Topic-icon Trend

• Rkh74crypto
  • Rkh74crypto's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
1 year 5 months ago #11656 by Rkh74crypto
Trend was created by Rkh74crypto
Zoals net in de chat aangegeven bij dit screenshot mijn probleem. Trend is gaande, ik wil contrair gaan en dan zakt die verder. Bollinger bands zitten biven, stoch en rsi beneden. De groene lijn is de kooplijn en de rode de take profit.

Concrete vragen:- welke candletime moet ik nemen ? 5-15 min enz (nu 1 min)
- hoe kan ik anticiperen op dit soort moves?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
1 year 5 months ago #11657 by Jelle
Replied by Jelle on topic Trend
Wanneer je zit op een hele korte timeframe zit (1min in dit geval) zijn zoals gezegd de trends veel volatieler dan op bijvoorbeeld een daily chart (iedere candle 1 dag). De regels voor support en resistance en de signalen van indicatoren zijn in principe wel hetzelfde, maar worden gewoon veel vaker gebroken.

Hoe langer de timeframe, hoe groter de kans dat een steunzone of weerstandszone ook daadwerkelijk houdt. Op welke timeframe je zou 'moeten' traden is niet te zeggen, omdat dit voor iedere trader anders is; sommigen blijven gemiddeld maar een paar minuten in een trade, anderen dagen, weken of nog langer.

Ik ben het overigens eens met crosstrader, die in de chat zei dat steunen en weerstanden belangrijker zijn dan indicatoren. Er zijn natuurlijk genoeg traders die het daar mee oneens zijn, maar support en resistance zijn vaak goede indicatoren in zichzelf om te laten zien waar de koers mogelijk zal omkeren.

Zekerheid krijg je echter nooit. Anders zou iedereen al lang rijk zijn :-)

P.S. Ik besteed ook aandacht aan support en resistance in Forex voor Ambitieuze Beginners, in hoofdstuk 13.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.237 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl