Topic-icon Wat is je favoriete forex broker?

More
9 years 1 week ago #1189 by Jelle
Wat is je favoriete forex broker? was created by Jelle
Het kiezen van een goede forex broker is belangrijk. Sommige brokers zijn echt slecht en sommigen zijn echt goed, maar echt slechte brokers blijven meestal niet lang actief en wat een echt goede broker is, is ook deels persoonlijk.

Als je een actieve trader bent is het soort trading software belangrijk, je moet er immers veel mee werken. Als je (nog) niet zo'n groot budget hebt is het belangrijk dat je ook met kleine posities van bijvoorbeeld 1/100 Standard Lot kunt traden (ook wel micro lot genoemd, 1 pip is dan 10 cent) of misschien nog wel kleiner. Er zijn verschillende brokers die dit tegenwoordig aanbieden, maar je moet maar net weten welke.

Brokers die zich laten reguleren door grote financiele waakhonden zoals de Amerikaanse NFA (national futures association), de Britse FSA (Finacial Services Authority) of de Duitse BaFin (Bundesanstalt fur Finanzdienstleistungsaufsicht) zijn doorgaans goed te vertrouwen. Het kost namelijk aardig wat moeite om door dit soort organisaties gereguleerd te worden en het is bovendien ook mogelijk om zonder regulering te opereren. Maar sommige niet gereguleerde brokers zijn ook prima. Maar welke?

Maar toch, zoveel traders zoveel wensen en de perfecte forex broker bestaat niet. We bespreken er een aantal op de forex brokers pagina maar er zijn er natuurlijk veel meer.

Omdat zowel nieuwe als meer ervaren traders altijd geinteresseerd zijn in meningen van andere traders over een broker, hierbij het verzoek om je ervaring met brokers hieronder te beschrijven. Op deze manier kunnen we profiteren van elkaars opgedane kennis bij een broker en hoeven we niet steeds zelf het wiel uit te vinden (of onze neus te stoten B) )

Als er over een bepaalde broker veel meningen worden gegeven zal ik er een apart topic voor openen.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• trader618
  • trader618's Avatar
  • Young Padawan
  • Young Padawan
  • Blijf bij je plan en haal de trekker over
More
8 years 11 months ago - 8 years 11 months ago #1560 by trader618
Replied by trader618 on topic Wat is je favoriete forex broker?
Ik denk dat iedere broker zijn voor en zijn nadelen heeft. De ene heeft een wereldplatform met supersnelle order uitvoering, de ander heeft zeer lage spreads, en weer een ander stelt de beginnende trader in staat al te beginnen met handelen met een heel klein bedrag.

Persoonlijk handel ik al enige tijd via OANDA en heb hier goede ervaringen mee. Als je wilt kun je zo weinig storten als $1 en ook je contractgrootte kun je zo laag maken als je wilt. Echt fijn voor iemand die handelt met heel weinig geld op de rekening en nog de fijne kneepjes van het vak moet leren. Verder hebben ze ultra lage spreads (behalve direct tijdens news announcements) van bijvoorbeeld 0.9 pip op E/U, 2.1 pip op G/U, en 2.4 pip op G/J.
Hun trading platform is ook redelijk in orde, als is het lang niet zo revolutionair als MT4. Zo kun bijvoorbeeld geen EA voor je laten handelen en zijn er minder indicators tot je beschikking. Moet wel eerlijk zeggen dat platform in verleden een aantal keer gecrashed is tijdens NFP. Dat was zeker wel vervelend, aangezien ik op dat moment in de markt zat en de crash langere tijd aanhield. Ik zal aanstaande vrijdag zien hoe het platform zich deze NFP editie houdt ;)

Heb deze week een demo geopend bij PLUS500. Platform voelt fijn, is makkelijk te besturen, maar wel vrij beperkt. Zit bijv. geen fibonacci tool op (of misschien nog niet gevonden door mij). Ook vind ik de spreads voor sommige paren absurd hoog; A/U 5 pips, E/G 5 pips, G/J 9(!!) pips. Kom op jongens, dat kan toch lager???!!
Attachments:

More
8 years 11 months ago - 8 years 11 months ago #1561 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Wat is je favoriete forex broker?
Zelf heb ik momenteel 3 accounts geopend.

Mijn main account loopt bij ForexYard.

Pluspunten
1. Goede Nederlandse ondersteuning
2. Normale spread, alleen bepaalde exotische zijn wat grotere spread, maar naarmate je account groeit, passen ze de spreads aan. Zie het maar als extraatje voor het vele geld wat ze aan je verdiend hebben..
3. Live chat. echt binnen tiental seconden heb je iemand in de chatbox waar je live vragen aan kunt stellen
4. Fijne duidelijke software, met op de website uitgebreide handleidingen en begeleidingen.
5. Veel tools, maar wel overzichtelijk.
6. Ook handeleln in grondstoffen vanaf standard account
7. Mooie stortingsbonussen (en tusssendoor ook extra bonussen) Je hoeft niet eerst vrij te handelen, direct in je balans en te gebruiken.

Nadeel
1. nog geen MT4, maar die komt op zeer korte termijn
2. te groot verschil tussen mini en standard account wat betreft max balance en min. trading eenheden (hebben we over gemaild en wordt binnenkort aangepast)

Ik ben dus erg tevreden over het platrom en zie nog meer uit naar het moment waarop ze MT4 ondersteunen en de overige aanpassingen hebben gedaan. Dan zie ik mooie doorgroei mogelijkheden van beginnern naar fulltime trading. Nu is die stap nog te groot.

Het ander account wat ik heb aangemaakt is bij PLUS500

De voordelen is dat het erg simpel en overzichtelijk is, maar dat is gelijk ook het nadeel, want je mist gewoon te veel analytische tools. Deze gebruik ik puur om af en toe een gokje te wagen, en omdat je gratis $25,- pike krijgt bij het openen van ene nieuw account.

Het derde account is een demo account bij Metatrader. Deze gebruik ik omdat ik een MT4 platform wilde, waarop ik de Hector Trading utility op kon draaien om mijn trend te zoeken. Deze gebruik ik dus ook alleen daarvoor.
van zodra ForexYard met zijn eigen MT4 komt, sluit ik deze af.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.148 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl