Topic-icon Lange termijn trends spotten, hoe doe je dat?

More
1 year 11 months ago #11303 by hamist
Dag Allen,

Sinds vorige week begonnen met een heleboel youtube video's bekijken en eergister begonnen met men eerste trade (demo account eToro) waar ik 2/3 heb gewonnen (schouderklopje haha)..

Mijn strategie is om:
- de maand chart te bekijken voor de richting van een trend (en daarmee om voor sell of buy opportunities te gaan)
- de dag chart te bekijken om te bepalen of het moment juist is om te traden of nog ff te wachten (sell high, buy low)
- de uur chart bekijken om bepalen wanneer ik ga instappen

Wat ik nu lastig vind is te bepalen op welke trend ik moet letten (het namelijk in waves natuurlijk)..

Bijvoorbeeld voor de maand kijk je dan al bij 2004 ofzo of kijk je naar de laatste trend ..

en nu ik dit zeg moet ik trends en retracements ook niet door elkaar halen..

Poeh lastig :)

Iemand die me bij kan staan? :)

Hopelijk is dit een intensieve forum :)

Groeten

PS. Zie de afbeelding ter illustratie
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
1 year 11 months ago #11306 by Jelle
Van harte welkom op het forum hamist :-)

Je vraag gaat als ik het goed begrijp over hoe lang terug je moet kijken bij het bepalen van een trend. Daar is niet echt een vaste periode voor in te stellen, maar bij honderd candles krijg je m.i. al een aardig beeld op wat in het gekozen timeframe het koersverloop was de afgelopen tijd.

Het verschil tussen retracement en trend is inderdaad belangrijk om te onderscheiden. Retracement is eigenlijk een correctie, waarbij de markt een deel van de in een bepaalde richting afgelegde koers weer terugloopt (retraced). Retracement kan overgaan in een trend -- dan is er sprake van een zogenaamde trend reversal -- maar vaak is het slechts een tijdelijke beweging, waarna de koers weer verder gaat in de richting van de trend.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.295 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl