Topic-icon Hele reeks vragen van een nieuwkomer.

• jensvanpellicom
  • jensvanpellicom's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
2 years 9 months ago #10837 by jensvanpellicom
Hele reeks vragen van een nieuwkomer. was created by jensvanpellicom
Beste leden,

Graag had ik hier een hele reeks vragen nog gesteld. Ik ben hier beland door het lezen van het boek: "Forex voor ambitieuze beginners" (Ik ben nog maar in de helft maar zit toch al met enkele vragen).

Ik lees in het boek: zoek interactie met andere traders. Hier ben ik dan :) maar, zijn er nog andere groepen? facebook, twitter waar jullie samen overleggen? ik vond op het forum enkele leuke ideeën maar die groepen blijken niet meer actief.

Nu ben ik een Belg, en heb al ondervonden dat er ooit moeilijkheden waren rond forex in België. Blijkbaar is het toch allemaal legaal maar op enkele brokers ben ik als Belg niet welkom. Zijn er Belgen/Nederlanders die mij hier enkele goede links kunnen geven van Brokers? ik probeer momenteel met een demo account op simplefx.com maar heb hier geen ervaring mee met echt geld.

Nu las ik op het forum iemand die zijn trades live publiek maakte. (Hij word daar ook voor betaald door die website blijkbaar). het kon volgens het artikel op www.etoro.com . Zijn er mensen die je live kunt volgen, al dan niet met spraak zodat dit het leren vergemakkelijkt.

Voorlopig was dit het :) Ik ga gezellig verder lezen in het boek en hopelijk krijg ik enkele antwoorden.
Alvast vriendelijk bedankt en beste wensen :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 9 months ago #10838 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Hele reeks vragen van een nieuwkomer.
Als je zoekt naar een goede educatieve forex website, kan ik je Forex Mentor Pro aanbevelen (ff googelen) , je kunt de website voor een habbekrats twee weken proberen, tijd genoeg om de hele educatieve sectie door te nemen (heel veel video's) met de basic strategieën.. en de dagelijkse mentor video updates te volgen, ze geven ook live trading sessies. Ik heb er erg veel geleerd en ben daar een lifetime member (die optie geven ze helaas niet meer) . Ze leren je de basics, en stimuleren je je eigen strategie te ontwikkelen. Ze leren je ook flexibel te zijn, de ene keer werkt de ene strategie goed, de andere keer de andere.. Twee members die daar zijn begonnen, Pierre en Omar, zijn nu zelf full time trader en mentor bij FMP.

Wat ik een verademing vindt is dat dat als je eenmaal in de member sectie zit alle hype wegvalt en in alle rust alles wordt uitgelegd, ze hebben de waarheid niet in pacht en schamen zich niet om ook hun verliezende trades te laten zien, ze vertellen je VOORAF waar ze op gaan letten en welke setups ze voor ogen hebben, dus VOORdat de markt zich in zo'n situatie bevindt.. bijna geen enkele andere mentor website doet dat.. achteraf is het altijd makkelijk praten.. Ik zie altijd uit naar de weekly outlook (week ahead) video op zondag van Omar of Marc, waarin ze aangeven waar ze naar kijken en wat de mogelijkheden zijn.

Maar er zijn nog meer goede mentor websites, maar dat moeten andere leden maar vertellen (Forexninja, babypips)

Via myfxbook.com (zie link in mijn signature) kun je mij volgen, en sommige andere members (Djazzy) hier op het forum.

Ik hou hier op het forum ook een blog bij (Marco's FMP trading) met bijna al mijn trading setups, winners en losers ik zet alles er op!

Veel Succes!

More
2 years 9 months ago #10840 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic Hele reeks vragen van een nieuwkomer.
Open een demo account per strategie en maak vooral veel fouten! Van fouten leer je, als je alleen winnende set-up's zou hebben dan kun je beter meedoen aan een loterij, die ga je dan zeker winnen.

Maar goed, je gaat natuurlijk niet alleen maar winnende set-up's hebben.

Zet support en resistance lijnen en ga op zoek naar levels waar de koers omheen danst, markeer die plekken.

Zoek naar spikes (uitschieters die uiteindelijk niets hebben opgeleverd) dit zijn zone's waar de koers naar terug wil omdat handelaren daar abrupt zijn teruggefloten en hun (pending) orders hebben achtergelaten.

Zet vooral stops! Ok, Ok, persoonlijk doe ik dat niet omdat mijn werk het toelaat om de koers 24/7 te volgen.

Ga je live, test dan eerst met een klein bedrag wat de verschillen zijn in spread, swap, commissie en ticksnelheid, zit er een flink verschil in "live" en "demo" ga dan op zoek naar een andere broker.

Laat je vooral niet leiden door emotie, maak goede afspraken met jezelf: tot daar en niet verder, of tot daar en niet eerder.

Verdiep je in de regels: op dit moment zijn Forex producten flink onder de aandacht van de overheid. Zo heeft België flink huisgehouden en zijn producten met een hefboom boven de 1:5 verboden. Ook moet er belasting worden betaald in de vorm van een zogenaamde speculatietaks van 33%. Win je eenmalig 1000 Euro, dan betaal je - ook al heb je daarna een verlies van 1000 Euro of meer - 330 Euro speculatietaks. Handelen met CFD’s (contract for difference) en Binaire opties zijn in België helemaal in de ban gedaan.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.151 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl