Topic-icon Leuke chart voor het begin van de week

• DjazzyFx
  • DjazzyFx's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago - 3 years 7 months ago #9815 by DjazzyFx
Leuke chart voor het begin van de week was created by DjazzyFx
400 pips swingtrade: USD/NOK
Pas op! Bij de meeste brokers is de spread behoorlijk. Entry staat nu zo'n beetje op het laagste punt, trend is up.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago #9817 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic Leuke chart voor het begin van de week
Dit is ook een mooie. Na weken wachten ging donderdag de Tenkan-Sen omlaag door de Kijun-Sen. De TI bevestigd hiermee de fundamentals voor De CHF als veilige haven. Wel even wachten op het nieuws rond kwart over negen over de maandelijkse producer price index.

Twee keer instappunt getest met microlot: +248 pips en +115 pips

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago - 3 years 7 months ago #9818 by DjazzyFx
Na de opening van de Aziatische markt gaat de NOK na een klein hedge-dipje van de broker mee in de trend.

Het hedge-dipje van de CHF is te groot voor een entry op de weerstand van 1.1050 maar de trend gaat als verwacht. Kijun-Sen is vlak, kans op een break down is aanwezig na de London opening.

NOK +111 pips
CHF +303 pips en +170 pips

PS: Brent crude staat compleet stil, GBP opent Up, geloof niet dat EUR/USD deze week terug gaat boven 1.12, afblijven dus, nieuwe support van 1.07 lijkt waarschijnlijk.

Goud door de weerstand van vorige week is mogelijk.

Happy Trading!

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago - 3 years 7 months ago #9819 by DjazzyFx
Na de London opening zoals verwacht.

NOK + 400 pips
CHF + 400 pips

Support EUR/USD 1.06? Nu al een duik naar 1.10

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago #9820 by DjazzyFx
USD/NOK

SL naar +500 pips

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago #9823 by DjazzyFx
USD/NOK

26 slow Stoch gaat naar een reversal, en er is niet echt een higher high, dus voor vandaag TP op 580 pips 0,5 lot.

Hij blijft swingen, dus weer instappen bij support.

More
3 years 7 months ago #9828 by Jelle
Replied by Jelle on topic Leuke chart voor het begin van de week
He Djazzy, van harte welkom op het forum!

Aan die tweede chart te zien maak jij ook gebruik van Ichimoku. Misschien is daarom het Ichimoku Webinar van 23 februari ook wel echt iets voor jou. :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago #9829 by DjazzyFx
Jelle, dank voor het welkom.

Klopt idd ik gebruik Ichimoku voornamelijk om op de dag en maand charts een crossover van de Tenkan en de Kijun sen te spotten. Dit gaat voor lange termijn trades vrijwel altijd goed. Zodra ik in een trade wil stappen ga ik over op de H1 en test ik wat de prijs doet, gaat het volume van de candle op de H1 met de trend mee, dan stap ik over op de H4 om het dichts bij de Support of weerstand in te stappen. SL/TP altijd 2/5, het aantal pips is dan afhankelijk van de positie van de SL.

Voor amateurs is de Ichimoku ideaal want wachten loont, en ik ga niet traden op korte termijn want dat is voor mij gelijk aan roulette gebleken, tuurlijk met een SL/TP van 2/5 heb je met slechts twee winnende trades nog steeds winst, maar liever in een lange termijn trade met een wat groter lot en meer zekerheid. Check check double check, en je haalt echt de krenten uit de pap.

Happy Trading! :-) en ik kijk in elk geval het webinar via Youtube.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 7 months ago #9831 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Leuke chart voor het begin van de week
Ik ga je volgen Djazzy, als mede trompettist schept dat meteen een band natuurlijk. B)

Maar als je SL zo groot zijn wordt je lotsize toch juist kleiner? Zo heb ik dat geleerd tenminste, of je nou een SL van 25 pips hebt of 250 pips, als je niet meer dan 2% per trade wil riskeren, blijft dat zo, en wordt je lotsize kleiner naarmate je SL verdr weg ligt. Of mis ik iets?

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago - 3 years 7 months ago #9832 by DjazzyFx
He collega :-) Ben eigenlijk Drummer, en love to play the brushes.

Ik plaats mijn SL altijd iets boven of onder de reversal, afhankelijk van de entry heb je dan je pips en kun je je moneycalculator er op loslaten. Omdat ik op de dag of weekkaart zit is er niet direct haast bij en kan ik rustig de cijfers in de calculator invoeren. Is de 2/5 niet haalbaar maar is de trend nog niet ten einde, dan ben ik dus te laat en klopt m'n setup niet en ga ik niet in de trade. Ok ik wil dan weleens met een microlot kijken of ik wat gemist heb, maar de ervaring heeft geleerd dat discipline om de trade niet doen de enige juiste beslissing bleek. Bij het procces van fine-tuning weet je dus dat je niet moet traden als je setup niet klopt.

Als ik nu dus nog in de EUR/CHF zou willen stappen zou ik veel te laat geweest zijn om nog enigsinds aan m'n moneymanegement te kunnen voldoen. Zoals je ziet op de tweede kaart zat ik direct bij top van de eerste reversal na de crossover al in de trade. Met 1 microlot maar hoor, als voorbeeld om kennis te maken met het forum. De trade is nog steeds open en live.

Happy Trading :-)

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 7 months ago #9833 by Lotsofjazz
OK duidelijk, ik snap het idee.

Na de Japanse crossover instappen, en dan zit je automatisch aan de top van een pullback en kan je stop relatief kort zijn. Dat je alleen op de lange timeframes werkt spreekt me ook wel aan. Hoe lang ben je al bezig met forex?

Jammer dat ik niet bij de webinar kan zijn (rara waar ik dan mee bezig ben, :lol: ), ben wel benieuwd naar die ichimoku magic, maar ik zie het wel weer op het YT kanaal.

Elke dag leer ik weer bij, en dat maakt dit forex handelen ook wel leuk... Al ben ik nog lang niet succesvol, vandaag weer 2/3 van de winst van vorige week verloren. Ik ben er nu achter dat de trades die ik zondag open tot nu toe allemaal gelijk op Maandag al uitgestopt zijn, volgende keer gewoon vroeg naar bed op zondag, da's beter :-)

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago - 3 years 7 months ago #9835 by DjazzyFx
Het voordeel is dat we amateurs zijn! We hoeven niet te traden. We wachten op de prooi, besluipen, observeren, en slaan toe als alle signalen matchen. Soms doe ik twee weken niets op het live account.

Het mooie van de Forex is dat het net als bij een muziekinstrument leren bespelen/beheersen bestaat uit een oefenruimte en een podium. We hebben de demo accounts, dus we kunnen oefenen.

Als je met oefenen geen fouten durft te maken, blijf je op hetzelfde level, je hebt een goed gevoel maar je klimt niet naar een higher level. Doe het zoveel als mogelijk fout! Daar leer je van en fouten analyseer je. Winning trades zijn in de oefenruimte misschien kicken, maar statistisch gezien waardeloos.

Ik trade nu twee jaar, had wat centjes waar ik vermogensbelasting over moe(s)t betalen en de man van de bank zei dat ik moest gaan beleggen. Hij had wel een paar indexes die geweldig waren. Niet op in gegaan, maar er was wel een trigger. Dus ik ben gaan kijken. Nou na drie keer Googlen en twee cookies zat ik al op Plus500, na twee weken had ik van 500 Euro 5500 Euro gemaakt. Schouderklop (dacht ik) want plus500 ging naar gold-account. In tien minuten bijna alles kwijt. Toen ben ik m'n trades gaan analyseren en heb o.a het boek van Jelle aangeschaft.

BTW: EUR/CHF staat (in de cloud) - Jan-Robert zal het waarschijnlijk niets vinden - op een entry. Op de H4, nu Tokyo sessie, gaat EUR/CHF door de day resistance van gisteren.

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago - 3 years 7 months ago #9837 by DjazzyFx
En ja hoor nu +980 pips. De short entry van vannacht was zo close als het maar kan zijn. Hier de H1-kaart:

The following user(s) said Thank You: Lotsofjazz

• Optiekoning
  • Optiekoning's Avatar
  • Young Padawan
  • Young Padawan
  • Jan Robert Schutte is oprichter van CryptoAcamy
More
3 years 7 months ago #9839 by Optiekoning
Replied by Optiekoning on topic Leuke chart voor het begin van de week
Beste DjazzyFX,

dank voor het delen van de interessante chart met Ichimoku! er zijn veel instap/en uitstap-technieken toepasbaar inderdaad, uiteraard met inachtneming van je stops. Vanavond, dinsdag 23 februari vanaf 20:00 uur Ichimoku Trading Webinar

Over Jan Robert Schutte van CryptoAcademy
Jan-Robert is een ervaren trader en mede-oprichter van CryptoAcademy. Hij handelt actief op de Cryptocurrency markt en deelt zijn trades ook op Forexinfo.nl.

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago #9842 by DjazzyFx
Optiekoning, bedankt voor de uitnodiging.

Ben niet zo van een koe achteraf in z'n uitlaat kijken, maar bij een webinar ontkom je daar niet aan.

Mocht de crossover besproken worden dan zie je bijvoorbeeld op de dag-kaart van de EUR/GBP dat de cross van 3 december nu al meer dan 2 maanden loopt, en ja netjes boven de wolken.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 7 months ago #9843 by Lotsofjazz
Inderdaad heel mooi, maar de vraag is stel je hebt een trade geopend in December, hoe lang hou je die open, ik neem aan dat je van tijd tot tijd je stoploss verplaatst om bepaalde winst vast te zetten, doe je dat dagelijks, wekelijks? of helemaal niet?

Mij lukt het nog niet om dit soort lange ralleys vast te houden, zoals afgelopen week de EURJPY toch maar gesloten, terwijl ie gisteren nog 100-150 pips verder is gezakt, en vandaag weer!

Overigens komt de EURGBP maar niet voorbij de monthly 55 en weekly 200, loopt er nu al bijna 2 weken tegenaan te drukken.

Engelengeduld is wel een vereiste denk ik zo... Toch wil ik uiteindelijk het ook op deze lange termijn leren... lukt wel hoor.. duurt alleen even. Vorige week geleerd dat ik een trade niet moet sluiten als niet heel duidelijk de rally voorbij is... er kan soms een pauze plaats vinden.

Veel plezier met het webinar zometeen.

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago - 3 years 7 months ago #9844 by DjazzyFx
De juiste entry vinden is het moeilijkste onderdeel van traden. Ik hanteer het KISS principe(keep it simple stupid) Als ik met de Ichimoku handel gebruik ik verder geen TI's meer, het is dubbelop, ze zitten in de weg en feitelijk haal je verschillende strategieen door elkaar. Dat kan alleen maar fout aflopen. Restjes van een scalping strategie horen niet in een lange termijn strategie, zelfs niet in je hoofd, die moet je loslaten.

Bij een lange termijn trade kijk ik naar de beweging van de prijs, naar de fundamentals en de gerelateerde paren. Je gaat natuurlijk niet long op de CAD als de olieprijs dalend is etc. Zet max 3 a 4 S&R lijnen laat het scherm zo leeg mogelijk, dat laat je hoofd ook leeg. Minder piekeren is een helder hoofd.

Mijn entry's zet ik pas als alle puntjes op de pips staan, zoals vannacht tijdens de tokyo sessie was er een perfecte entry doordat de H4 nipt door de resistance van de dag candle ging. In principe doet de markt het werk, dat zie je alleen aan de candles en S&R lijnen, niet aan de tijdlijn, en ook niet aan de moving average. Als je patronen gaat herkenen in de candles, komen de juiste entry's vanzelf. Zit je goed in een trade vergeet het opschuiven van je stop even, geef je trade eerst wat ruimte, handel gedisciplineerd naar wat je met jezelf hebt afgeproken. Heb eens het lef om met een bare chart te traden, puur en alleen op de candles. KISS is het toverwoord!

Oefenen is oefenen en vergeet eens een keer je money management en test met een microlot, je zult verbaast zijn hoe aardig de candles eigenlijk zijn en dat het best wel meevalt met de rek naar je Stop, die je niet zet, maar alleen in je hoofd hebt of op papier hebt genoteerd.

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago #9845 by DjazzyFx
Zoon lief komt morgen, ben er dus ff niet.

AWS: (As We Swing) NOK heeft weer een entry, spread lijkt killing, ik ga testen met 0.67

• DjazzyFx
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 7 months ago - 3 years 7 months ago #9847 by DjazzyFx
NOK nu op +800 pips heb twee enrty's gedaan op 0.67 was te mooi om te laten. Winst al boven Euro 1000,=
Bare chart swingtrade dus die ga ik sluiten.

CHF nu op +1500 pips

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 7 months ago #9850 by Lotsofjazz

DjazzyFx wrote: De juiste entry vinden is het moeilijkste onderdeel van traden. Ik hanteer het KISS principe(keep it simple stupid) Als ik met de Ichimoku handel gebruik ik verder geen TI's meer, het is dubbelop, ze zitten in de weg en feitelijk haal je verschillende strategieen door elkaar. Dat kan alleen maar fout aflopen. Restjes van een scalping strategie horen niet in een lange termijn strategie, zelfs niet in je hoofd, die moet je loslaten.

Bij een lange termijn trade kijk ik naar de beweging van de prijs, naar de fundamentals en de gerelateerde paren. Je gaat natuurlijk niet long op de CAD als de olieprijs dalend is etc. Zet max 3 a 4 S&R lijnen laat het scherm zo leeg mogelijk, dat laat je hoofd ook leeg. Minder piekeren is een helder hoofd.

Mijn entry's zet ik pas als alle puntjes op de pips staan, zoals vannacht tijdens de tokyo sessie was er een perfecte entry doordat de H4 nipt door de resistance van de dag candle ging. In principe doet de markt het werk, dat zie je alleen aan de candles en S&R lijnen, niet aan de tijdlijn, en ook niet aan de moving average. Als je patronen gaat herkenen in de candles, komen de juiste entry's vanzelf. Zit je goed in een trade vergeet het opschuiven van je stop even, geef je trade eerst wat ruimte, handel gedisciplineerd naar wat je met jezelf hebt afgeproken. Heb eens het lef om met een bare chart te traden, puur en alleen op de candles. KISS is het toverwoord!

Oefenen is oefenen en vergeet eens een keer je money management en test met een microlot, je zult verbaast zijn hoe aardig de candles eigenlijk zijn en dat het best wel meevalt met de rek naar je Stop, die je niet zet, maar alleen in je hoofd hebt of op papier hebt genoteerd.

Thanks, ik moet zeggen ik kijk steeds minder naar de E&S van Pierre, die is me veel te drukv er is inderdaad altijd wel een.lijntje wat in de weg zit, wat je vervolgens uit profittable lange trends houdt.. Voorbeeld de.Eurjpy die ik henb gesloten vorige week, achteraf had ik die gewoon moeten laten gaan.

Even over die usdnok flag breakout, hoe kon je nou vooraf weten dat deze naar boven zou breken, of had je gewoon 2 pending orders eentje naar boven en eentje naar beneden?

Naja, de.eurusd loopt nu nog, laat ik open zolang het kan.. Kijken hoe lang ik het volhou.. Stop wel ietje verplaatst :-)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.274 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl