Topic-icon eToro en nieuwe service openbook

More
8 years 8 months ago #2036 by Jelle
eToro en nieuwe service openbook was created by Jelle
Forex Broker eToro doet alweer aardig wat jaren mee en behoort van begin af aan tot de meer innovatieve forex brokers.

Zelf ben ik destijds ook begonnen bij eToro (en een paar andere brokers) en het blijft een van mijn favoriete brokers. Tuurlijk, er zijn brokers waar je meer opties hebt om te tweaken, en al vanaf het begin gebruikte ik de grafieken van andere brokers ipv die van eToro, maar de interface is -en niet alleen voor beginners- gewoon super prettig.

Anywho, recentelijk heeft eToro openbook gelanceerd, een service waarmee eToro traders andere, succesvolle, traders kunnen volgen en kopieren. Met openbook geeft eToro het fenomeen social trading in mijn ogen een enorme boost.

Je moet overigens wel eers een account bij eToro hebben om op openbook te kunnen traden. ---> open gratis account bij eToro

Je kunt met openbook op een twitterachtige manier andere traders volgen en omdat eToro precies bijhoudt hoe deze traders het doen kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen de allerbeste traders te volgen.

De Live Trading Feed laat zien wie er op welk moment een trade opent of sluit en met een druk op de knop kun je die trade vervolgens kopieren.

Je kunt ook zien wie er de afelopen week, maand en kwartaal de beste traders waren. Op dit moment staat bij de '3 maanden' ranking iemand bovenaan die over 273 trades een score heeft behaald van 1240% in de plus, waarvan 242 winnende trades. Niette slekt! :)

Enfin, worth a look wat mij betreft en ben ook benieuwd naar de mening van anderen die openbook geprobeerd hebben.

Blijkt de heilige graal van het traden nu simpelweg het volgen van andere heilige gralen te zijn? lol

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 8 months ago - 8 years 8 months ago #2038 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic eToro en nieuwe service openbook
Openbook heb ik zelf nog niet gebruikt, maar ze hebben recentelijk nog een andere feature bij eToro, namelijk de Guardian Angel.

Dit venster is te vinden als je in eToro op "community" klikt en daar de tab "top trader's insight" Onderaan staat een linkje naar Guardian Angel.
Deze engelbewaarder houdt je trades in de gaten. Als je een trade opent krijg je een korte tijd later een melding met daarin hoeveel procent je van je Bankroll riskeert.
Je kunt een overzicht van de laatste 10 trades zien met je winstpercentage, gemiddelde netto winst, gemiddeld netto verlies, gemiddelde per trade, gemiddelde risicopercentage.
Allemaal dingen die je zelf ook kunt uitrekenen, maar toch handig om hier mee geconfronteerd te worden. Verder geven ze ook tips hoe je iets kunt verbeteren en marktnieuws en nog wat info.

De prijzen bij de trading challenge zijn uitgebreid. Hier moet je je nu wel manueel voor aanmelden in dat tabblad.

Tevens is er sinds enige tijd de mogelijkheid tot het geven van pending orders.

Kortom, eToro blijft nog steeds een geweldige broker die goed aan de weg timmert!

More
8 years 8 months ago #2039 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic eToro en nieuwe service openbook
Kewl, dat klinkt super tof zeg.. zal eens een kijkje gaan nemen bij dat eToro..
Kan je dat ook op een demo account proberen, of moet je gelijk een live account hebben?
En ach, anders stort ik ff wat cash erop..altijd leuk..

:cheer:

More
8 years 8 months ago #2040 by Jonkie76
Nou, laten we de daad maar bij het woord voegen, heb voor de grap een acocnt geopend en 100 pietermannen gestort...(eurootjes) wat storingsbonus erbij, en toen stonde we op 160 dollar op het account om mee te starten..

Ga ik nu ff uitzoeken hoe dat werkt met dat volgen van de beste traders out there..
wellicht dat je er nog wat van kan leren ook.. ben benieuwd..

More
8 years 8 months ago #2044 by Jonkie76
Wow, nog geen 5 minuten nadat ik een account had geopen een Engelse gast aan de telefoon, echt niet normaal. Gelukkig geen verkoop verhaaltje, gewoon een open gesprek over oa. de openbook fucntie.. Ik ga r eerst even diep induiken.. Belangrijk is om de langere termijn traders eruit te pikken die concistent winnende trades afsluiten.

Daar over later meer..

More
8 years 8 months ago #2048 by Jelle
Replied by Jelle on topic eToro en nieuwe service openbook
Ik heb laatst nog met eToro gesproken over openbook en ze zijn er zelf ook gewoon heel enthousiast over, en terecht wel denk ik. Het ziet er erg goed uit en is echt wel een grote stap voorwaarts in social trading.

More
8 years 8 months ago #2066 by Jonkie76
Zie in mijn blog meer info over dit concept..heb er ook wat screenshots geplaatst van mijn zoektocht door openbook..Het idee is kewl, maar kan nog verder uitgewerkt worden..

More
8 years 8 months ago #2074 by Bucky
Replied by Bucky on topic eToro en nieuwe service openbook
@Jonkie76: heb ik ook toegang met een demo account? Ik las zojuist op de site van eToro dat ze dit jaar met een mobile trader platform komen waardoor je ook toegang hebt tot Open Book via diverse smartphones, precieze datum staat niet aangegeven?

More
8 years 8 months ago - 8 years 8 months ago #2077 by Jonkie76
Ik heb het met een demo account nog niet geprobeerd, maar volgens mij werkt dat wel.

Wat betreft de mobile app. Zelf maak ik gebruik van de mobile app van eToro op basis van Android. Die hebben ze sinddskort vrijgegeven. Mooie degelijke app moet ik zeggen, en ja er zit ook een tabblad in voor openbook, maar die is vind ik persoonlijk summier. Echter kan je vandaar uit wel iemands tardes koopieren/overnemen en direct vanuit je mobile dus traden.

De mobile app kan je vanuit je telefoon downloaden, want je kan hem niet vanaf de website halen. Op android telefoon kan je hem downloaden via de 'market' applicatie. Op de iPhone zit ook zoiets geloof ik.

Maar pas op. De openbook is nog niet zo lang in de lucht, en heeft nog wel wat haken en ogen . Voorlopig zou ik nog geen gebruik maken van trades kopieren in een live account. Je zou het erst kunnen proberen in je demo account om te zien hoe een en adner werkt.

het probleem is namelijk dat je alleen maar de profits van andere traders ziet, waardoor je een vertekend beled krijgt of iemand heel steady trade of niet.

Als je iemand zoekt, om dit mee te proberen, zoek dan personen die handelen met low risks, maar die over een langere periode steady winst hebben gemaakt.

groet,

Jonkie76

More
8 years 8 months ago #2096 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic eToro en nieuwe service openbook
moet je eens zoeken naar rondev1
84% trades result in profit
11,5 days averige trade hold time (geen scalper dus)

hij (of zij) staat wekelijks in de top 10 real money Challenges
winst afgelopen week 61.369,00 $ !
week ervoor 2e met winst van 68973,59 echte $$$$
en week daarvoor winst van 46.147,20$

www.etoro.com/why-etoro/forex-trading-championships.aspx

deze trade vooral AUD/USD EUR/USD GBP/USD USD/JPY en USD/CHF

Leuk om te volgen...maar maakt wel weinig trades

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

More
8 years 7 months ago #2229 by Jonkie76
Heren en Dame leden van dit forum..

Sorry Jelle, maar openBook is one big desception.
Ik heb van de week gebeld met de accountant van eToro.
Ze willen/mogen niet de verliesposten en of de grafieken van de pip-verloop zichtbaar maken in het openbook.
Hierdoor blijven alleen winsten zichtbaar.
Ik heb hem verteld dat dat misleidend was, en dat een persoon die snel geleid is door goede resultaten van een ander niet de juiste informatie verkrijgt over een dergelijk persoon.

Bijna alle personen die ik getracked had was het volgende aan de hand..
Account aangemaakt, vervolgens zag je binnen 1 maand een dropdown van ongeveer 90 a 100 %, en daarna een lichte stijging. Echter als je de laatste maand van de persoon inkeek stond hij in de top tien met 800% winst. Alle personen die wel degelijk op winst zaten, waren allemaal zeer risicovolle traders.. Want als je met tien a 20 pips een resultaat haalt van 20%, dan is er iets goed fout.

Dus mensen, eToro is een fantastisch product, maar blijf van openbook af.

Ik heb er momenteel 158,- op staan, en das om mee te spelen.
Denk dat ik probeer die 250 bonus er nog uit te slepen, en dan zie ik later wel..

More
8 years 7 months ago #2232 by Jelle
Jammer wel inderdaad Jonkie dat ze dat niet laten zien, want als je de verliesposten niet kunt zien mis je immers wel vitale informatie over het succes van een trader.

Kan natuurlijk zijn dat ze dit in de toekomst nog gaan veranderen. Het is immers een vrij nieuwe service en ik denk dat eToro dit zeker verder gaan doorontwikkelen (daarvoor hebben ze er teveel werk in zitten).

Wel leuk om jezelf op openBook in de gaten te houden misschien.....:)

More
8 years 7 months ago #2233 by Jonkie76
Er zal allicht een manier zijn om toch de juiste personen er uit te kunnen pikken, maar ik denk dat het erg raadzaam is een persoon een poosje te volgen, en met name te kijken hoe zijn trades zijn verlopen. Wat je bij slechtere traders bijvoorbeeld vaak ziet is dat ze een trade open laten staan, rustig tachtig tot honderd pips in de min geraken, om vervolgens uiteindelijk met 15 pips in de pips te sluiten.. Echt heel vaag verloop van een trade dunk mij..

Het probleem van niet de verliesposten kunnen zien inzien, is dat je niet goed riskmanagemnt van een persoon eruit kan halen. met name als je langere periode terug wil kunnen kijken voor continueit.

En Jelle, die wijziging gaat er niet komen!
Dat heeft de accountant zelf gezegd. Dat heeft namelijk te maken met privacy rechten.
Hij zei letterlijk tegen mij dat als mensen winst maken dat ze er over willen opscheppen en daarover willen rondbazuienen, maar als er verlies wordt gemaakt, er ineens een soort van taboe op komt en niet willen dat andere mensen dat zien.
In de statuten van eToro ligt vastgelegd dat ze dat dus niet mogen doen.

Mijn tip. zoek iemand op die wieing risico heeft genomen over nagenoeg al zijn trades. En pak dan zijn grafiek erbij, en zet die op 1 jaar terugkijken..
Als hij in die periode geen dropdown heeft gehad, maar met stabiele lijn om de 0% lijn en daarboven heeft gezet, dan denk ik dat je een redelijk stabiele trader hebt gevonden. Een andere tip is om te kijken welke personen elke maand in de top 100 voor komen. Ook dan weet je dat het niet iemand is die 1 keer goed heeft gescoord door bijvoorbeeld heel veel cash in te zetten en te winnen en daardoor veel % heeft over de afgelopen 3 maand. Als je namelijk 3 keer in de top 100 voorkomt, dan betekend dus dat je iedere afgelopen 3 maand het goed hebt gedaan.

Die rondev1 bijvoorbeeld... waar zeebaars het over had..is zo'n persoon.
Check dan vervolgens wat trade histories. Hoe zijn die verlopen?

groet,

J.

More
8 years 7 months ago #2284 by Jonkie76
RECTIFICATIE op mijn eerdere post..

Bijna alle personen die ik getracked had was het volgende aan de hand..
Account aangemaakt, vervolgens zag je binnen 1 maand een dropdown van ongeveer 90 a 100 %, en daarna een lichte stijging. Echter als je de laatste maand van de persoon inkeek stond hij in de top tien met 800% winst. Alle personen die wel degelijk op winst zaten, waren allemaal zeer risicovolle traders.. Want als je met tien a 20 pips een resultaat haalt van 20%, dan is er iets goed fout.

Ik moet een kanttekeing maken bij de bovenstaande opmerking.
Het precentage was naar mijn idee afgeleid van ja account balance, maar niet is minder waar. Het precentage is afgeleid van de invetsering die je doet!!
Ik deed net een investering van tien dollar, en met een leverage van X100, kocht ik in voor 1000 eenheden (10 x 100). Die winst die je maakt, is een percentage van de investering. Iemand die dus 100% winst maakt heeft dus niet zijn Blance verdubbeld, maar hij heeft die inzet van tien dollar verdubbeld. Dit geeft naar mijn inzien al een heel ander beeld van traders die al langere tijd winstgevend zijn.

Wordt dus nog vervolgd.. mijn onderzoek loopt nog, en binnenkort ga ik voor de grap eens wat trades kopieren.

More
8 years 1 month ago #3535 by HandsomeSailor
Replied by HandsomeSailor on topic eToro en nieuwe service openbook
Even een vraagje over eToro. Ik ben pas beginner op vlak van forextraden en vraag me af hoe het afhalen van je geld gebeurt. Krijg je het 100% terug? Ik vraag dit omdat ik zie dat je veel bonusgeld kan krijgen bij je eerste storting. Stel nu ik stort 400 euro en ik krijg 100 extra. Als ik dan direct afhaal heb ik toch 100 euro winst?

More
8 years 1 month ago #3537 by Jelle
Welkom op het forum HandsomeSailor!

In antwoord op je vraag: Je kunt met de bonus van eToro wel direct handelen, maar je kunt hem niet direct uitnemen. Daarvoor moet je eerst een aantal lots traden. Dit geldt overigens voor alle brokers. Anders zou het inderdaad wel heeeeel makkelijk worden :)

More
8 years 1 month ago #3538 by Edbeleg
Replied by Edbeleg on topic eToro en nieuwe service openbook
Staat het niet in de voorwaarden. Het lijk mij sterk dat je zo makkelijk geld kan verdienen.

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 1 month ago #3539 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic eToro en nieuwe service openbook
rofl

"Cut your losses and let your profits run"

More
8 years 1 month ago #3540 by HandsomeSailor
Replied by HandsomeSailor on topic eToro en nieuwe service openbook
Jelle schrijft:

Welkom op het forum HandsomeSailor!

In antwoord op je vraag: Je kunt met de bonus van eToro wel direct handelen, maar je kunt hem niet direct uitnemen. Daarvoor moet je eerst een aantal lots traden. Dit geldt overigens voor alle brokers. Anders zou het inderdaad wel heeeeel makkelijk worden :)

Leek mij vrij logisch, ik vroeg me gewoon af hoe het zat, bedankt. Ik begin dit traden steeds leuker te vinden. Zeker op etoro. Heb met mijn gratis account toch al een 1000$ winst kunnen maken.

More
8 years 1 month ago #3543 by Jelle
@ HandsomeSailor

Wow, dat is geen slecht begin inderdaad! Handelen op een play money account is weliswaar niet hetzelfde als 'voor het echie' maar dat heeft vooral met de psychologische kant te maken.

Over hoeveel trades heb je de $1000 winst gemaakt?

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.245 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl