Topic-icon Foute koers (Trading Point) verantwoordelijk????

• mvsbab
  • mvsbab's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 3 months ago #6102 by mvsbab
Hoi Allemaal.

Ik heb een EA lopen bij Trading-point op een micro account.
(een echt micro account 1 lot =$1000 / 0.1 lot = 100 / 0.01 = 10)

Ik heb een Martingale lopen met een start van 0.03 lots.

De totale storting in 30 euro geweest. (Dus goed te overzien)
Een Martingale stategie werkt prima als je maar voldoende bestedingsruimte hebt.
Met een echt micro account, heb je deze bestedingsruimte. (want dan is 30 euro, 3000 euro aan handelsruimte op een normaal account)

Deze stategie leverde mij in 3 dagen 5 euro op. Totdat....

Vandaag schoot de koers van de NZDUSD bij Tradingpoint van 0.79160 naar 1.0000 door een storing en daar bleef die op staan. En er stond een Short positie open. Dus Martingale dacht openen!!!!! zodoende had ik veel posities in de NZDUSD met de laatste 1,38 lots

Ik had een lopend verlies van meer dan 5000 euro (hoe het mogelijk is geweest mag joost weten)
Gelukkig was ik thuis en heb contact opgenomen met Tradingpoint. Ze hebben de koersfout hersteld... Maar ik zat met een heleboel open posities op de NZDUSD.
Daar waren zij niet voor verantwoordelijk want, ze staan EA's toe, maar ondersteunen ze niet....
Gelukkig kon ik ze met winst weer verkopen. Maar als ik niet thuis was geweest dan had ik een 'groot' verlies gehad. Dit is een micro account, maar bij een normaal account had je dus 3000 weg zien stromen.

Wij is er nu verantwoordelijk, als er door een foute koers de Ea verkeerde handelingen doet? (De foute koers was zichtbaar was op mijn VPS en op mij gewone pc, dus het was niet een fout van mijn VPS of pc)

Alvast bedankt.
Screenshot in zip bestand

Attachment Foute_koers.zip not found

Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• mvsbab
  • mvsbab's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 3 months ago #6103 by mvsbab
Nog even een screenshot van 2 uur later.

Ik was anders met legen zakken het weekend ingegaan.
Attachments:

• Jeroen
  • Jeroen's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • Nadenken en stand houden
More
7 years 3 months ago #6105 by Jeroen
mvsbab lullig want je zal je wel rot geschrokken zijn merk ik aan de emotie. Ik denk dat traders dit wel eens meemaken. probeer dit gebruiken.
Emoties zijn niet goed passend bij het traden. ;)
Er zijn EA's die heel goed werken alleen het moet bij je passen.

Ga gewoon door zou ik zeggen.

Happy trading

Jeroen

• Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • www.generaalgoudvis.nl
More
7 years 3 months ago #6115 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic Foute koers (Trading Point) verantwoordelijk????
Tja, ik denk dat dan een goede accountmanager met organisatie essentieel zijn.
Als duidelijk is dat jij niet de fout gemaakt hebt, waarom moet jij dan als enige op de blaren zitten....wees blij dat je er goed bent uitgeschoten.

jonkie76 heeft ooit ook zoets gehad met Forexyard....staat wel ergens in een blog.

In je EA een vangnet inbouwen kan wellicht een optie zijn.

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.173 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl