Topic-icon Hoe wordt je eigenlijk forexbroker?

• roxettemabellon
  • roxettemabellon's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
8 years 6 months ago #2657 by roxettemabellon
Hoe wordt je eigenlijk forexbroker? was created by roxettemabellon
Ik vroeg me af of iedereen in Nederland forexbroker kan worden. Of heb je daar een vergunning oid voor nodig?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 6 months ago #2669 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hoe wordt je eigenlijk forexbroker?
Interessante vraag Roxette!

Volgens mij zit het als volgt:
Als je als forex broker in Nederland gevestigd wil zijn moet je bij de AFM geregistreerd zijn. Maar hoewel forex brokers via het internet hun services wel beschikbaar maken voor Nederlanders, zijn ze bijna geen van alleen ook geregistreerd en/of gevestigd in Nederland. Een uitzondering hierop is Markets.com dat wel een AFM registratie heeft.

Als je zelf forex broker zou willen worden zijn er verschillende landen waar je dit kunt doen zonder geregistreerd te zijn bij een financiele autoriteit. Dat is natuurlijk minder sterk dan een registratie bij de FSA (Britse financiele markten waakhond) NFA (National Futures Association, Amerikaans) of BaFin (Bundesanstalt fur Finanzdienstleistungsaufsicht, Duits) maar hoeft ook weer niet per se slecht te zijn. Reputatie krijg je immers uiteindelijk niet door een registratie, maar door je klanten goed te bedienen.

Oh, en welkom als lid van Forexinfo Roxette!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.188 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl