Topic-icon Broker, niet meer verliezen dan je inleg

• emvrijswick
  • emvrijswick's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
4 years 7 months ago #8795 by emvrijswick
Broker, niet meer verliezen dan je inleg was created by emvrijswick
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en een echte beginner betreffende de forex. Ik ben een mooi boek aan het lezen (bedankt Jelle, leest lekker weg) om me voor te bereiden en had al een broker uitgezocht.
In eerste instantie wilde ik bij etoro een account openen, maar ik las toch wat vervelende ervaringen van mensen m.b.t. het opnemen van geld. Ik ben toen bij plus500 uitgekomen, maar ook daar lees ik op forexindex wat vervelende verhalen over, dus ik begin een beetje te twijfelen over deze broker en ben eens aan het kijken naar wat andere brokers. Ik lees bijvoorbeeld goede verhalen over WHSelfinvest en zo zijn er nog een paar anderen. Het grootste bezwaar wat ik heb en waar ik op verschillende sites en ook hier op het forum niet veel over lees, is dat je bij de meeste brokers (etoro en plus500 alvast uigezonderd) meer kunt verliezen dan je initiele inleg. Oftewel, je kunt in de schulden raken als je fouten maakt (bijvoorbeeld vergeten een stop loss/gegarandeerde stop loss te zetten).

Kennen jullie betrouwbare brokers waar ik kan handelen zonder meer dan mijn initiele inleg te kunnen verliezen? Ik begrijp dat dit betekent dat ik niet met mijn hele vermogen kan handelen, maar dat heb ik er wel voor over. Ik wil handelen in valuta, grondstoffen en de mogelijkheid om CFDs te kunnen handelen spreekt me ook wel aan. De initiele storting zal ca. 500 euro zijn, maar ik ben bereid om hoger te gaan als dit vereist is om een account te mogen openen.

Ik heb al van verschillende brokers de algemene voorwaarden doorgenomen en bij devolgende brokers kun je schulden opbouwen,
- markets.com
- saxobank
- WHSelfinvest
- Peppelstone

Alvast bedankt en groeten,
Eric

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #8796 by SemperAugustus

More
4 years 7 months ago #8797 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Broker, niet meer verliezen dan je inleg
emvrijswick schrijft:

Hallo allemaal,

Kennen jullie betrouwbare brokers waar ik kan handelen zonder meer dan mijn initiele inleg te kunnen verliezen? Ik begrijp dat dit betekent dat ik niet met mijn hele vermogen kan handelen, maar dat heb ik er wel voor over. Ik wil handelen in valuta, grondstoffen en de mogelijkheid om CFDs te kunnen handelen spreekt me ook wel aan. De initiele storting zal ca. 500 euro zijn, maar ik ben bereid om hoger te gaan als dit vereist is om een account te mogen openen.

Ik heb al van verschillende brokers de algemene voorwaarden doorgenomen en bij devolgende brokers kun je schulden opbouwen,
- markets.com
- saxobank
- WHSelfinvest
- Peppelstone

Alvast bedankt en groeten,

Eric

Misschien zijn dat wel de meest eerlijke brokers die je er op wijzen dat je meer dan je inzet kunt verliezen. Ik zou me er naar geen zorgen over maken. Kies een broker waar je je thuis voelt en die een goede helpdesk heeft. Als je je een beetje in de materie hebt verdiept en er meer van begrijpt hoe een broker zijn inkomsten genereert begrijp je ook waarom dat bijna theoretisch is dat je compleet nat gaat en een schuld opbouwt. Ga niet in zee met brokers met een belachelijke grote leverage. Daar zou het fout kunnen gaan als je in een positie zit die ineens de andere dan verwachte kant op gaat. WHS is al meer dan 10 jaar mijn broker. Prima broker, maar eerste storting is meen ik € 2500,00. Kun je gelijk € 2000,00 afhalen, dat geeft geen problemen. Maar zoals ik zei, zoek een broker waar je je goed bij voelt. En kijk ook eens naar het verschil tussen ECN/STP brokers en Market Makers. Daar zit een wereld van verschil.

Succes met je zoektocht.
Crosstrader

More
4 years 7 months ago #8798 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Broker, niet meer verliezen dan je inleg
Met meer verliezen dan je initiële inleg wordt volgens mij niet bedoeld dat je negatief kan staan op je account. (behalve bij hele rare moves zoals bij de CHF laatst, maar dat is het risico voor de broker)

Als je een positie van 0,10 opent met een leverage van 100, dan moet je zelf 100 euro inleggen en de rest financiert de broker. Als jij je SL op -50€ verlies heb staan krijg je dus 50 euro weer terug. Zonder en SL wordt je positie automatisch gesloten als je niet meer genoeg geld op je balans hebt staan om je verliezen te kunnen betalen. Maar een SL plaatsen is regel nummer 1 in traden en als je positie automatisch met een margin call wordt gesloten, dan ben je verkeerd bezig.

Meer verliezen dan je stort kan dus niet.

Price action day trading

• emvrijswick
  • Groentje
  • Groentje
More
4 years 7 months ago #8799 by emvrijswick
Replied by emvrijswick on topic Broker, niet meer verliezen dan je inleg
Maartensterk schrijft:

Ik heb nogal wat regels van brokers gelezen en daar staat bij een aantal toch expliciet in dat je wel degelijk met een schuld kunt blijven zitten.
Dit staat er bijvoorbeeld bij WH selfinvest

Het is zelfs mogelijk dat handelen met forex contracten en een hefboom leidt tot een negatief saldo op de rekening, indien de belegger beslist om hefboom toe te passen. Indien een belegger dus handelt met forex contracten is de verantwoordelijkheid niet beperkt tot de intraday marge of tot de waarde van de rekening.

Bij bijvoorbeeld plus500 staat er dat er nooit meer kan worden verloren dan dat er op de rekening staat. Er zijn ook brokers die stellen dat ze een klein onderpand vragen voor een deel van de marge en dat dus niet de gehele marge op de rekening van de broker hoeft te staan.
Met de CHF 'crisis' zijn er dan ook een aantal zaken aangespannen door brokers tegen traders die hun rekening niet willen/kunnen betalen.

Ik ben nog even de eerder genoemde lijst aan het doorwerken, ziet er goed uit. Ik zie alleen soms wel erg grote verschillen in de beoordeling van een broker op de genoemde lijst en op andere sites (b.v. accentforex krijgt 4.5/5 op forexpeacearmy en een 3/10 op een review site via google). Mij lijkt forexpeacearmy best betrouwbaar, klopt dat?

Edit: Ik denk dat het CapitalTrustMarkets (CTM) wordt, krijgen op forexpeacearmy goede reviews en hebben wat meer mogelijkheden op verschillende platformen dan accentforel. Ik ga eens een demo account openen en kijken hoe het bevalt. Is er hier toevallig iemand die al ervaring met hun heeft?

@Crosstrader, ik durf het toch niet aan om bij een broker te gaan die het verlies niet voor mij heeft gelimiteerd (ben een beginner en misschien verandert dat nog, maar dan mag het als nog niet van mijn vrouw :laugh: ). Het gevoel moet inderdaad goed zijn en dan ervaren we de rest wel vanzelf...

Bedankt voor alle info!
Eric

More
4 years 7 months ago #8800 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Broker, niet meer verliezen dan je inleg
Puntje 5 hier gaat volgens mij over jou vraag.

Price action day trading

More
4 years 7 months ago #8801 by crosstrader
emvrijswick schrijft:

Maartensterk schrijft:

Edit: Ik denk dat het CapitalTrustMarkets (CTM) wordt, krijgen op forexpeacearmy goede reviews en hebben wat meer mogelijkheden op verschillende platformen dan accentforel. Ik ga eens een demo account openen en kijken hoe het bevalt. Is er hier toevallig iemand die al ervaring met hun heeft?

@Crosstrader, ik durf het toch niet aan om bij een broker te gaan die het verlies niet voor mij heeft gelimiteerd (ben een beginner en misschien verandert dat nog, maar dan mag het als nog niet van mijn vrouw :laugh: ). Het gevoel moet inderdaad goed zijn en dan ervaren we de rest wel vanzelf...

Bedankt voor alle info!
Eric

Doen, wel een eind weg.Nieuw Zeeland

• emvrijswick
  • Groentje
  • Groentje
More
4 years 7 months ago #8803 by emvrijswick
Replied by emvrijswick on topic Broker, niet meer verliezen dan je inleg
Maartensterk schrijft:

Helaas niet. Op de verschillende sites staan bij de FAQ vaker dit soort dingen, maar als je goed leest staat er vaak dat ze iets proberen te voorkomen en dus niet gegarandeerd voorkomen. Als je dan in de daadwerkelijke 'terms and conditions' kijkt, staat er vaak iets anders. Zo ook bij Pepperstone:

12.3 If a Contract is Closed-Out under clause 12.2, we must pay any Profit and you must pay any Loss to the
extent that such payment has not been prepaid under clause 7.

Nu heb ik nog geen ervaring met forex handelen (ben me nog aan het inlezen en wat aan het oefenen op demo accounts), dus het kan best zijn dat het in de praktijk geen risico is aangezien er inderdaad voorzieningen worden getroffen door brokers (zoals de voorziening waar je naar linkt). Voorlopig durf ik dat niet aan en dat komt misschien wel als ik wat meer ervaring heb op de forex markt.

Klopt en ze hebben geloof ik ook geen andere kantoren, is dat een groot nadeel?

More
4 years 7 months ago #8805 by crosstrader
emvrijswick schrijft:

Maartensterk schrijft:

Klopt en ze hebben geloof ik ook geen andere kantoren, is dat een groot nadeel?

Is de helpdesk altijd bereikbaar? Spreek je zo goed Engels dat dat geen probleem is? En wat WHS betreft, die is net zo zuinig op je acccount als iedere andere broker. Ze hebben niets aan traders die nat gaan.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.183 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl