Topic-icon Broker voor lang termijn traden

• SonneBlau
  • SonneBlau's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 6 months ago #6899 by SonneBlau
Broker voor lang termijn traden was created by SonneBlau
Hey iedereen,

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb 2 vragen over op lange termijn handelen.

Vraag 1

Ik wou even vragen of iemand mij een goede broker voor lang termijn tradingkan aanbevelen(eventueel carry traden)? Met lang termijn traden bedoel ik dat een positie tussen de 5 en 7 maanden kan openblijven.

Zo moet er rekening worden gehouden met de nacht/weekendpremies. Wordt de interst rate uitbetaald (goed voor te weten als je wilt carry traden uiteraard)? Of eventueel andere zaken?

Vraag 2

Ik handel momenteel op plus500. De nachtpremie voor EUR/USD is bijvoorbeeld -0.0185%. Als jeje positie openhouden voor 2 maand betaald je ongeveer 1,1% rente op je totale inzet. Maar als je long gaat is de interst rate van de EUR tegenover de USD 0.25%. Dus als je positie openblijft voor 2 maand heb je ongeveer 15% rente opbrengst. OF zie ik dat nu totaal fout? Indien niet, moet ik nu 15% - 1.1% doen om mijn totale rente aftrek of opbrengt te kennen? In dit geval zou ik dus 13.9% rente opbrengst hebben. Of ben ik even de kluts kwijt :huh:?

Indien niets klopt wat ik hierboven zeg. Hoe met ik dan bijvoorbeeld bij plus500 berekenen welke kosten (of opbrengsten) ik heb als ik een positie bijvoorbeeld 7 maanden laat lopen?

Alvast bedankt! Ik raak er zelf even niet uit...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 6 months ago #6900 by Jelle
Replied by Jelle on topic Broker voor lang termijn traden
Afgaand op de gegevens van plus500 over de rollover rate voor de EUR/USD kost zo te zien zowel een long als een short position een premium. Dit is waarschijnlijk omdat het renteverschil heel klein is en plus500 ook een fee aftrekt voor het open houden van een positie. Voor een long positie in de AUD/USD krijg je wel rente uitgekeerd, 0,0010%.

Ook nog even bij Markets gekeken. Die rekenen op het moment $0,082 in rollover per lot per dag voor een long positie. Voor een short positie is de premie $0,174 per dag. Geen grote bedragen - je kunt maw bij beide brokers vrij goedkoop lang een positie openhouden, maar het levert dus ook niets op.

Overigens is het m.i. geen goede tijd voor de carry trade op het moment. Rentes van de traditionele buy currencies (AUD en NZD) zijn laag en het economisch tij is onzeker. Maar dat terzijde :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• SonneBlau
  • SonneBlau's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 6 months ago #6902 by SonneBlau
Replied by SonneBlau on topic Broker voor lang termijn traden
Hartelijk bedankt voor de feedback Jelle. Ik weet wat ik moet weten!

Ook bedankt voor de tip over de lage rentes. Jij hebt hier meer ervaring in dan ik dus dergelijke tips zijn steeds zeer welkom :)

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Wanneer het geduld er is, komen de pips vanzelf.
More
6 years 4 months ago #6996 by airborn
Replied by airborn on topic Broker voor lang termijn traden
SonneBlau schrijft:

Hartelijk bedankt voor de feedback Jelle. Ik weet wat ik moet weten!

Ook bedankt voor de tip over de lage rentes. Jij hebt hier meer ervaring in dan ik dus dergelijke tips zijn steeds zeer welkom :)

Ik raadt je CM trading, tradefort en igmarkets aan.

Deze rekenen geen commissie en je hebt wel negatieve of positieve swap.
De swap is een soort rente verschil, long ontvang je of short betaal je.

Brokers die ook daar op nog eens commissie vragen, vullen eigen zakken.
Plus500 heb ik in het verleden alleen voor korte trades gebruik of 7 - 14 dagen, anders loopt je trade gewoon leeg op commissie.

AussieSwingTrader strategie 15%-20% p/m www.mql5.com/en/signals/270135
Deelname signaal service $20/maand

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.163 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl