Topic-icon Charts

• Mauritz1981
  • Mauritz1981's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
3 years 4 months ago #10337 by Mauritz1981
Charts was created by Mauritz1981
Hoi hoi alvast bedankt jelle en lotsofjazz voor de snelle repliek .dus mijn vragen waren :op welke charts ga ik traden en op welke charts ga ik een trend zoeken (hangt dit misschien van bepaalde factoren af of ......).en heb metatrader 5 gedownload maar heb problemen om trades te openen of te plaatsen. Alvast bedankt

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 4 months ago #10338 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Charts

Mauritz1981 wrote: Hoi hoi alvast bedankt jelle en lotsofjazz voor de snelle repliek .dus mijn vragen waren :op welke charts ga ik traden en op welke charts ga ik een trend zoeken (hangt dit misschien van bepaalde factoren af of ......).en heb metatrader 5 gedownload maar heb problemen om trades te openen of te plaatsen. Alvast bedankt

Ten eerste, metatrader 5 is geen upgrade van metatrader 4, het is gewoon een ander programma dat fundamenteel anders werkt en niet erg geschikt is voor forex (is meer voor aandelen en zo). Het beste is als je een demo account opent bij een broker om het bijbehorende metatrader 4 platform van hun te downloaden.

Op welke charts, ja dat is een goeie vraag.. alleen varieert het antwoord per week, per dag! hangt helemaal af van wat de markt doet. Vorige week had ik succes met de EURJPY, maar dat kan deze week of volgende week wel weer de EURUSD zijn of de GBPAUD. Hou het op de majors zou ik zeggen.

En op dit moment is het lastig traden want er zijn haast geen trends te onderscheiden, op lange termijn wel enigszins maar intraday gaat het alle kanten op de laatste tijd.

Ik raad je aan het boek van Jelle Peeters aan te schaffen en dat binnenste buiten en van voor tot achter te bestuderen en in je op te nemen. Verder is er op het youtube kanaal van Forexinfo een soort van beginnerscursus opgezet met korte leerzame videotjes die heel goed de beginselen uitleggen. Ook de opgenomen webinars zijn daar te vinden, ook leerzaam! en ook op deze website is het een en ander te vinden.

Nog een tip die ik je mee wil geven is om een probeer account te openen op www.forexmentorpro.com , kost $1,- en kun je de leden pagina 2 weken proberen.. genoeg tijd om de EDUCATION site van voor tot achter te bestuderen en alle video's te bekijken, daar worden een paar basis handels strategieen uitgelegd op een heel rustige en begrijpelijke manier... heel waardevolle info is daar te vinden, ook de beginselen van MT4 worden daar uitgelegd..

En dan is het een kwestie van gewoon maar gaan doen! op een DEMO account met nepgeld, bij bijna alle brokers kun je tegenwoordig wel een demo account openen, ik heb zelf een demo bij Alpari, want die bieden demo accounts aan die geen eind tijd hebben, wat bij de meesten wel zo is (soms maar twee weken.. veel te kort om te leren traden, dat neemt veel meer tijd in beslag) dit betekend overigens absoluut niet dat ik bij hun ook een live account ga openen, dat wordt een andere broker.

Ik wens je veel succes!

• Mauritz1981
  • Groentje
  • Groentje
More
3 years 4 months ago #10343 by Mauritz1981
Replied by Mauritz1981 on topic Charts
Hoi lotsofjazz,bedankt voor de uitleg,maar eigenlijk bedoelde ik met :op welke charts ga ik een trend zoeken bv.:1D,1W,.....???? .en op welke charts ga ik traden bv.: 1H,15MIN,.....????als ik dan op bv de 15 min chart een order plaats wil dit dan zeggen dat mijn trade binnen de 15 min is afgelopen ?de rest ga ik zeker uitproberen....nogmaals bedankt

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 4 months ago #10345 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Charts

Mauritz1981 wrote: Hoi hoi alvast bedankt jelle en lotsofjazz voor de snelle repliek .dus mijn vragen waren :op welke charts ga ik traden en op welke charts ga ik een trend zoeken (hangt dit misschien van bepaalde factoren af of ......).en heb metatrader 5 gedownload maar heb problemen om trades te openen of te plaatsen. Alvast bedankt

Ah, ik snap het.. Dit hangt sterk af van de strategie die je gaat volgen. Ikzelf bepaal de trend aan de hand van de weekly en daily, entries aan de hand van weekly daily en 4H.. Maar er zijn andere strategieen die op de 1H of lager werken, scalpers werken soms zelfs op de 1 minuut of 5 minuten kaart... Dit raad ik je overigens sterk af omdat candles op deze kaarten niet zoveel zeggen, signalen zijn over het algemeen sterker en betrouwbaarder naarmate het timeframe hoger is. Support en resistance lijnen, trend lijnen fibs e.d zijn ook veel sterker op hogere timeframes.

Handelen op hogere timeframes vergt meer geduld, maar op den duur, als je goed hebt leren traden, is het winstgevender en minder stressvol. Je hoeft namelijk niet continue de kaarten in de gaten te houden en je hebt minder last van nieuws spikes en andere ruis.

De kaart waarop je handelt zegt niets over de duur van de trade.. dat bepaal je helemaal zelf.. Op de weekly kan je een trade plaatsen die je een uur open laat staan en op de 1H kun trades plaatsen die je 3 weken open laat staan. Je gebruikt de verschillende timeframes om signalen op te pikken, en lijnen van support en resitance te vinden, entries, profit takes en stop losses.

Lees anders eens in mijn blog (Marco's FMP trades) en die van DjazzyFx, waar veel kaartjes geplaatst worden, kun je precies zien hoe we de kaarten gebruiken om trade setups te vinden. Ik ben het ook nog maar aan het leren hoor, net een paar maanden (weer) bezig, mijn demo account staat op 17% verlies op dit moment, door een paar stomme fouten in het begin, maar krabbel langzaam omhoog. Leer door mij en Djazzy te zien leren! Ik plemp alles wat ik doe in het blog, winnende trades maar ook verliezende trades, en als ik fouten maak, laat ik dat ook zien.

• Mauritz1981
  • Groentje
  • Groentje
More
3 years 4 months ago #10351 by Mauritz1981
Replied by Mauritz1981 on topic Charts
Lotsofjazz bedankt voor de informatie,nu is er al veel meer duidelijkheid bij mij en kan ik dingen een plaats beginnen te geven .was er heel verward door ..... .ik ga ook zeker djazzy en jou volgen .tot binnenkort: -)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.169 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl