Topic-icon Winst, bang om te verliezen

• mustang24
  • mustang24's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
2 years 7 months ago #11035 by mustang24
Winst, bang om te verliezen was created by mustang24
Beste allemaal,

5 maanden geleden ben ik begonnen met trading, voornamelijk bitcoins en ETH omdat ik dit interessante munten vind.
In het begin heb ik 500 euro gestort en dit later aangevuld met nog eens 500 toen ik na 1,5 maand 200euro had verdiend.

Nu heb ik door de grote vallen van bitcoin de afgelopen maanden best veel geld verdiend aan trading. Om precies te zijn 9500.
Nu heb ik al 5500 teruggestort om mijn bank account. Echter ben ik nu steeds "bang" om alles te verliezen.
Toen mijn account 1000-1500 euro was had ik hier nooit last van maar nu er opeens grote getallen staan wel.

Nu is de makkelijkste oplossing om alles tot 1500 terug te storten, echter weet ik ook dat met geld geld te verdienen valt en minder risico hoef te nemen als ik meer equity heb. Graag hoor ik jullie ervaringen/adviezen

Mustang

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
2 years 7 months ago #11036 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic Winst, bang om te verliezen

mustang24 wrote: Beste allemaal,

5 maanden geleden ben ik begonnen met trading, voornamelijk bitcoins en ETH omdat ik dit interessante munten vind.
In het begin heb ik 500 euro gestort en dit later aangevuld met nog eens 500 toen ik na 1,5 maand 200euro had verdiend.

Nu heb ik door de grote vallen van bitcoin de afgelopen maanden best veel geld verdiend aan trading. Om precies te zijn 9500.
Nu heb ik al 5500 teruggestort om mijn bank account. Echter ben ik nu steeds "bang" om alles te verliezen.
Toen mijn account 1000-1500 euro was had ik hier nooit last van maar nu er opeens grote getallen staan wel.

Nu is de makkelijkste oplossing om alles tot 1500 terug te storten, echter weet ik ook dat met geld geld te verdienen valt en minder risico hoef te nemen als ik meer equity heb. Graag hoor ik jullie ervaringen/adviezen

Mustang

Tja, je staat op winst !

Je bent bang dat het beginnersgeluk is ?

Dat kan, maar je bent verstandig geweest en hebt je winst gepakt.

Dus vanaf nu ga je proberen het spelletje te begrijpen, toch ?

Mijn vermoeden is dat je je broker niet vertrouwd, met welke broker trade je ?

More
2 years 7 months ago #11038 by Jelle
Replied by Jelle on topic Winst, bang om te verliezen
Dit is een mindset probleem. De angst die je voelt komt omdat het nu pas gaat om bedragen die voor jou echt geld zijn. In het begin, met een account van 1000 euro, zag je het meer als een spel en zolang je je vooral bezig hield met het traden zelf en niet met de bedragen, maakte het weinig uit of je bezig was met 500 euro of 5.000 euro. Toen je ineens besefte dat die 5.000 euro op je account toch echt 5.000 euro was, ging je in consolidatie modus en was de onschuld ineens verdwenen.

Je bent niet de eerste voor wie het zo is gegaan. Je kunt nooit meer helemaal terug naar die begin situatie, maar je kunt wel leren om de mindset die je in het begin had op te roepen als je gaat traden. Proberen te bedenken hoe je je trades in het begin benaderde, hoe je er toen in stond. Dat vereist oefening, maar de juiste mindset is erg belangrijk -- om niet te zeggen het meest belangrijk -- als je wilt slagen als trader.

Ik zou je in ieder geval afraden om met grote bedragen te handelen zolang je de angst voelt die je nu voelt, want angst is vaak een slechte raadgever. Misschien moet je juist weer klein beginnen, om vanaf dat punt je winnende mindset weer op te bouwen.

Veel succes in ieder geval!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• mustang24
  • Groentje
  • Groentje
More
2 years 7 months ago #11039 by mustang24
Replied by mustang24 on topic Winst, bang om te verliezen
Dit is het niet denkik, Ik trade via etoro en heb daar goede ervaringen mee.
Wat het misschien ook is dat ik nu Copyers krijg door mijn resultaten (mensen die jouw handelsgedrag kopieren)

Misschien dat ik hierdoor zo ben gaan denken omdat het nu niet alleen om me eigen geld meer gaat..

• mustang24
  • Groentje
  • Groentje
More
2 years 7 months ago #11040 by mustang24
Replied by mustang24 on topic Winst, bang om te verliezen

Jelle wrote: Dit is een mindset probleem. De angst die je voelt komt omdat het nu pas gaat om bedragen die voor jou echt geld zijn. In het begin, met een account van 1000 euro, zag je het meer als een spel en zolang je je vooral bezig hield met het traden zelf en niet met de bedragen, maakte het weinig uit of je bezig was met 500 euro of 5.000 euro. Toen je ineens besefte dat die 5.000 euro op je account toch echt 5.000 euro was, ging je in consolidatie modus en was de onschuld ineens verdwenen.

Je bent niet de eerste voor wie het zo is gegaan. Je kunt nooit meer helemaal terug naar die begin situatie, maar je kunt wel leren om de mindset die je in het begin had op te roepen als je gaat traden. Proberen te bedenken hoe je je trades in het begin benaderde, hoe je er toen in stond. Dat vereist oefening, maar de juiste mindset is erg belangrijk -- om niet te zeggen het meest belangrijk -- als je wilt slagen als trader.

Ik zou je in ieder geval afraden om met grote bedragen te handelen zolang je de angst voelt die je nu voelt, want angst is vaak een slechte raadgever. Misschien moet je juist weer klein beginnen, om vanaf dat punt je winnende mindset weer op te bouwen.

Veel succes in ieder geval!

Bedankt, dit beschrijft het inderdaad erg goed...

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 6 months ago #11102 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Winst, bang om te verliezen

mustang24 wrote: Beste allemaal,

Mustang

Tja, dat is het psychologische gevaar van snel success.. het hangt van persoon tot persoon af waar die grens ligt waar iemand zenuwachtig wordt.. Rich Friesen heeft op Forex Mentor Pro daar wel eens een webinar over gegeven. Hij vertelde dat hij in zijn beginjaren nooit meer dan 200.000 per jaar kon verdienen... jaar op jaar verdiende hij 200.000 dollar en geen cent meer.. en als hij probeerde meer te verdienen werd hij angstig en ging hij fouten maken die er voor zorgde dat het nooit meer werd dan 200.000 dollar.. Later heeft hij geleerd om die angst om te zetten in positieven energie en geleerd om (veel) meer te kunnen verdienen per jaar.. Maar bij hem lag de grens dus op 200.000 dollar en bij jou, omdat het zo snel is gekomen al op 9500 dollar.

Hoe die angst om te zetten in positieve energie en de juiste dingen te blijven doen, daar moet ik zelf ook nog eens op gaan studeren, maar het blog van Rich Friesen in de members area van Forex Mentor Pro gaat daar precies over.. Je kunt bij FMP een probeer account openen van een paar dollar, voor een week of twee weken, genoeg tijd om de video's en blogs van Rich Friesen te bestuderen.

Een ander nuttig boek hierover is Trading In the Zone van Mark Douglas, zie link Forex Boeken in de blauwe Forexinfo banner helemaal bovenaan deze pagina.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 5 months ago #11120 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Winst, bang om te verliezen
Deze week start er bij Forex metor pro een online cursus met Rich Friesen: "The Critical Elements to Trading Mastery – By Rich Friesen"

Moet je wel lid worden van forexmetorpro, maar dat kost slecht 25 dollar per maand of zo, deze cursus krijg je er dan bij.

Stiekum de inleiding gekopieerd:

What are the critical elements that take struggling traders to trading mastery?
As I built and managed my own trading firm for over a decade, I have learned what works and what doesn’t.
First, traders often avoid working on the critical issues that matter, or have structured their efforts in a way that produce a lot of struggle. Next, many traders use “discipline” to correct repeated trading mistakes. The times that this fails to correct their trading behaviors, they then resort to self-criticisms. Next, they don’t know how to break the cycles and brain processes that are actually hard wired neurological connected brain patterns. I refer to this entire trading struggle as “fighting your own brain.”

Over the last three decades of training the traders for my own firm, analyzing over 2000 trader psychological assessments and surveys, training 100s of traders in our courses and personally coaching dozens more, I can feel the frustration of so many traders that are so close to success.

What we are talking about is not only changing our trading behaviors, but changing our ability to improve our lives. Often, after stepping outside of the old trading processes, traders tell me that not only has their trading improved, but it has impacted the rest of their lives as well. More than one spouse has thanked me for the work I did with their mate.

So, what can you take from what we have learned over the past 30 years right now?
First, increase your awareness of how your mind currently works. This can be done by setting an alarm and just noticing your physical sensations and feelings during your trading day and writing them down. Next, and most importantly, is to accept without judgment what you notice. And finally, you can then ask yourself, what alternative behavior would feel better?

However, the old patterns will resist change and this is where measuring what matters is important. At Mind Muscles, we have honed our trading behavior metrics to the most critical issues. This process is so important to our members, that we have created an application that charts your progress.

Finally, is setting the dream in clear language of the trading behaviors that would work for you. Without a clear vision, it is hard to move forward without a lot of resistance.

All of this is not trivial. Just like any sport, having a coach or training process can help break up old behaviors and allow new more profitable trading to emerge. I realize that the cost and risk of disappointment is strong in many traders who are tired of solutions that don’t work and who want a fresh approach to trading mastery.

I am inviting traders who are ready to make real progress in their trading behavior to join a free course that starts next week. This includes group coaching sessions that you can join and experience how we solve the problems we have outlined above.

Marc and I have wrestled with these issues over the last few years and supported each other in developing a road map to trading mastery. If you would like to experience this path, please let me know today.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.174 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl