Topic-icon verlies door PLus500?

• ronaldstolk
  • ronaldstolk's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 11 months ago #8350 by ronaldstolk
verlies door PLus500? was created by ronaldstolk
Hallo,

Ik verwachtte vandaag een grote breakout op de gbp/usd om 13.30 uur vanwege belangrijk nieuws (BBP). Dus ik heb om 13.25 uur limietorders short en long op 10 pips boven en onder de huidige koers gezet om slim gebruik te maken van de breakout en niet de boot te missen bij een snelle daling of stijging.

En inderdaad, om 13.30 schoot de koers omlaag. Echter, mijn limietorder short was op 1,5977. Stoploss op 10 pips.

Dus mijn eerste reactie was: jippie, gelukt! Echter, in plaats van dat PLUS500 de limietorder opende op 1,5977 en 20 pips winst pakte opende hij hem op 1,5957 (de opening van de 13.30 (bullish) candle! En daarna klom hij gelijk waardoor ik veel meer verlies kreeg dan de 10 pips, daar was hij immers ver vanaf geopend.

Ik vermoed dat dit met slippage te maken heeft, maar ik heb eigenlijk maar 1 belangrijke vraag: hoe kan ik dit voorkomen? Gegarandeerde stop? Of een andere broker waarbij dit geen probleem is? Alle suggesties zijn welkom!

Het belangrijkste is dat ik er van leer en dat dit in de toekomst niet meer gebeurt.

Bedankt!

Ronald

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 11 months ago #8351 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic verlies door PLus500?
ronaldstolk schrijft:

Hallo,

Ik verwachtte vandaag een grote breakout op de gbp/usd om 13.30 uur vanwege belangrijk nieuws (BBP). Dus ik heb om 13.25 uur limietorders short en long op 10 pips boven en onder de huidige koers gezet om slim gebruik te maken van de breakout en niet de boot te missen bij een snelle daling of stijging.

En inderdaad, om 13.30 schoot de koers omlaag. Echter, mijn limietorder short was op 1,5977. Stoploss op 10 pips.

Dus mijn eerste reactie was: jippie, gelukt! Echter, in plaats van dat PLUS500 de limietorder opende op 1,5977 en 20 pips winst pakte opende hij hem op 1,5957 (de opening van de 13.30 (bullish) candle! En daarna klom hij gelijk waardoor ik veel meer verlies kreeg dan de 10 pips, daar was hij immers ver vanaf geopend.

Ik vermoed dat dit met slippage te maken heeft, maar ik heb eigenlijk maar 1 belangrijke vraag: hoe kan ik dit voorkomen? Gegarandeerde stop? Of een andere broker waarbij dit geen probleem is? Alle suggesties zijn welkom!

Het belangrijkste is dat ik er van leer en dat dit in de toekomst niet meer gebeurt.

Bedankt!

Ronald

Doe je niks aan. Is m.i. slippagge. Gewoon niet doen zulke constructies. Is en blijft een gokje. En bij gokken gaat het wel eens fout. Jammer maar helaas.

DEFINITION OF 'SLIPPAGE'
The difference between the expected price of a trade, and the price the trade actually executes at. Slippage often occurs during periods of higher volatility, when market orders are used, and also when large orders are executed when there may not be enough interest at the desired price level to maintain the expected price of trade.

More
4 years 11 months ago #8353 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic verlies door PLus500?
Ik kan me ook niet voorstellen dat je een limit order gebruikt om een breakt out op te vangen? Daar zou ik dan een buy stop of een sell stop voor gebruiken. Snap je het verschil tussen die twee orders?

Tijdens het uitkomen van cijfers met veel volatiliteit is 10 pips ook wel erg weinig.

Ik heb geen idee wat voor strategie je volgt? volgens mij iets van de londen high noon? of de londen breakt out? In ieder geval, houd je aan je strategie. Het is heel stom om dan buiten je strategie om te gaan denken van: o hee er komt een cijfer uit en ik ga daar op inspelen, want ik denk dat dit wel is zou kunnen gebeuren en het zou zonden zijn als ik dat dan mis. Houd je aan je strategie en niks anders! Dat is de manier waarop je winst gaat halen. Als je overal van alles wat gaat proberen, dan gaat het zeker mis. Helemaal als je dan eigenlijk helemaal niet weet wat je doet.

Price action day trading

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.137 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl