Topic-icon breakout strategie 5 minutes de tijd opnemen?

• ronrodeo
  • ronrodeo's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
2 years 8 months ago - 2 years 8 months ago #10912 by ronrodeo
hallo,

stel je het volgende voor;

Ik kijk bij de 5 minuten candle en wacht af tot een breakout zich voor doet.

Ik heb het patroon van een mogelijke Morning Star al in beeld. Een koopmoment dus...Echter ik zit op de 5 minuten.

Het lijkt mij dan handig om de tijd in de gaten te houden en pas echt te kopen op het moment dat de Morning Star op bijvoorbeeld 4 minuut 55 nog actueel is.
Anders gezegd: hoe langer ik wacht binnen "het 5 minuten raam" des te beter, toch?
Of wachten jullie dan toch de volgende candle af ter bevestiging? het kan dan wel te laat zijn en veel pips missen....

Hoe zien jullie dat?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 8 months ago - 2 years 8 months ago #10913 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic breakout strategie 5 minutes de tijd opnemen?
Altijd na sluiten van de candle stick formatie...

5 minuten kaart moet je wel snel zijn met openen, lotsize bepalen en stoploss niveau bepalen, enz. tegen de tijd dat je op de "open order" knop kan drukken, zit je al aan de tweede candle.. Er zijn EA's (Metatrader 4) die dat soort dingen automatisch doen, heb je wel nodig als 5 minuten scalper, ff zoeken in de "marktplaats" van metatrader..

Ik trade aan de hand van 4H en daily kaarten, dan heb je wat meer de tijd voor dit soort dingen en kost traden ook niet zoveel tijd, strategie blijft hetzelfde alleen de trades duren langer, hebben veel grotere stoplosses, maar risico blijft hetzelfde, gewoon 2% per setup, maar de winst per pip wordt dan natuurlijk wel kleiner... 't is maar wat het beste bij je past.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.311 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl