Topic-icon ECN, waarom niet?

• ninjaturtle
  • ninjaturtle's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 10 months ago #9398 by ninjaturtle
ECN, waarom niet? was created by ninjaturtle
Beste forummers,

Sinds kort ben ik aan het spelen, testen, enz. met traden. Binnenkort wil ik wat meer live gaan traden.
Nu heb ik gelezen dat ik bij een market maker broker zit, met schijnbaar vrij hoge spreads.
Ik las ook dat er ECN brokers zijn waar je al met weinig geld in kan stappen, waar ik nog geen nadelen aan heb kunnen ontdekken.
Ze lijken goedkoper, leveren tick data, en zitten op net zulke exotische lokaties als anderen.

Waarom zou ik dus niet overstappen?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
3 years 10 months ago #9399 by Arie
Replied by Arie on topic ECN, waarom niet?
Kijk eens bij Ninjaforex.nl kom je een prima uitleg tegen over de voors en tegens.

• ninjaturtle
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 10 months ago #9400 by ninjaturtle
Replied by ninjaturtle on topic ECN, waarom niet?
Ja daar had ik o.a. gekeken en ik kon niet echt nadelen ontdekken van de overstap.

More
3 years 10 months ago #9401 by Arie
vond ik ook, vandaar mijn overstap naar Tradersway

• ninjaturtle
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 10 months ago - 3 years 10 months ago #9403 by ninjaturtle
Ik kijk momenteel bij Pepperstone en TradersWay rond. Maakt het nu nog veel uit of je voor een vaste/variable spread zonder of met commissie kiest? Wanneer kies je voor welk type?

More
3 years 10 months ago #9404 by Arie
Dat weet ik niet. Stel anders je vraag ook eens op NINJAFOREX. Ik weet wel zeker, dat je van deze PRO een gedegen door timmerd antwoord krijgt.

• ninjaturtle
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 10 months ago #9407 by ninjaturtle
Ja dat geloof ik ook. Ik heb me daar ook aangemeld, veel info daar voor een beginner. Alleen, hij verwijst zelf naar dit forum als je vragen hebt dus vandaar dat ik ze hier stel.
Ter info; voorlopig wordt het 1x per week scalpen met kleine lots (0,01) en eventueel wat posities zetten in de avonden en/of ochtenden als ik werk
Maar bedankt voor je reactie.

More
3 years 10 months ago #9408 by Arie
Sorry Ninjaturtle, ik heb je verkeerde informatie gegeven. Het is FOREXNINJA. Daar aangekomen naar Pandora’s box gaan. Vindt je heel veel informatie.

• ninjaturtle
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 10 months ago #9410 by ninjaturtle
Haha was me nog geeneens opgevallen, wist wel wat je bedoelde hoor. Ja die Pandora's Box heb ik een aantal malen doorgelezen. Vond en vind ik zeer nuttig. Het heeft me als beginner een aantal handvatten gegeven waar ik mee verder kan.

• ninjaturtle
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 10 months ago #9413 by ninjaturtle
Mijn ervaring met Tradersway is momenteel niet zo best, hele slechte, trage connectie met hun servers. Met Pepperstone gaat het een stuk beter wat dat betreft.

More
3 years 10 months ago #9415 by olavzuijdam
Replied by olavzuijdam on topic ECN, waarom niet?
Ik heb vorige week een live account geopend bij pepperstone, na een tijdje testen met de demo. Ik moet zeggen dat de connectie me erg meevalt. De live server is sowieso wat sneller als de demo dus dat scheelt al iets. Daarnaast was het support prima. M'n bank (ING) had de betaling geblokkeerd omdat deze blijkbaar niet paste in m'n uitgavenpatroon van m'n creditcard. Op zich netjes van ze maar erg onhandig. Samen met de support afdeling van pepperstone was ik daar snel achter.

Of ze ook zo behulpzaam zijn met opnemen is natuurlijk altijd weer de vraag ;-)

More
3 years 10 months ago #9416 by trutje
Replied by trutje on topic ECN, waarom niet?
www.forexpeacearmy.com/public/review/pepperstone.com
Zet er ook er eens een goeie spread indicator op. Heel informatief.

• ninjaturtle
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 10 months ago #9423 by ninjaturtle
Hoe meer ik lees op fora over brokers hoe enger het allemaal wordt... Veel verhalen over problemen met opnames e.d.
Ik kies voorlopig maar voor Pepperstone omdat deze al wat langer bestaat en ik er niet veel slechts over lees.
TradersWay blijft op mijn pc helaas bagger.
Later maar weer eens kijken...

More
3 years 10 months ago #9425 by Loen
Replied by Loen on topic ECN, waarom niet?
Het punt is natuurlijk dat hoe meer je leest hoe groter de kans is dat je een negatief verhaal/review tegen komt. Zo zijn ook de reviews op FPA echt niet objectief; zo zijn er negatieve reviews van concurrerende brokers (je zult zelfs meerdere keer dezelfde review tegen komen als de erin duikt) en zal iemand die zijn geld kwijt is geraakt door eigen stommiteiten graag de broker de schuld ervan willen geven.
Al met al geeft het wel een redelijk goed beeld (naar mate het aantal reviews), maar staar je niet blind op alle comments...daarnaast moet je uit de buurt blijven van de door FPA bevestigde scams.
Ik zelf zit bij Hotforex en voorlopig vind ik het best...voor een beginnende trader is het allemaal best denk ik, zolang de spread/commissie maar laag is. In het begin besteedde ik ook meer tijd aan het vinden van een broker dan aan het leren handelen. Andersom had me waarschijnlijk meer opgeleverd ;)

• ninjaturtle
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 10 months ago #9439 by ninjaturtle
Ja dat is natuurlijk zo, ik ga nu voorlopig maar aan de gang bij Pepersteen. :)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.206 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl