Topic-icon trendtrading

More
3 years 3 weeks ago #10610 by fluit
trendtrading was created by fluit
hallo
is het interresant om aan trendtrading te doen met een klein account ,omdat de winsten er groot kunnen zijn ook al maak je veel missers
met bv 30 x 20 euro inzet op basis van een ma van 20 en van 50 en bij kruising ervan, long of short gaan
alvast bedankt forex vrienden :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
3 years 3 weeks ago #10615 by Jelle
Replied by Jelle on topic trendtrading
Welkom op het forum Fluit! :-)

Je kunt zeker ook aan trendtrading doen met een kleine account, zolang je er maar voor zorgt dat je je lotsize aanpast, zodat je risico per trade klein blijft, ik zou zeggen niet meer dan 2 procent van je kapitaal per trade.

Je zou het ook eerst een tijdje op een demo account kunnen proberen, kijken of het werkt voor je.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
3 years 3 weeks ago #10624 by Crome
Replied by Crome on topic trendtrading

Jelle wrote: ...
Je kunt zeker ook aan trendtrading doen met een kleine account, zolang je er maar voor zorgt dat je je lotsize aanpast, zodat je risico per trade klein blijft, ik zou zeggen niet meer dan 2 procent van je kapitaal per trade.
...

@Jelle: Wat betreft die 2%, oftewel het bedrag dat je maximaal wilt riskeren. Dat is dus wat je maximaal wilt verliezen bij een verloren trade, maar is afhankelijk van het aantal pips en de lotsize. Ik heb je boek er nog eens op nageslagen, maar wat doet men nou over het algemeen? De lotsize iedere trade aanpassen afhankelijk van het aantal pips dat je kunt verliezen? Of hou je je over het algemeen vast aan een bepaald lotsize en bekijkt dan of dit nog binnen de marge valt als je dit hebt verrekend met het aantal verliezende pips?

More
3 years 3 weeks ago #10626 by Jelle
Replied by Jelle on topic trendtrading
Zoveel traders zoveel manieren van handelen. Er is helaas niet echt een enkele, algemeen aanvaarde beste manier.

Afhankelijk van je specifieke trading strategie en hoeveel ervaring je er mee hebt -- oftewel hoeveel data je erover hebt verzameld -- is het misschien best acceptabel om meer dan 2% per trade te riskeren (idd 2% van je totale handelskapitaal; dus als je 1000 Euro handelskapitaal hebt dan niet meer dan 20 euro risico per trade).

Heb je bijvoorbeeld een strategie waarbij je 8 van de 10 keer zo'n 50 pips wint en 2 van de 10 keer 100 pips verliest (bruto winst na 10 trades: 400-200 = 200 pips) dan kun je best iets meer per trade riskeren, mits je hebt bewezen dat je ook echt 8 van de 10 keer je koersdoel haalt. Je wil vooral voorkomen dat er een significant risico is dat je je hele account leegtrekt als het een tijdje tegenzit.

Dat is bij een strategie die 8 op de 10 keer plust minder waarschijnlijk dan bij een strategie die 1 op de 10 keer plust. Dat laatste kan overigens nog steeds een prima strategie zijn, als je bijvoorbeeld 30 pips riskeert om in een trend in te stappen waarmee je 500 pips kunt winnen, maar het risico dat je misschien wel 20 verliesgevende trades achter elkaar hebt is bij zo'n strategie aanzienlijk.

Je hoeft niet iedere trade je lotsize aan te passen aan je veranderde kapitaal -- dat is theoretisch wel correct, maar ook erg veel gedoe. Maar je moet wel je account in de gaten houden en het is verstandig om periodiek een nieuw ijkmoment te kiezen en een nieuwe lotsize te bepalen.

Begin in ieder geval klein en riskeer geen grote percentages van je kapitaal per trade. Je moet er immers eerst achter komen hoe je het structureel doet. :-)

Succes!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 3 weeks ago - 3 years 3 weeks ago #10628 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic trendtrading
Ik pas met iedere trade de lotsize aan, op MyFxbook heb je daar een tooltje voor, position size calculator.. vul de gegevens in en dan rolt daar een lotsize uit.

www.myfxbook.com/forex-calculators/position-size

Let op! stoploss in hele pips, als je een 5 digit broker gebruikt (de meesten zijn tegenwoordig 5 digit brokers, 5 cijfers achter de komma), dan moet je de stoploss door 10 delen... dus als je in MT4 een afstand meet van bijvoorbeeld 750 pips tussen entry en stoploss, dan vul je in de position size calculator 75 in.

Ik geef wel gelijk toe dat dit een beetje tijd kost, en als je op kleine time frames handelt, dat dit niet zo handig is.. in dat geval is het beter voor dat je gaat traden de lotsize te bepalen en een vaste SL die je die sessie gaat gebruiken, die op dat moment het beste bij je account past.. Naar mate je account groeit (of kleiner wordt) pas je die getallen weer aan.

Ik trade op daily candles en weekly candles, en dan heb je daar meer tijd voor. Omdat de targets en SL verder weg komen te liggen maken die paar pips als je de berekening maakt, niet zoveel uit.

More
3 years 3 weeks ago #10632 by Crome
@Jelle: Ik zal je 1/10 van het succes percentage in het achterhoofd houden en van tijd tot tijd bijstellen

@Lotsofjazz: Handige tool, thanks.

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
3 years 1 week ago - 3 years 1 week ago #10691 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic trendtrading

Lotsofjazz wrote: Ik pas met iedere trade de lotsize aan, op MyFxbook heb je daar een tooltje voor, position size calculator.

Dat is nu het fijne van Tradestation. Wanneer je bij een order de entry, de stoploss en target, die je vooraf op de grafiek hebt bepaald, invult, dan zie je gelijk het bedrag aan risico en weet je dus gelijk waar je aan toe bent, Dit is veel accurater gebleken dan een tool.
The following user(s) said Thank You: Lotsofjazz

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 1 week ago #10692 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic trendtrading
Over tradestation, Alpari, waar ik een demo heb, die ondersteunt dat niet.. Het beperkt wel de keue in Brokers.. maar kan natuurlijk een criterium zijn voor de uiteindelijk broker keuze.

• Marcel-van-Vliet
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
3 years 6 days ago #10693 by Marcel-van-Vliet
Ik heb meerdere brokers met meerdere platforms. Altijd leuk om te vergelijken. Tradestation II van FXCM blijft toch voor mij het fijnst om mee te werken.

More
2 years 11 months ago #10732 by fluit
Replied by fluit on topic trendtrading
na vele missers heb ik nu eindelijk een goed trade tepakken met de ma van 50 en 15 lijkt wel te werken trendtrading
de disipline werkt ook nog steeds goed ,hoewel het demo is
ben benieuwd of me discipline ook goed is als ik live ga ,maar ik ooefen nog een tijdje
zit met 10.000 fictief geld maar hou me stoploss standaard op max 20 euro ,omdat ik live ook niet meer wil verliezen live
iemand ervaring hoe de disipline werkt als je live gaat ?

More
2 years 11 months ago #10733 by Crome
Ik zit voorlopig met dezelfde vraag. Momenteel zijn iets meer dan 50% van mijn trades succesvol en maak winst met mijn demo account. Maar is dat bij een live account straks nog steeds het geval. Op niet al te lange termijn denk ik wel over te stappen en zal switchen naar mijn demo account als ik niet het gevoel heb dat ik lekker bezig ben. Nu nog even blijven oefenen.

More
2 years 11 months ago #10742 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic trendtrading
+50% succesvolle trades lijkt me iets te mager. Minimaal 2/3 van je trades moeten positief eindigen is mijn ervaring. Dus op naar de 67% plus trades. ;) .

Crome wrote: Ik zit voorlopig met dezelfde vraag. Momenteel zijn iets meer dan 50% van mijn trades succesvol en maak winst met mijn demo account. Maar is dat bij een live account straks nog steeds het geval. Op niet al te lange termijn denk ik wel over te stappen en zal switchen naar mijn demo account als ik niet het gevoel heb dat ik lekker bezig ben. Nu nog even blijven oefenen.

More
2 years 11 months ago #10759 by Crome
Hèhè, ik zal mijn best doen ;)

• Marcel-van-Vliet
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
2 years 11 months ago #10766 by Marcel-van-Vliet
Kan je niets aan doen. Je moet het hier echt hebben van de combinatie van de drie M's, waar de mindset in het begin nog de moeilijkste is. Pas als je zaken als geduld, discipline en teleurstelling als 'normaal' beschouwd, ga je pas consistent winst maken en behoort 67% gewoon tot de mogelijkheden.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.275 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl