goed doorlezen , maar nu als school boek . daarmee wil ik zeggen dat ik ga opschrijven wat vragen oproept , en zo eerst alle info goed tot me laten door dringen .

wordt vervolgt

( ps het wordt wel vaker gezegd dat je een boek 2 keer moet lezen , en ik denk nu ook dat dit ook corect is )

Jelle bedankt

• Kalika call
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 1 month ago #9434 by Kalika call
Replied by Kalika call on topic Stappen plan
Hoi Olaf , bedankt , ik schreef het al , maar ik wil te snel denk ik , in een korte periode te veel gelezen , wat zoveel vragen oproept wat resulteerd in nog meer lezen , maar ik moet een paar stappen terug , en de dingen op me inlaten werken , door te doen !!!

Een mooie zin is '' TO BE IN BUSINESS YOU HAVE TO DO BUSINESS '' DUS DE VOLGENDE STAP IS DE BEIDE BOEKEN NOG EENS GOED LEZEN .

En dan droog oefenen , om te zien wat er gebeurt , dat analiseren en delen hier op het forum ? ez verder

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.208 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl