Topic-icon waar beginnen

• Jeremy1990
  • Jeremy1990's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
2 years 7 months ago #11051 by Jeremy1990
waar beginnen was created by Jeremy1990
Goedenavond allemaal!

Jullie kennen vast allemaal 't gevoel wel, je hebt je al heel wat weken goed ingelezen in de materie en denkt het te begrijpen. Echter open je je eerste oefenaccount en lijkt het wel een circus op je beeldscherm...

Zoals in het voorstel rondje al opgemerkt, ben ik erg leergierig en hoop ik dat jullie mij een eind op weg kunnen helpen, vanaf vandaag wil ik ook graag de live trading sessies hier volgen en alle instructiefilmpjes die nog mogen volgen:).

Tevens zie ik dat Forex mentor Pro nogal eens aangeraden wordt? Is het je geld echt waard?

Vooralsnog zet ik me vooral in om range trading onder de knie te krijgen, daar dit de meest gebruikersvriendelijke manier lijkt te zijn om het traden in de vingers te krijgen.

Is er wellicht iemand die mij opweg kan helpen met een leuke eerste strategie-idee? Houden jullie allemaal een handelsboekje bij, waarin je opschrijft waarom je in of uit een trade gestapt ben, wat je SL en TP punten zijn bij iedere trade inclusief de charts van dat moment?

Jullie zien, ik ben nog zo groen als gras haha:)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 6 months ago #11054 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic waar beginnen
Forex Mentor Pro is een goede start om de basis strategie-en te leren, je kunt die website voor 1 of 2 dollar twee weken proberen.. Ik heb er een life time membership, maar die optie is aan zijn eigen succes ten onder gegaan, een maandelijks abbo kost iets van 25 dollar of zo. Wat ik prettig vindt aan FMP is dat eenmaal binnen de hype helemaal weg is en alles op een rustige en begrijpelijke manier wordt uitgelegd, de mentoren traden echt zelf en laten dat ook zien, ze laten vooraf zien waar ze op gaan letten, waar ze waarschijnlijk in zullen stappen, waar de stops geplaatst worden en waar de winst gepakt. Maar uiteindelijk zul je zelf een strategie ontwikkelen die bij jou past, er wordt je geen strategie opgelegd, maar de tools aangereikt om er zelf een te ontwikkelen..

Maar er zijn meer websites die goede informatie geven hoor, forexinfo heeft ook een serie korte video's met de basis, en hoor ik ook goede verhalen over babypips.com

Offline en in het Nederlands is het boek van Jelle Peters een must, Forex voor Ambitieuze Beginners.

Maar realiseer je wel.. het is niet makkelijk, vergt oefening en doorzettingsvermogen.. ik ben al een meer dan een jaar bezig en nog steeds op een demo aan het oefenen.. check mijn blog maar eens, Marco's FMP Trading.

Veel succes!

More
2 years 6 months ago #11060 by TheJerre
Replied by TheJerre on topic waar beginnen
Beste Marco,

hartelijk dank voor je uitgebreide reactie! Binnenkort heb ik een weekje verlof en ik ben voornemens die week volledig in het kader van Forex in te richten, het lijkt me dus een uitstekend idee om me aan te melden op FMP:). (Y)

Ik heb je blog al even door zitten scrollen, interessant en erg leerzaam:)! ga ik zeker volgen de komende tijd.

Ik heb overigens nog wel een vraagje, ik heb bij Markets.com een demo account geopend en trade nu daarmee op Metatrader 4. Echter bij het zetten van een SL of TP moet er tenminste 80 pips tussen zitten, ik vind dit krankzinnig veel?? Weet je heel toevallig hoe dit komt? Ik kan het uiteraard vragen aan een van de Markets medewerkers, maar ik hoopte eigenlijk hier sneller reactie te krijgen:)

thx!

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 6 months ago #11101 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic waar beginnen
Beetje late reply, maar zag je post nu pas.

Dat hangt er naar vanaf wat je met 80 pips bedoeld, daar is nogal eens spraak verwarring over. Voorheen ging de prijs niet verder dan 4 cijfers achter de komma, en daar komt het begrip 1 pip vandaan, als we het over 1 pip hebben dan bedoelen we een prijsverschil van 0.0001.. als ik het in mijn blog over 80 pips heb bedoel ik een prijsverschil van 0.0080

Waar jij het hoogst waarschijnlijk over hebt is 80 'mini' pips op een prijs met 5 cijfers achter de komma, oftewel een verschil van 0.00080.. wat ik zou aanduiden als 8 pips..

De meeste brokers, en bij Markets.com zal dat niet anders zijn, eisen een stop van minstens de spread van een currency, en sommige currency paren hebben een grote spread (soms). Op de USDSGD loopt ie snachts soms op tot 20 pips of zo (0.0020 verschil tussen koop en verkoop prijs) .. het hangt er dus maar net vanaf waar en wanneer je die 80 pips hebt gevonden.

Maar ben je in die tussentijd al aan het oefenen geslagen? :-) Benieuwd hoe het gaat tot nu toe... of inmiddels alweer afgehaakt?

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.163 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl