Topic-icon Op de juiste weg?

• Bull1982
  • Bull1982's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
3 years 2 months ago #10521 by Bull1982
Op de juiste weg? was created by Bull1982
Hallo allemaal,

Nog niet zo lang geleden heb ik de wereld van het traden ontdekt en ik ben razend enthousiast geworden.
Ik ben begonnen met boeken te lezen. Mijn eerste boek was Forex voor ambitieuze beginners en daarna heb ik het boek "leren traden"
van Steven Anthonis gelezen. Hele goede boeken en ik heb er heel veel aan gehad. Maar toch ben ik nog steeds zoekende naar een goede strategie waarmee ik daarna een goed trading plan kan opzetten met het juiste money management en goede in en uitstap momenten.
Tot nu toe heb ik het beste gevoel bij een scalping strategie, maar ik weet dat dat geen goede strategie voor beginners is. Ik ben mezelf nu aan het verdiepen in de range trading strategie en wat ik nu doe is: Ik gebruik op het platform plus500 een demo account en ik gebruik daar de candlesticks met bollinger bands. Als de koers door de upper band gaat, ga ik short en als de koers door de lower band gaat, ga ik long.
Is dit een goede manier? Of is er iets waar ik op moet letten? Zou iemand mij alsjeblieft op weg willen helpen?

Groeten Wesley

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
3 years 2 months ago #10523 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Op de juiste weg?
Wat noem je scalping. 1-2 minuten in een trade en dan weer op het droge? Daar word je op den duur iebel van. Welk TF gebruik je? Heel veel vragen zijn er voordat iemand je vraag om hulp kan beantwoorden.

Bull1982 wrote: Hallo allemaal,

Nog niet zo lang geleden heb ik de wereld van het traden ontdekt en ik ben razend enthousiast geworden.
Ik ben begonnen met boeken te lezen. Mijn eerste boek was Forex voor ambitieuze beginners en daarna heb ik het boek "leren traden"
van Steven Anthonis gelezen. Hele goede boeken en ik heb er heel veel aan gehad. Maar toch ben ik nog steeds zoekende naar een goede strategie waarmee ik daarna een goed trading plan kan opzetten met het juiste money management en goede in en uitstap momenten.
Tot nu toe heb ik het beste gevoel bij een scalping strategie, maar ik weet dat dat geen goede strategie voor beginners is. Ik ben mezelf nu aan het verdiepen in de range trading strategie en wat ik nu doe is: Ik gebruik op het platform plus500 een demo account en ik gebruik daar de candlesticks met bollinger bands. Als de koers door de upper band gaat, ga ik short en als de koers door de lower band gaat, ga ik long.
Is dit een goede manier? Of is er iets waar ik op moet letten? Zou iemand mij alsjeblieft op weg willen helpen?

Groeten Wesley

More
3 years 2 months ago #10526 by Jelle
Replied by Jelle on topic Op de juiste weg?
Welkom op het forum Bull! :-)

Een scalping strategie is voor beginners idd niet de beste strategie, dan is range trading is beter. Dat gezegd hebbende zou ik vooral ook niet in teveel verschillende valutaparen handelen. Kies er een of hoogstens twee uit en leer de bewegingen daarvan goed kennen. Dan zegt het je ook meer als de koers uit de band breekt.

Ook is het slim om te kijken naar steun- en weerstandslijnen, om te bepalen of een candle door de bollinger band al dan niet samenvalt met een belangrijke support of resistance. Doe dit niet alleen voor het Time Frame waar je op handelt, maar ook langere time frames.

Hoop dat je er wat aan hebt en veel success!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 1 month ago #10656 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Op de juiste weg?
Ik zou niet gaan scalpen, brokers willen dat graag dat je dat doet, omdat je dan heel veel geld aan ze betaald, zelfs als je winst maakt. Je hebt de boeken gelezen, dus weet je ook wat spread is, voor de EURUSD is deze vaak zo rond de 2 pips.. als je scalpt op bv de 5 minuten grafiek, en je maakt winst van 10 pips (wat al veel is met scalpen) betaal je de broker dus wel 20% "commissie"

Trade je op lange time frames, maak je misschien wel 200 pips winst, maar betaal je nog steeds maar 2 pips spread... de "commissie" is dan maar 1%.. Het is maar wat je leuker vindt.. 1 trade, waarbij je 200-2=198 pips in je zak steekt, of 20x10 -20x2=140 pips

Bovendien is scalpen op den duur niet winstgevend, de korte timeframes zijn veel te springerig, waardoor signalen (te) vaak onbetrouwbaar zijn.. Je kunt de signalen die je gebruikt om te scalpen ook gebruiken op de lange timeframes, je moet wat meer geduld hebben, maar je zult zien dat ze daar betrouwbarder zijn.. en dan snijdt het mes aan twee kanten, je betaald minder commissie, je maakt meer en vaker winst (in de zin van meer winnende trades) , en veeeeeeel minder stress, omdat je meer tijd hebt om na te denken, en daardoor weer minder fouten zult maken.

Nog een tip, ervaren traders neigen er toe steeds minder indicatoren op hun kaarten te hebben staan, en steeds meer op prijs actie te traden (candle stick formaties).. Ik zie dat bij mijzelf ook.. Ik heb ze er allemaal afgehaald, behalve trendlijnen, steun/weerstand lijnen, 200EMA en 55EMA (deze worden door heel veel traders gebruikt op de wereld.. rond die EMA's gebeurd eigenlijk altijd wel wat).

Tot slot: Plus500 wordt niet echt aanbevolen.. Om te leren is een demo account bij Alpari wel handig, deze expired namelijk nooit, en er wordt weinig met de prijs geknoeid door Alpari, servers zijn snel en betrouwbaar.. Alleen zitten ze in Rusland, een live account zou ik er daarom alleen al nooit nemen.

Ik wens je veel succes! en laat nog eens wat van je horen

Bull1982 wrote: Hallo allemaal,

Groeten Wesley

More
3 years 1 month ago #10657 by Crome
Replied by Crome on topic Op de juiste weg?
Ik ben het eens met wat hier boven wordt geschreven. Zo'n twee weken terug begon ik met een demo account en omdat ik een fulltime baan heb, ging ik in de avond scalpen. weinig beweging in de markt en je moet een hoop trades plaatsen om wat te verdienen. Als beginner merk je dan ook dat je al snel de mist in gaat door na een verliezende trade direct weer een trade te plaatsen, want tja, die moet dan toch echt de juiste kant op gaan! Maar dat was vaak niet zo.

Als je het heerlijk vindt om continue naar de charts te blijven turen, dan is het misschien niet zo'n probleem, maar je zou jezelf moeten afvragen of je dat kunt volhouden. Het is net een dieet. De meeste mensen falen, omdat het niet vol te houden is. Begin alleen ergens aan als je zeker weet dat je het op lange termijn kunt volhouden.

Zelf heb ik het daarom (nu al) over een andere boeg gegooid en ben gaan swing traden. Kijken hoe dat uitpakt.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.570 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl