Topic-icon Leverage <-> winst?

More
3 years 9 months ago #9768 by itsme
Leverage <-> winst? was created by itsme
Ik stuit op het volgende:

In bijlage een printscreen van een positie van 30$ die ik genomen had met een leverage van 100x.
Zoals je kan zien is de winst 5% en het bijhorend bedrag is 1.5$. Gezien de leverage van 100 zou ik eerder dan een winstbedrag van 150$ ( 1.5$ x 100 ) verwachten ipv gewoon de 5% ( = 1.5$ ) die nu gestort is. Waar ga ik in de fout in de redenering / verwachting?

Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
3 years 9 months ago #9770 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Leverage <-> winst?
Je bent aan het handelen en begrijpt niet wat leverage is. Als je een leverage hebt van 100 betekent dat je dan 100 maal minder kapitaal nodig hebt om een trade te doen. Dus ipv, bijv. 100.000 euro heb je maar 1000 euro margin nodig om die trade te kunnen doen. Ga je eerst verdiepen in de materie voor je überhaupt gaat traden. Je bent zo door je account centjes als je niet snapt waarmee je bezig bent.

itsme wrote: Ik stuit op het volgende:

In bijlage een printscreen van een positie van 30$ die ik genomen had met een leverage van 100x.
Zoals je kan zien is de winst 5% en het bijhorend bedrag is 1.5$. Gezien de leverage van 100 zou ik eerder dan een winstbedrag van 150$ ( 1.5$ x 100 ) verwachten ipv gewoon de 5% ( = 1.5$ ) die nu gestort is. Waar ga ik in de fout in de redenering / verwachting?

The following user(s) said Thank You: itsme

More
3 years 9 months ago #9773 by Jelle
Replied by Jelle on topic Leverage <-> winst?
Leverage heeft zoals crosstrader al zegt te maken met hoeveel kapitaal je nodig hebt om een positie te openen. Je winst/verlies potentie heeft te maken met de grootte van de positie.

In het voorbeeeld heb je een positie geopend ter grootte van 3 micro lots (1 micro lot = 1000 units). Een micro lot is 1/00 van een Standaard Lot. Bij een Standaard Lot staat 1 pip voor $10, bij een micro lot staat 1 pip voor 10 dollarcent.

Je maakt hier een winst van 5 pips. dat is 50 dollarcent per microlot en hier dus 50 dollarcent x 3, omdat je 3 microlots hebt.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
The following user(s) said Thank You: itsme

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.346 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl