Topic-icon Mijn persoonlijke reviews

• allegandro
  • allegandro's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 7 months ago - 3 years 6 months ago #9775 by allegandro
Mijn persoonlijke reviews was created by allegandro
Omdat ik als "beginner" eigenlijk geen idee heb wat mogelijk is en wat niet, heb ik me besloten in te schrijven bij enkele brokers.
Inmiddels ben ik er 5 verder en kan mijn persoonlijke reviews geven.

Voordat ik mijn bevindingen deel het volgende. Ik laat op dit moment beleggen bij ALEX. Bevalt me goed,echter ik wil zelf ook aan de slag gaan en dan vind ik Alex te duur. Dus ben ik gaan zoeken.

Mijn voorkeur gaat momenteel naar:
Saxo of Tradersonly.
Niet dat ik ze heb getest, maar omdat ze vertrouwen uitstralen.

De volgende brokers heb ik inmiddels getest.
Markets.com
XM.com
IG.com
Plus500.com
Trade.com
WHSelfinvest (Verslag verder naar beneden)

Markets.com
Positief: Leuk design, makkelijk te begrijpen, een trade is zo gemaakt, groot aanbod.
Negatief: Hoge spreads, dubbel klikken, S/L systeem slecht, het vaak niet uitvoeren van een order, wil je MT4 gebruiken dan kan je dat, maar niet vanuit hetzelfde money account.
Mijn conclusie: Wil je starten, pak de bonus, maar stort NOOIT zelf geld er bij want ze eten je geld op. Vooral de hoge spreads en het niet uitvoeren van orders zijn zeer irritant.

XM.com
Positief: Spreads oke, orders worden snel uitgevoerd.
Negatief: Naast Forex is er weinig tot geen andere aanbod, Bij lastig vragen is de helpdesk niet echt vriendelijk meer, ze hebben geen eigen platform, dus wordt je gedwongen met MT4 te werken..
Mijn conclusie: Jammer dat ze niet op kritische vragen zitten te wachten en het aanbod buiten de forex is wel heel mager. Maar zeker het testen waard als je met MT4 wil beginnen.

IG.com
Positief: Goede Nederlandse helpdesk, lekker werkend web platform (Moest er wel even inkomen), spreads zijn oke.
Negatief: in het demo account zijn toch een flink aantal functies uitgeschakeld, waardoor je maar beperkt kunt handelen.
Conclusie: Doordat ik word beperkt in het handelen in mij demo account, willen ze me dwingen geld te storten en echt te traden. Dat doen we dus niet. Ik wil niet voor het blok gezet worden.

Plus500.com
Positief: Je krijgt een bonus is je start.
Negatief: Heb de bonus nooit gekregen.
Conclusie: Eigenlijk kan ik dus niets zegen over dit platform, maar als het al niet lukt een SMS te sturen om mijn telefoon te bevestigen en de bonus toe te kennen, dan heb ik een zwaarhoofd in de rest.

Trade.com
Positief: Zeer mooie welkom bonus via Forexinfo van 50 euro, goede begeleiding van Hans van Trade.com.
Negatief: de spread is veels te hoog en de S/L settings staan te ver uit elkaar. Een trail staat op minimaal 80 pips, wordt moeilijk hier geld te verdienen, Orders worden extreem langzaam uitgevoerd, helpdesk sprak me in het Russisch aan en was niet echt vriendelijk. Ik wilde mijn transactie geschiedenis downloaden en dat was niet mogelijk, dat werd me verteld met een NJET.
Conclusie: Welkom bonus en Hans zijn een dikke plus. Echter kom ik er niet voor de bonus of voor Hans maar om te traden. En dan geld verdienen bij deze spreads, de zeer trage uitvoering (1-2 seconde na het indrukken van de exit knop) en de hoge S/L instellingen zorgen er voor dat ik geen geld zal toevoegen aan dit account.

Zoals gezegd, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Het kan zijn dat andere een andere ervaring hebben.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 7 months ago #9788 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Mijn persoonlijke reviews
Als je op de grote timeframes van 4H of hoger trade zijn spreads en snelheid helemaal niet zo belangrijk (moet niet te gek ver uit de pas lopen natuurlijk).. Het is maar net wat je zoekt in een Broker..

• allegandro
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 7 months ago #9790 by allegandro
Replied by allegandro on topic Mijn persoonlijke reviews

Lotsofjazz wrote: Als je op de grote timeframes van 4H of hoger trade zijn spreads en snelheid helemaal niet zo belangrijk (moet niet te gek ver uit de pas lopen natuurlijk).. Het is maar net wat je zoekt in een Broker..

Misschien waar, echter als beginner kijk je zeker op de 1M tijdlijn en dan sluit je de positie op +1 en wordt deze pas doorgevoerd bij +0.3, dan is dat niet leuk meer.

More
3 years 7 months ago #9798 by Arie
Replied by Arie on topic Mijn persoonlijke reviews
Kijk ook een sop de site van Semper Augustus " forexninja.nl " , hier worden ook een aantal brokers besproken. Hele interessante site.

• allegandro
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 7 months ago #9799 by allegandro

Arie wrote: Kijk ook een sop de site van Semper Augustus " forexninja.nl " , hier worden ook een aantal brokers besproken. Hele interessante site.

Ga ik zeker doen, bedankt

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 7 months ago - 3 years 7 months ago #9802 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Mijn persoonlijke reviews

allegandro wrote:

Lotsofjazz wrote: Als je op de grote timeframes van 4H of hoger trade zijn spreads en snelheid helemaal niet zo belangrijk (moet niet te gek ver uit de pas lopen natuurlijk).. Het is maar net wat je zoekt in een Broker..

Misschien waar, echter als beginner kijk je zeker op de 1M tijdlijn en dan sluit je de positie op +1 en wordt deze pas doorgevoerd bij +0.3, dan is dat niet leuk meer.

Dat heeft niets met beginner zijn te maken hoor. Het heeft te maken met welke strategie cq trading style je wilt aanhouden. Ik geef er de voorkeur aan om op lange termijn te kijken, minder stress, minder nieuwsgevoelig.. Is wel moeilijker, geef ik gelijk toe, maar als je het goed doorhebt kan het uiteindelijk behoorlijk winstgevender zijn.

Ik raad je aan eens de website www. forexmentorpro.com te bezoeken, daar doen ze niet aan scalpen

@Arie, Ga ik ook eens naar kijken, Forexninja, bedankt voor de tip!

• allegandro
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 7 months ago #9813 by allegandro

Lotsofjazz wrote: Dat heeft niets met beginner zijn te maken hoor. Het heeft te maken met welke strategie cq trading style je wilt aanhouden. Ik geef er de voorkeur aan om op lange termijn te kijken, minder stress, minder nieuwsgevoelig.. Is wel moeilijker, geef ik gelijk toe, maar als je het goed doorhebt kan het uiteindelijk behoorlijk winstgevender zijn.

Ik raad je aan eens de website www. forexmentorpro.com te bezoeken, daar doen ze niet aan scalpen

Ik denk dat veel beginners automatisch scalpen, omdat ze zo blij zijn met een stukje winst.
Ze zien die euro winst en dan zakken naar 80 cent, dan is de positie sluiten button snel ingedrukt.

Ik ga de website Forexmentorpro eens bekijken, bedankt.

• allegandro
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 6 months ago #10022 by allegandro
Inmiddels een paar weken verder, en ook WHSelfinvest zeer grondig getest.

En het begon zeer goed.
Het is niet het makkelijkste systeem, maar geef het even tijd en je kan er zeer mooie dingen mee doen.
De indicatoren, die kan je eindeloos fijn tunen en de manier waarop je SL en TP kan instellen zijn fantastisch.

Dat wil zeggen, als ze hun werk zouden doen. Echter dat doen ze niet, regelmatig breken ze minuten lang en diverse malen door de SL en TP heen en worden orders niet uitgevoerd. Je moet dan je positie geforceerd stoppen. Dan denk je dat het opgelost is,maar dat is helaas niet zo, erger nog, een paar minuten later wordt er opeens een nieuwe positie voor je geopend. Zelf als je geheel offline bent. Deze spook posities kunnen je heel veel geld kosten.

Ik heb dit aangekaart bij WHSelfinvest en ze zouden er een keertje inkijken, echter omdat ik een demo account heb, heeft het geen voorrang. Dan denk ik, wat is er mis met deze mensen? Ik zal nooit echt geld storten op een account als de demo account zo in elkaar klapt.Ik wilde ze zeker een tweede kans geven, echter daar voor had ik het demo account langer nodig dan een week, en die mogelijkheid wilde ze me niet geven. Ik moest maar video's bekijken en het zo leren.
De reden was, het kost hun ook geld. Wat ik wel kon doen, is na een week een nieuw account aanmaken. En dat kost dan waarschijnlijk geen geld?

Een ander punt van aandacht is de bereikbaarheid. De tijden die zijn aangegeven kloppen niet altijd. Als ze een meeting hebben, een webinar geven of even moeten plassen. Dan is er niemand om de telefoon of de chat te beantwoorden. Hier voor zeggen ze wel keurig sorry.

Mijn persoonlijke mening: WHselfinvest is een leuk en professioneel platform, met een aantal bugs die er de komende periode uitgehaald moeten worden. De organisatie is vast heel gemoedelijk, maar heeft meer weg van goedwillende hobbyisten dan van een strak geleide professionele organisatie.

Niet te min houd ik ze in de gaten en weten ze in de komende periode boven zichzelf uit te stijgen en de fouten uit de software te halen, dan zal ik ze heroverwegen. Echter op dit moment zijn ze te licht bevonden door mij om er serieus mee aan de slag te gaan.

(Let op, dit is wederom, alleen mijn mening)

More
3 years 6 months ago #10023 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Mijn persoonlijke reviews
Posities worden niet zo maar geopend. Denk dat je nog niet helemaal hebt begrepen hoe Nano Trader werkt met alle mogelijkheden. Als je een OCO order in hebt gegeven gebeurt dat niet. Er stond nog een order open. Je zegt zelf dat het niet het gemakkelijkste systeem is. Klopt. Er zijn zoveel mogelijkheden dat je in het begin misschien door de bomen het bos niet zag staan. Kan ik me voorstellen. En wat betreft die bugs. Ik heb ze niet. Weet niet waarheen je belt. Luxemburg? Nooit problemen..
Webinars komen niet uit het hoofdkantoor Luxemburg maar uit Gent als ik het goed heb begrepen. Gent staat/is een Belgisch kantoor van WHS. Mocht je meer willen weten, stuur even een PM.

allegandro wrote: Inmiddels een paar weken verder, en ook WHSelfinvest zeer grondig getest.

En het begon zeer goed.
Het is niet het makkelijkste systeem, maar geef het even tijd en je kan er zeer mooie dingen mee doen.
De indicatoren, die kan je eindeloos fijn tunen en de manier waarop je SL en TP kan instellen zijn fantastisch.

Dat wil zeggen, als ze hun werk zouden doen. Echter dat doen ze niet, regelmatig breken ze minuten lang en diverse malen door de SL en TP heen en worden orders niet uitgevoerd. Je moet dan je positie geforceerd stoppen. Dan denk je dat het opgelost is,maar dat is helaas niet zo, erger nog, een paar minuten later wordt er opeens een nieuwe positie voor je geopend. Zelf als je geheel offline bent. Deze spook posities kunnen je heel veel geld kosten.

Ik heb dit aangekaart bij WHSelfinvest en ze zouden er een keertje inkijken, echter omdat ik een demo account heb, heeft het geen voorrang. Dan denk ik, wat is er mis met deze mensen? Ik zal nooit echt geld storten op een account als de demo account zo in elkaar klapt.Ik wilde ze zeker een tweede kans geven, echter daar voor had ik het demo account langer nodig dan een week, en die mogelijkheid wilde ze me niet geven. Ik moest maar video's bekijken en het zo leren.
De reden was, het kost hun ook geld. Wat ik wel kon doen, is na een week een nieuw account aanmaken. En dat kost dan waarschijnlijk geen geld?

Een ander punt van aandacht is de bereikbaarheid. De tijden die zijn aangegeven kloppen niet altijd. Als ze een meeting hebben, een webinar geven of even moeten plassen. Dan is er niemand om de telefoon of de chat te beantwoorden. Hier voor zeggen ze wel keurig sorry.

Mijn persoonlijke mening: WHselfinvest is een leuk en professioneel platform, met een aantal bugs die er de komende periode uitgehaald moeten worden. De organisatie is vast heel gemoedelijk, maar heeft meer weg van goedwillende hobbyisten dan van een strak geleide professionele organisatie.

Niet te min houd ik ze in de gaten en weten ze in de komende periode boven zichzelf uit te stijgen en de fouten uit de software te halen, dan zal ik ze heroverwegen. Echter op dit moment zijn ze te licht bevonden door mij om er serieus mee aan de slag te gaan.

(Let op, dit is wederom, alleen mijn mening)

• allegandro
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 6 months ago - 3 years 6 months ago #10024 by allegandro
Positie worden ook niet zomaar geopend, daarom duiken ze er nu zelf in, ze zien het als een bug.
Het probleem zit hem in het aangaan van een positie met meerdere SL en TP positie.
Daar heeft het systeem moeite mee.
Nanotrader zelf heeft heel veel mogelijkheden en ik zal ze zeker niet allemaal kennen.
Ik heb gebeld(Geen gehoor) en gechat met Gent en de chat opgeslagen.

More
3 years 6 months ago #10025 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Mijn persoonlijke reviews
Dat is niet de juiste helpdesk in Gent. Bel 0352 42804282 of This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Trade dagelijks met Nano. Nog geen bugs gezien

allegandro wrote: Positie worden ook niet zomaar geopend, daarom duiken ze er nu zelf in, ze zien het als een bug.
Het probleem zit hem in het aangaan van een positie met meerdere SL en TP positie.
Daar heeft het systeem moeite mee.
Nanotrader zelf heeft heel veel mogelijkheden en ik zal ze zeker niet allemaal kennen.
Ik heb gebeld(Geen gehoor) en gechat met Gent en de chat opgeslagen.

• allegandro
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 6 months ago #10028 by allegandro

crosstrader wrote: Dat is niet de juiste helpdesk in Gent. Bel 0352 42804282 of This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Trade dagelijks met Nano. Nog geen bugs gezien

Zoals gezegd, het zijn mijn bevindingen, doe er mee wat je wilt. Of negeer ze, mag ook hoor. Geen problemen mee.
Dat geen geen bug bent tegengekomen, dat zegt me weinig, misschien zijn jou input data minder geavanceerd dan die van mij, met meerder TP en SL positie, gebaseerd op beweging in de markt, gebruikmakende van span abs. op de future markt.
Die bugs, vind ik het minst belangrijk, hoe met klachten wordt omgegaan, daar voor heb je een sterke en professionele bedrijfscultuur nodig. Voor mij is de organisatie van WHSelfinvest een club van goedwillende hobbyisten. Heb jij een andere mening, dan is dat je goed recht.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.226 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl