Topic-icon Bijgeloof ? Vrijdag is niet mijn dag !

• DjazzyFx
  • DjazzyFx's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 3 months ago #10408 by DjazzyFx
Bijgeloof ? Vrijdag is niet mijn dag ! was created by DjazzyFx
Op de een of andere manier slaan de koersen op vrijdag altijd uit het lood.

Er wordt een trend- of s&r lijn gebroken, en dan lijkt de koers opgesloten in een dwangbuis, om vervolgens compleet de verkeerde kant op te gaan.

Zou het kunnen dat de indexen op vrijdag invloed hebben op de valuta markt ? Van beleggers krijg ik altijd te horen dat vrijdag, dé dag is om de verliezen recht te trekken. Op de Forex zijn de spreads vrij laag, maar er is geen touw vast te knopen aan de signalen, die rond de US-opening echt alle logica (funda's of tech's) links laat liggen.

Voorlopig is vrijdag voor mij een no go, en schakel over op de demo, waar ik dan op miraculeuze wijze een winst pak op een opzettelijk verkeerd geplaatste trade. :-(

Have a nice weekend :-)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• DjazzyFx
  • DjazzyFx's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
3 years 3 months ago - 3 years 3 months ago #10410 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic Bijgeloof ? Vrijdag is niet mijn dag !
Logje eur/usd vrijdag 8 juli 2016

Houd er rekening mee dat de verwachting is dat er een kwart mil nieuwe banen komen in de VS, terwijl het aantal werklozen hetzelfde gebleven, dit zal worden aangekondigd precies wanneer Wall Street zijn deuren opent.

En zie hier de logica van de markt op vrijdag.

Ohh er komen nieuwe banen bij, verkopen die euro dan maar ... oh nee kopen is beter... maar nee we kunnen niet te voorbarig zijn, we wachten maar weer af.

Eindscore: een kwart miljoen nieuwe banen en de koers eindigt slechts een tikje onder het gemiddelde dagelijkse bereik laag.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 3 months ago #10412 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Bijgeloof ? Vrijdag is niet mijn dag !
NFP friday is altijd een dag om er op uit te trekken, en forex even te laten voor wat het is. "Forex on its silliest" volgens FMP.

Wat je laat zien is typical voor NFP, maar is niet typical voor vrijdagen in het algemeen hoor. Hoewel; de mentoren het afraden om op vrijdag te traden, omdat veel traders er dan mee stoppen, volume een stuk minder wordt en signalen veel minder betrouwbaar.. Ikzelf houd me daar niet echt aan, enkele van mijn beste trades heb ik op vrijdag geplaatst. Zelfde geldt voor trades plaatsen op zondagavond, maandag morgen.. daar heb ik wel al een paar keer mijn hoofd mee gestoten en doe ik inderdaad dus niet meer.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.288 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl