Topic-icon +18% in de eerste 24 uur, er nu van leren.

• allegandro
  • allegandro's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 8 months ago #9789 by allegandro
+18% in de eerste 24 uur, er nu van leren. was created by allegandro
Was het maar eke dag mooi weer, maar deze 18% heb ik toch maar mooi te pakken.
Gisteravond 50 euro gekregen en nu staan we dus op 58,50.

18 trades
14 positief
4 negatief

Duidelijke een geval van overtrading.
2 keer te vroeg uit gestapt.
2 keer de foute knop in gedrukt.

Nu ben ik aan het denken, hoe kan ik mijn trades het beste analyseren, waar ik de juiste en de foute beslissingen heb genomen?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 8 months ago #9791 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic +18% in de eerste 24 uur, er nu van leren.
Beginners luck!

Pas op voor overconfidentie, ik had soortgelijke ervaring in mijn tweede forex periode (pas lid van FMP), nadat mijn live account met zo'n 50-60% was gegroeid in 3 maanden tijd, verloor ik het HELE account ... binnen twee weken...Dat was wel een WTF momentje moet ik zeggen.
Hou je money management in de gaten!

More
3 years 8 months ago #9792 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic +18% in de eerste 24 uur, er nu van leren.
Helemaal mee eens LOJ, Komt van een koude kermis thuis. Wel heel veel trades voor zo'n korte tijdspanne. En.................... € 8,50 is 'slechts' 17%. :whistle:

Lotsofjazz wrote: Beginners luck!

Pas op voor overconfidentie, ik had soortgelijke ervaring in mijn tweede forex periode (pas lid van FMP), nadat mijn live account met zo'n 50-60% was gegroeid in 3 maanden tijd, verloor ik het HELE account ... binnen twee weken...Dat was wel een WTF momentje moet ik zeggen.
Hou je money management in de gaten!

• allegandro
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 8 months ago - 3 years 8 months ago #9793 by allegandro
Replied by allegandro on topic +18% in de eerste 24 uur, er nu van leren.

Lotsofjazz wrote: Beginners luck!

Natuurlijk is het beginners geluk, helemaal mee eens.

crosstrader wrote: € 8,50 is 'slechts' 17%.

Het is € 8,78,rond het naar beneden af, maar het percentage naar boven.

crosstrader wrote: Komt van een koude kermis thuis.

Zeker weten, ik ga deze gratis 50 euro er door heen jassen, er mee gokken, experimenteren en er van leren.
Als het een week meegaat ben ik al gelukkig.

More
3 years 8 months ago #9795 by Jelle
Replied by Jelle on topic +18% in de eerste 24 uur, er nu van leren.
Zonder geluk vaart niemand wel.

Maar als je dit nou eens een maand vol zou houden, iedere dag +18% winst terwijl je begint met 50 euro, hoeveel heb je dan aan het einde van de maand? :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
3 years 8 months ago - 3 years 8 months ago #9796 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic +18% in de eerste 24 uur, er nu van leren.
20 dagen traden per maand. € 1370

Jelle wrote: Zonder geluk vaart niemand wel.

Maar als je dit nou eens een maand vol zou houden, iedere dag +18% winst terwijl je begint met 50 euro, hoeveel heb je dan aan het einde van de maand? :-)

• allegandro
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 8 months ago - 3 years 8 months ago #9797 by allegandro
Na 60 dagen over de 1.000.000 en na 6 maanden denk ik dat ik stop met ruim 21 miljard.
Maar ik ben blij als ik de 50 euro nog heb na een maand, maar dromen is altijd leuk.

• allegandro
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 8 months ago #9808 by allegandro
Zoals te verwachten ging het op dag 2 mis.

Mijn eerste trades gingen goed en snel zat ik op 62,50, maar toen ging het dus fout.

Ik zag een trend naar beneden en "sold" echter las ik de trend wel goed, maar stapte op de bodem in, waarna de koers eerst naar boven ging. Mijn brein maakte toen de fout de trend te vergeten. Ik sloot de positie en kocht snel om de trend naar boven te volgen. Echter de trend was nog steeds naar beneden. Ik kocht op het hoogte punt en direct zakte de koers in elkaar. Ik sloot de positie en nam de tegenovergestelde positie weer in. Deze "grap" herhaalde ik 4 keer. en voor ik het wist was er van de 62.50 nog 28 euro over.
Gelukkig was ik toen instaat afstand te nemen. Wat ik natuurlijk al had moeten doen na het tweede verlies. Maar ja ik werd emotioneel en dan maak je fouten. dom dom dom.

Een paar uur later wel iets kunnen herstellen van 28 naar 40 euro. Maar het was wel een dag om van te leren.

En het erge was, had ik gewoon mijn eerste positie vast gehouden, dan had ik er goed op verdiend, want de trend was naar beneden. Dat had ik dus wel goed gezien, alleen mijn instap momenten waren zeer slecht.

More
3 years 7 months ago #9971 by Power
Replied by Power on topic +18% in de eerste 24 uur, er nu van leren.
Allegandro ik herken je verhaal... je maakt een verliezer en hoopt deze goed te maken met de tegenovergestelde richting.
Soms heb je geluk en gaat dit goed.. maar meestal denk je niet meer nuchter naar en maak je telkens dezelfde fout.
En wat blijft er uiteindelijk over? Met geluk een paar euro maar meestal 0 euro.

Persoonlijk zou ik zeggen als je merkt dat je in dit gedrag valt, snel stoppen met handelen alles sluiten.
En iets gaan doen om de geest te verzetten / schoon te maken.
De volgende dag kijk je weer uit naar een nieuwe positie met een frisse blik.

Ik heb zelf de regel als ik meer dan 6% verlies op 1 dag dan stop ik er mee voor die dag en zie ik de volgende dag wel weer.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.198 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl