Topic-icon Verschil in currency waarde per broker?

• Jonkie76
  • Jonkie76's Avatar Topic Author
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 9 months ago #1546 by Jonkie76
Verschil in currency waarde per broker? was created by Jonkie76
Heren, mede forumleden.

Laats viel mij iets wonderbaarlijks op en ik denk laat ik dat nog eens controleren.
Ik was enkele dagen terug bezig op de NZD/USD en ik was daar op de 1uurs chart mijn trendlijnen aan het tekenen, high en lows opmeten en andere zaken.

Ik heb vervolgens op een later tijdstip via een online tool op een andere pc, waar geen brokersoftware op staat, met de volgende url de charts in de gaten gehouden.

www.fxstreet.com/rates-charts/currency-charts/

Ik zag toen dat de hoogste punt van enkele dagen terug op 0.7790 stond.
Maar mij stond voor mijn geest dat in mijn brokersoftware datzelfde punt geen 0.7790 maar 0.7810 was!! Een groot verschil, waardoor ik in de online tool een vertekend beeld krijg van de werkelijkheid. (hierbij vanuit gaand dat mijn broker de juiste waardes laat zien)

Mag ik jullie vragen of jullie voor mij iets willen controleren ?

Zouden jullie de bovengenoemde waarde ook eens willen controleren in jullie software en mij vertellen wat jullie daar uitlezen? Ik be namelijk erg benieuwd of er verschillen zitten in de onderlinge software van de verschillende brokers en deze online tools. Om zodoende te kunnen bepalen wat nu werkelijkheid is.
Zou erg sneu zijn als je gepiepeld zou worden door je eigen broker, omdat hij niet de juiste werkelijke waardes gebruikt.

Hieronder de chart die ik op internet zie:
Ik heb de 4uurs chart erbij gepakt van de NZDUSD daar zie je de high het duidelijkst.

File Attachment:

Dus graag even replyen met welke software je welke high waarde je hebt.
Ben erg benieuwd!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #1549 by MiGO
Replied by MiGO on topic Verschil in currency waarde per broker?
Hoi,

Bij mij staat de high op 0.78113 Ik heb mijn account bij WHS.

More
8 years 9 months ago #1550 by k00tje
Replied by k00tje on topic Verschil in currency waarde per broker?
MT4

FXCM 0.78118
Markets 0.78114

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
8 years 9 months ago #1551 by m_luijckx
Replied by m_luijckx on topic Verschil in currency waarde per broker?
Ha Jonkie,

Forex is een niet-geregulierde markt. Dat wil zeggen dat de brokers hun eigen prijzen mogen bepalen. Brokers kunnen zo lekker verdienen aan sl hunting, prijs de verkeerde kant op drijven bij nieuws, en nog meer van die dingen.

Hierdoor kan het dus dat prijzen tussen verschillende brokers niet altijd gelijk lopen en je soms gekke pieken/dalen bij de ene broker ziet, terwijl je deze bij de andere niet ziet.

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #1552 by Jelle
Replied by Jelle on topic Verschil in currency waarde per broker?
Heb even bij eToro gekeken, daar wordt in de chart history ook een waarde gegeven 0.7810.

De live charts op forexinfo zelf ( live forex koersen ) geven een hoogste waarde van 0.7813 aan.

Weet niet waarom de fxstreet charts daar zo'n 20 pips boven zit, maar ben op het moment geneigd om te denken dat hun weergave niet klopt, omdat er dus al 6 andere bronnen op een ander punt zitten, rond de 0.7810 - 15.

Edit: kleine verschillen tussen brokers onderling kunnen ook te maken hebben met spread differences.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 9 months ago #1553 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Verschil in currency waarde per broker?
OK, maar dan is het in ieder geval duidelijk dat de software van de brokers zelf redelijk accuraat is. Enkele pips verschil kan ik me nog enigszinds voorstellen.

Dan is het voor mij in ieder geval duidelijk dat ik geen gebruik meer maak van deze online tool. Dat vertroebelt te veel mijn beeld van de werkelijkheid. Erg jammer.
20 pips verschil is gewoon niet normaal.

ga ik even op zoek naar een ander online tool waar ik technische analyses op kan uitvoeren.. iemand ideeën?
Want een live koers volgen is niet moeilijk, dat kan ik ook wel op me mobiel, maar er ook wat analyses op kunnen uitvoeren, zoals fibionaaci en trendlijnen en SMA zou prettig zijn..

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 9 months ago #1554 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Verschil in currency waarde per broker?
Ohw, ik zag dat iemand ook FXCM heeft gechecked, dze heb ik ook op mijn mobiel.
Das prettig om te weten dat mijn mobiel iig wel accuraat is. Deze geeft zelfs een extra cijfer achter de komma.

Ik kan ff kijken of die lui ook webbased iets hebben.. Trade Interceptor heet mijn mobile app.
Lijkt erop dat die MT4 shit wel veel als richtlijn wordt gebruikt door andere brokers die zelf geen MT4 gebruiken, zoals ForexYard (deze krijgen ze binnenkort trouwens wel)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.219 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl