Topic-icon Nieuw met traden!

More
2 years 9 months ago - 2 years 9 months ago #11001 by Trad3r
Nieuw met traden! was created by Trad3r
Ik ben sinds een paar weken terug geïnteresseerd geraakt in trading. Ik heb ook het boek van Jelle besteld en heb deze inmiddels al uitgelezen. Ik heb hierna ook heel veel research al gedaan op internet maar het lukt nou niet echt om een goede strategie te vinden. Het lukt maar niet heel goed om profit te maken in de demo modus. Iemand tips voor cursussen, leerbronnen of gewoon handige dingen? Ook zou ik het fijn vinden als iemand via Skype me kan helpen als een soort van 'mentor'. Laat dat dan even weten hieronder of stuur een prive berichtje!

Alvast bedankt!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
2 years 9 months ago #11002 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Nieuw met traden!
Zo zijn alle traders begonnen. Na een paar weken lezen en demo traden ben je nog geen trader. Dat duurt minimaal een jaar voor je enigszins begint te begrijpen hoe traden in zijn werk gaat. Lees het boek van Jelle nog eens een paar keer en ga op zoek naar nog veel meer informatie. Even via skype je op gang helpen werkt niet. Het is te complex. Als je het boek van Jelle uit je hoofd kent en het ook in de demo_praktijk monopolygeld kunt 'verdienen' begint het er op te lijken. Koop dan nog eens een paar andere naslagwerken om je verder te bekwamen. Op het internet is bijna alles te vinden wat je moet weten voor je 1 euro cent in een account bij een goede broker stopt. Kijk eens naar www.babypips.com/school . Als je dat allemaal hebt doorgeworsteld begint het spel pas. Dus voorlopig geen euro van je spaarbankrekening naar een broker.

Trad3r wrote: Ik ben sinds een paar weken terug geïnteresseerd geraakt in trading. Ik heb ook het boek van Jelle besteld en heb deze inmiddels al uitgelezen. Ik heb hierna ook heel veel research al gedaan op internet maar het lukt nou niet echt om een goede strategie te vinden. Het lukt maar niet heel goed om profit te maken in de demo modus. Iemand tips voor cursussen, leerbronnen of gewoon handige dingen? Ook zou ik het fijn vinden als iemand via Skype me kan helpen als een soort van 'mentor'. Laat dat dan even weten hieronder of stuur een prive berichtje!

Alvast bedankt!

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 9 months ago #11003 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Nieuw met traden!
Als je een goede mentoring website zoekt, kan ik je Forex Mentor Pro aanbevelen (ff googelen), ikzelf ben daar jaren geleden life time member geworden. Een team van mentoren runt deze website met dagelijks een video update, de education section bevat een basis cursus met basis strategieen. Ze reiken je het gereedschap aan, vertellen je hoe het werkt en waar je op moet letten, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat je een eigen strategie ontwikkeld. Geen hype, geen "robots" geen trade signal "service", maar op een rustige begrijpelijke manier wordt alles uitgelegd (wel in het engels uiteraard). Voor een paar dollar kun je de site een week of twee weken proberen, ik zou dat zeker doen.

Drie van de mentoren zijn in feite ex- studenten van FMP uit de begin tijd, zo'n 10 jaar geleden, Omar, Pierre en Judith.. Omar is een day trader die vooral op swing en break outs handelt, puur technisch met een klein oog op het nieuws. Van Omar heb ik de PFT strategie geleerd :-) Pierre is ook een day trader meer op de kortere timeframes, met vaak meerdere entries en exits per dag, maar wel heel gedisciplineerd en strakke regels, werkt erg goed op dit moment in de huidige wispelturige markt, een erg actieve manier van traden die daardoor ook wat meer tijd vergt. Daarnaast is Pierre een heel leuke vent, met veel humor en een super relaxte positieve Afrikaanse mentaliteit. Judith daarintegen is erg serieus en voorzichtig, handelt op de grote lijnen, anticiperend op nieuws in combinatie met technische analyse op de langere timeframes.

Marc Walton, die deze mentor website ooit begonnen is, is in de loop der jaren op steeds langere timeframes gaan zitten, met slechts enkele setups per week, maar kan trades weken achtereen open laten om zoveel mogelijk pips te pakken (The power of doing nothing!).. Entries op sterke sleutelposities met relatief korte stops maar potentieel lange slagen, werkt in de huidige wapperende markt wat minder, en geeft dat ook zelf toe.

Als je lid bent kun je ook hun custom indicators gebruiken... zijn er maar een paar overigens, De belangrijkste gereedschappen zitten gewoon standaard in Metatrader 4.. Ikzelf ben geneigd steeds minder indicatoren op me scherm te hebben, support/resistance en trendlijnen is eigenlijk alles wat je nodig hebt.. uiteindelijk.

En ze hebben een forum, iets actiever dan hier op Forexinfo, waar ook een aantal (ex) studenten een blog bijhouden zoals ik hier op FMP..

Als je echt heel serieus bent en er je beroep van wilt maken, dan runnen Marc Walton en Fotis Papatheofanous de training website FotisTrainingAcademy. Ik heb daar eens rondgekeken, maar gaat mij op dit moment nog te diep en kost mij teveel tijd (en geld!). Maar er zitten daar wel studenten die ooit bij FMP zijn begonnen en nu full time traders zijn geworden of willen worden.

More
2 years 9 months ago #11005 by Trad3r
Replied by Trad3r on topic Nieuw met traden!

Lotsofjazz wrote: Als je een goede mentoring website zoekt, kan ik je Forex Mentor Pro aanbevelen (ff googelen), ikzelf ben daar jaren geleden life time member geworden. Een team van mentoren runt deze website met dagelijks een video update, de education section bevat een basis cursus met basis strategieen. Ze reiken je het gereedschap aan, vertellen je hoe het werkt en waar je op moet letten, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat je een eigen strategie ontwikkeld. Geen hype, geen "robots" geen trade signal "service", maar op een rustige begrijpelijke manier wordt alles uitgelegd (wel in het engels uiteraard). Voor een paar dollar kun je de site een week of twee weken proberen, ik zou dat zeker doen.

Drie van de mentoren zijn in feite ex- studenten van FMP uit de begin tijd, zo'n 10 jaar geleden, Omar, Pierre en Judith.. Omar is een day trader die vooral op swing en break outs handelt, puur technisch met een klein oog op het nieuws. Van Omar heb ik de PFT strategie geleerd :-) Pierre is ook een day trader meer op de kortere timeframes, met vaak meerdere entries en exits per dag, maar wel heel gedisciplineerd en strakke regels, werkt erg goed op dit moment in de huidige wispelturige markt, een erg actieve manier van traden die daardoor ook wat meer tijd vergt. Daarnaast is Pierre een heel leuke vent, met veel humor en een super relaxte positieve Afrikaanse mentaliteit. Judith daarintegen is erg serieus en voorzichtig, handelt op de grote lijnen, anticiperend op nieuws in combinatie met technische analyse op de langere timeframes.

Marc Walton, die deze mentor website ooit begonnen is, is in de loop der jaren op steeds langere timeframes gaan zitten, met slechts enkele setups per week, maar kan trades weken achtereen open laten om zoveel mogelijk pips te pakken (The power of doing nothing!).. Entries op sterke sleutelposities met relatief korte stops maar potentieel lange slagen, werkt in de huidige wapperende markt wat minder, en geeft dat ook zelf toe.

Als je lid bent kun je ook hun custom indicators gebruiken... zijn er maar een paar overigens, De belangrijkste gereedschappen zitten gewoon standaard in Metatrader 4.. Ikzelf ben geneigd steeds minder indicatoren op me scherm te hebben, support/resistance en trendlijnen is eigenlijk alles wat je nodig hebt.. uiteindelijk.

En ze hebben een forum, iets actiever dan hier op Forexinfo, waar ook een aantal (ex) studenten een blog bijhouden zoals ik hier op FMP..

Als je echt heel serieus bent en er je beroep van wilt maken, dan runnen Marc Walton en Fotis Papatheofanous de training website FotisTrainingAcademy. Ik heb daar eens rondgekeken, maar gaat mij op dit moment nog te diep en kost mij teveel tijd (en geld!). Maar er zitten daar wel studenten die ooit bij FMP zijn begonnen en nu full time traders zijn geworden of willen worden.

Bedankt voor je reactie! Die 2e is mij ook wat te duur ja haha. Ik ga eens een maandje nemen op Forex Mentor Pro en kijken of het me bevalt :).

More
2 years 9 months ago #11007 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic Nieuw met traden!
Boek van Jelle gelezen ?

Laat je niet verleiden om je aan te melden op sites die geld maken met mentor zijn en ip- en mailadressen verzamelen, maar niet met traden!

Maak een demo-account aan en begin met traden!

Alle obstakels die je tegenkomt kun je bevragen op internet. Een winnende strategie bestaat niet. JIJ bent een winnaar, of niet.

Ben je een (technisch of fundamental) analist ?

Ben je een risicomanager ?

Ben je een trader ?

Als retail-trader moet je alle drie zijn, in het echt kun je slechts met 1 van de drie uit de voeten.

Slechts 5% van alle retail-traders maakt consistent winst, en alleen als ze weten waar ze staan.

Maak een demo aan en doe zo veel als mogelijk fout, daar leer je van. Met de angst in je schoenen omdat je zo graag centjes wilt maken op de Forex ga je het niet redden. Maar als je dan toch GRATIS fouten mag maken op een demo, pak dat dan met beide handen aan.

Een keer in de week naar een chart kijken, en dan denken dat je de winnende trade hebt is BS. Winstgevend traden kan alleen als je alle cijfers, candles en marginale bewegingen van de markt in je hoofd hebt zitten.

More
2 years 4 months ago - 2 years 4 months ago #11263 by patjequo
Replied by patjequo on topic Nieuw met traden!
Even tussendoor , ik las je opmerking ivm Ip en email adressen
Waarom zou een bedrijf dat geld vraagt emailadressen en Ip adressen verzamelen ?
Wat ben je anno 2017 in Godsnaam nog met een IP/Email adres? Sinds Microsoft en Google alles bijna in de Spamfolder gooit is ook het verzamelen hiervan een nutteloze investering voor bedrijven. Of je moet als bedrijf deze 2 spelers flink betalen, dan komen de berichten wel in de inbox van je account.
Zodra er ergens geld wordt gevraagd denkt men aan een verborgen agenda.
Het uitstekend boek van Jelle en Henk G. is toch ook niet gratis te verkrijgen, en nee ik ben niet de eigenaar/sponsor van een website
die seminaries organiseert of een betaal site runt.
No hard feelings maar ik zie dit soort opmerkingen wel meer verschijnen her en der op internet, en moest dit effe kwijt :)))
.

More
1 year 6 months ago #11646 by pip_bakery
Replied by pip_bakery on topic Nieuw met traden!
Hallo,

Ik wil alle beginners aanraden mijn pagina te bekijken,

Stuur me een bericht via Instagram hopelijk kunnen we elkaar verder helpen!!

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.185 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl