Topic-icon IG als forex broker

• money-makers
  • money-makers's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 1 month ago #8095 by money-makers
IG als forex broker was created by money-makers
Heeft er iemand ervaring met IG als broker?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Renko-Café
  • Renko-Café's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 1 month ago #8100 by Renko-Café
Replied by Renko-Café on topic IG als forex broker
Ik, maar helaas geen goede. Daarom ben ik overgestapt naar een samenwerking met FXCM.

• money-makers
  • money-makers's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 1 month ago #8110 by money-makers
Replied by money-makers on topic IG als forex broker
Kun je aangeven wat het voordeel is van FXCM t.a.v. IG?

• Renko-Café
  • Renko-Café's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 1 month ago #8111 by Renko-Café
Replied by Renko-Café on topic IG als forex broker
Ja hoor, ik heb het op mijn website beschreven.
renkocafe.nl/waarom-fxcm.html

More
4 years 7 months ago #8769 by Paulvm89
Replied by Paulvm89 on topic IG als forex broker
Ik heb ervaring met IG en dat is wel erg positief. Ze leveren goede software en informatie over verschillende markten. Zo kun je gemakkelijk zien van ieder instrument wat de volatiliteit is per uur en per dag, je kunt gebruik maken van veel indicatoren en je hebt er ook signal centre bij die signalen geeft + de betrouwbaarheid (ofwel het vertrouwen erin) wordt aangegeven. Verder is het personeel ook erg behulpzaam en ze leveren een goede service.

Een tijd terug ben ik ook op een seminar geweest bij IG in het WTC in Amsterdam wat "heel toevallig" van Jelle Peters werd gegeven. Dit heeft me ook gedreven tot het aanmaken van een profiel bij forexinfo.

Bij IG Markets kun je ook gebruikmaken van verschillende platforms zoals de webtrader (ziet er goed uit en werkt ook erg goed), Metatrader (Standaard zoals de metatraders van andere brokers), via een applicatie (voor mobiel en computer en die werkt ook fijn).

Je kunt ook aangeven dat je DMA (Direct Market Acces) wilt waarmee je kunt handelen binnen de spread van IG, want ze passen hier geen spread toe. Hier heb je wel een account van minimaal €1.500 voor nodig anders kun je deze functie niet kiezen. Je hebt op de site hier een uitleg over wat de voor- en nadelen hiervan zijn. Er zijn trouwens over alle instrumenten en relevante zaken een duidelijke uitleg aanwezig en wanneer het niet duidelijk is kun je contact opnemen met IG.

Als je geïnteresseerd bent kun je contact met me opnemen dan verwijs ik je door en dan krijgen we allebei een bonus (wat je niet krijgt als je je normaal aanmeld) dus dat is wel aardig.

P.S. er is echter wel één minpuntje namelijk het storten van geld op je rekening kan (nog) niet via Ideal dus het duurt iets langer voordat het geld er op staat. Dit heb ik ook aangegeven aan IG zelf waarop ik het antwoord kreeg dat ze daar wel na toe wilden werken maar dat het redelijk duur en lastig is om dat te realiseren omdat het hoofdkantoor in Engeland is of iets dergelijks.

Tot slot wil ik even kwijt dat ik het erg jammer vind dat op dergelijke forums en reviews erg weinig over IG Markets te vinden is, terwijl ik het de fijnste broker vind en er op verscheidene vlakken met kop en schouders uitsteekt boven de brokers die je het vaakst tegenkomt of vergelijkingssites en/of forums.

More
4 years 7 months ago #8773 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic IG als forex broker
Paulvm89 schrijft:

P.S. er is echter wel één minpuntje namelijk het storten van geld op je rekening kan (nog) niet via Ideal dus het duurt iets langer voordat het geld er op staat. Dit heb ik ook aangegeven aan IG zelf waarop ik het antwoord kreeg dat ze daar wel na toe wilden werken maar dat het redelijk duur en lastig is om dat te realiseren omdat het hoofdkantoor in Engeland is of iets dergelijks.

Kan je niet via creditcard over maken? Dat staat er altijd direct op bij elke broker.

Ik heb overigens nog geen broker meegemaakt waar je met Ideal kon werken. Ideal is volgens mij ook meer om dingen te kopen/betalen op internet en niet om geld mee te storten op accounts!?

Price action day trading

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #8774 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic IG als forex broker
Je stort maar één keer. Daarna is het een kwestie van opnemen. Ik zou me dus meer concentreren op de voorwaarden, methoden en kosten van het opnemen.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
4 years 7 months ago #8775 by Power
Replied by Power on topic IG als forex broker
Zelf een demo account afgesloten bij IG en tot op heden nog geen gebruik van gemaakt.
Ik word wel een beetje misselijk van hoeveel die mensen je wel niet proberen te bellen en te e-mailen.
Ik ben daarom ook niet echt van plan om nog gebruik te maken van mijn demo en of er een rekening te openen.

Als ze nu een keer gebeld en later een email hadden gestuurd oke kan ik begrijpen.
Maar die vent belde maar door en door.... gelukkig heeft die nu schijnbaar de hoop opgegeven.

More
4 years 7 months ago #8776 by Maartensterk
Bij binckbank en markets zelfde. Je wordt gek van die gasten.

Ik word nu ook wekelijks gebeld door een nummer uit Canada.. Toch een keer ergens mijn nummer achter gelaten waar ik dat beter niet had kunnen doen.

Price action day trading

More
4 years 7 months ago #8777 by Paulvm89
ja via creditcard kan wel gewoon en dan staat het er inderdaad meteen op.

More
4 years 7 months ago #8778 by Paulvm89
Dat vond ik in het begin ook vervelend maar inmiddels begrijp ik het wel. Ze bellen in het begin op om te vragen naar je ervaring met beleggen en een beetje uitleg en zo. Dat is opzicht wel een goed iets dat ze meer van je willen weten en niets aan willen smeren of verkopen. Later ben ik ook nog eens gebeld met de vraag hoe het gaat en of ik nog vragen heb en alles begrijp en dergelijke.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #8779 by SemperAugustus
Paulvm89 schrijft:

Dat vond ik in het begin ook vervelend maar inmiddels begrijp ik het wel. Ze bellen in het begin op om te vragen naar je ervaring met beleggen en een beetje uitleg en zo. Dat is opzicht wel een goed iets dat ze meer van je willen weten en niets aan willen smeren of verkopen. Later ben ik ook nog eens gebeld met de vraag hoe het gaat en of ik nog vragen heb en alles begrijp en dergelijke.

Sorry Paul, maar dit is zeldzaam naief. Analyseer hun wijze lessen over risicobeheersing eens goed. Het lijkt of ze bezorgd zijn om jouw goede geld, maar in feite werkt het anders:

Als ze jou adviseren om maar 1% van je vermogen (of zelfs nog minder) per trade te riskeren, dan leert een rekensommetje al snel dat een account van enkele honderden EUR te weinig ruimte laat voor handel.

Brokers gebruiken risicobeheersing als marketingtool met als doel: meer geld in de account stoppen. Dat zelfde geldt voor de trainingen die ze aanbieden. Die krijg je alleen als je account een bepaalde omvang heeft.

Al deze "interesse en zorgzaamheid" zijn marketinginstrumenten.

More
4 years 7 months ago #8780 by Maartensterk
Brokers zijn ook altijd erg enthousiast over intraday trading. Hoe meer posities je opent hoe meet spread ze vangen. En dan daarbij 1% risico adviseren, zodat het lekker lang duurt voordat je account helemaal leeg is gezogen.

Bij Markets beloven ze ook ''hulp van een professional'' als je een live account opent. Dat was niets meer dan uitleg over het MT4 platform.

Price action day trading

More
4 years 7 months ago #8781 by Paulvm89
Hoi SemperAugustus,

Daar heb je zeker gelijk in het wordt inderdaad uitgebuit door brokers.

Het is natuurlijk een feit dat ze je graag als klant willen houden. Echter is de benadering niet op een dergelijke manier dat ik er een "verkooppraatjesgevoel" bij kreeg en de informatie die ze verstrekken op de site is behoorlijk uitgebreid ten opzichte van andere brokers, waar ik ervaring mee heb althans. Ze staan ook open voor een-op-een uitleg mocht je dit op prijs stellen en al deze punten bij elkaar is naar mijn mening de service die ze leveren. Ook ten opzichte van mij, terwijl ik niet bepaald een grote beleggingsportefeuille.

Ze "prijzen" ook DMA aan voor de personen die hier "geschikt" voor zijn of er interesse in hebben. Daarmee kun je handelen zonder dat IG er tussen zit met spread wat hun waarschijnlijk ook veel minder oplevert. Ik denk dat het naast de rente over het kapitaal van de klanten ook nog op een andere manier geld binnenbrengt maar op wat voor manier weet ik niet.

Mijn mening over IG heb ik inmiddels wel duidelijk gemaakt. Wat zijn volgens jou belangrijke punten van een broker? Misschien geef je me wel een andere kijk op mijn verhaal.

Ik ben benieuwd

More
4 years 7 months ago #8782 by Paulvm89
Daar heb je een punt. Maar wat verwacht je dan van een broker? Als ze gaan vertellen wat mensen moeten doen is het ook niet goed. Dan krijgen ze de status van een soort gurubroker of zo. Daarnaast kunnen klanten hun ook nog eens kwalijk nemen wanneer het anders loopt dan hun advies was.

Wat IG wel levert is Signal Centre die signalen afgeven om te verkopen of kopen van bepaalde zaken en waarom. Daar staan ook percentages bij aangegeven waarmee het vertrouwen uitgedrukt wordt. Dat is berekend over dezelfde patronen of situaties die eerder bij het instrument zijn voorgekomen en wanneer deze wel/niet zijn voltooid. Deze informatie kun je ook allemaal terugvinden bij IG. Patronen per instrument (currencypair) en hoe vaak het patroon gevormd is, wat natuurlijk een grote factor van de betrouwbaarheid is.

More
4 years 7 months ago #8783 by Maartensterk
Paulvm89 schrijft:

Daar heb je een punt. Maar wat verwacht je dan van een broker? Als ze gaan vertellen wat mensen moeten doen is het ook niet goed. Dan krijgen ze de status van een soort gurubroker of zo. Daarnaast kunnen klanten hun ook nog eens kwalijk nemen wanneer het anders loopt dan hun advies was.

Wat IG wel levert is Signal Centre die signalen afgeven om te verkopen of kopen van bepaalde zaken en waarom. Daar staan ook percentages bij aangegeven waarmee het vertrouwen uitgedrukt wordt. Dat is berekend over dezelfde patronen of situaties die eerder bij het instrument zijn voorgekomen en wanneer deze wel/niet zijn voltooid. Deze informatie kun je ook allemaal terugvinden bij IG. Patronen per instrument (currencypair) en hoe vaak het patroon gevormd is, wat natuurlijk een grote factor van de betrouwbaarheid is.

Ze kunnen dan gewoon beter niks zeggen. Het is denk ik niet de taak van een broker om mensen te leren handelen.

Zo'n signaal center is lief van ze, maar ik zou daar niet teveel naar kijken. (Als dat überhaupt al gratis is)

Price action day trading

More
4 years 7 months ago #8784 by Paulvm89
Nou ja het is ook maar net wat je fijn vind, ben er zelf ook niet zo van hoewel ik signalen van 70% of hoger wel in de gaten houd, doe ik er verder ook niet zo veel mee. Maar er zijn best veel mensen die hier erg veel waarden aan hechten, volgens de reviews en vragen die ik vaker voorbij zie komen.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #8786 by SemperAugustus
Paulvm89 schrijft:

Hoi SemperAugustus,
... Mijn mening over IG heb ik inmiddels wel duidelijk gemaakt. Wat zijn volgens jou belangrijke punten van een broker? Misschien geef je me wel een andere kijk op mijn verhaal.

Ik ben benieuwd

Weinig mening, wel wat observaties.

1 Brokers blinken over het algemeen uit in maar één ding: ofwel de marketing, ofwel het product zelf. Door de brokers die op de bekende review-sites als technisch goed aangeschreven staan, ben ik nog nooit gebeld na het openen van een demo-account. De brokers die daarentegen vlijtig zijn met bellen, staan altijd lager in de waardering bij die review sites.

2 Brokers in Binary Options zijn veel vlijtiger met telemarketing dan Forex brokers.

3 Mijn twee brokers (waarvan ik niet beweer dat ze het beste zijn of zo, maar die in de loop van de tijd wel boven zijn komen drijven) bellen mij nooit, maar zijn wel telefonisch goed bereikbaar.

4 Brokers die tijdens mijn experimenten en onderzoekingen telefonisch slecht bereikbaar bleken, konden zelf de telefoon altijd heel goed vinden voor hun verkooppraatjes.

5 De brokers die in NL zeer agressief op de markt zijn (plus500, IG, optie24, Markets) blinken uit in marketing, maar niet in support, spread, commissie of executie – zie punt 1.

6 Een telemarketeer voor een broker in London of Cyprus verdient bij aanvang 21.000 GBP bruto per jaar bij een volle baan. Dat is geen vetpot. De rest moet hij/zij aan bonussen bij elkaar verdienen. Jij bent degene die die bonus moet ophoesten. Bonussen, bankiers en billijkheid gaan slecht samen.

Tot slot krijg ik altijd jeuk als ik gebeld wordt door iemand die mij belooft om te helpen een vermogen binnen te sleuren. Primo kun je dat niet beloven, want er lopen te veel sukkels rond die het nooit zullen leren. Secundo: als het zo eenvoudig is, waarom is zo iemand dan telemarketeer voor een schamele 21.000 en niet zelf aan de handel?

More
4 years 2 months ago #9242 by rlanger
Replied by rlanger on topic IG als forex broker
Helemaal mee eens, alleen maar prettige ervaringen met IG. De verschillende platformen werken prima. Het storten duurt inderdaad wat langer, echter heb ik tot op heden maar één keer een storting gedaan (en daar wil ik het graag bij houden).

More
3 years 1 month ago #10503 by jgaag
Replied by jgaag on topic IG als forex broker
ik heb louter positieve ervaringen tot nu toe met IG. Hun web platform is geweldig vind ik, het aanbod van derivaten erg uitgebreid. niet de aller goedkoopste maar wel ok en stortingen during iets langer - is ook te overkomen

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.255 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl