Topic-icon Ervaring eToro

More
3 years 8 months ago - 3 years 8 months ago #9739 by itsme
Ervaring eToro was created by itsme
Sinds november 2015 heb ik een account bij eToro. Als leek zijnde is het makkelijk om zo mee te doen. Immers doen anderen wat jij ( ik in mijn geval ) niet kan.

Zo vond ik trader Ohemgee. Deze heeft in 2015 meer dan 1300% opgebracht. Omdat deze trader regelmatig problemen had met het platform (niet inloggen bvb ) heeft hij in januari 2016 op zijn blog en twitter laten weten dat hij naar Hotforex gaat overstappen. Het gevolg van die berichten is dat eToro onlangs zijn account definitief geblokkeerd heeft zodat hij de openstaande posities niet meer kan begeleiden en aldus zwaar in het rood gaan.

Eergisteren kreeg ik van eToro deze mail:

We’d like to inform you that a trader you are copying, Ohemgee, has become blocked from new copiers due to high risk.

We recommend that you consider taking the following measures to reduce risks:

Reduce the amount you have invested in this trader
Adjust the Copy Stop-Loss on this trader
Review your copied positions and decide if you wish to close specific positions.
Stop copying this trader and look for a low-risk trader to copy

Please look out for any further communications we send regarding this matter.

Hoe kan iemand met zo'n rendement (1300%) een risico zijn? Een andere die ik kopieerde heeft 80% van mijn inleg er doorgeblazen en dat mag blijven verder doen? Dat is geen risico?

En vandaag deze mail:

Following high risk behavior by OHEMGEE, and in order to protect your interest, we are obligated to close all open Copied Trades of OHEMGEE in your account.
This is a final notification - we will close these positions in 48 hours to allow you time to manage your positions.

Dit wil zeggen dat eToro alles gaat afsluiten en het opgelopen verlies nooit meer kan weer gewonnen worden.

Ook dit baart mij zorgen:

1.) This is a company that previously told me not to aim to make money for copiers and aim for only 3% returns.

Het is mij inderdaad opgevallen dat traders die een blauwe ster krijgen slechter beginnen te presteren. Dat zou dan in lijn liggen met de laatste quote.

Is dit iets zorgwekkend of is dit een alleenstaand geval?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.157 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl