Topic-icon Leer MQL4 Programmeren - met Jonkie76

  • Jonkie76
  • Jonkie76's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 9 months ago - 14 years 9 months ago #3752 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Leer MQL4 Programmeren - met Jonkie76
Bedankt Sea.

De lessen voor de gevorderden cursus zitten erop.
Je zal nu zelf aan de slag moeten om het geleerde in de parktijk te toetsen.
Vragen en opmerkingen zijn natuurlijk altijd van harte welkom.

Veel succes!

Jonkie76

ps. 1e vraag die mij al gesteld is: Hoe aanroepen van een eigen gemaakte custom indicator. Ik zal even met Jelle overleggen wat te doen, zodat deze thread schoon blijft als cursus, en dat vragen in een andere thread komen, want we hebben namelijk al een MT4 thread. www.metatrader.info/node/40 Handige link over custom indcators.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Jonkie76
  • Jonkie76's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 8 months ago #4184 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Leer MQL4 Programmeren - met Jonkie76
Ik heb flink ziten neuzen, en ik kom heel veel algemene artikelen tegen over hoe je custom indicators maakt, maar ik kan helaas nog niet iets vinden over de voorwaarden waaraan je custom indicator moet voldoen.

Toch heb ik onderstaande informatie weten te vinden waar iemand de code van een custom indicator laat zien, met vervolgens de vraag hoe deze aan te roepen.

forum.mql4.com/15396

Hopelijk weet dit een aantal mensen hier al een beetje inde goede richting te duwen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 8 months ago #4187 by deVries
Replied by deVries on topic Re:Leer MQL4 Programmeren - met Jonkie76
Wel duidelijk als je goed leest de parameters die je gebruikt in de indicator zul je ook moeten melden in je iCustom indicator aanroep voor je EA. Het moet duidelijk zijn welke waardes dit zijn. Zelf probeer ik liever de indicator eerst te lezen en de formules die de indicator gebruikt en belangrijk zijn voor de EA die ik wil maken er apart uit te halen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Jonkie76
  • Jonkie76's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 7 months ago #4315 by Jonkie76
Beste forexleden,

Ik heb voor mijzelf een ea geschreven en wil deze graag met jullie delen.
De e.a. kan en mag je naar eigen inzicht gebruiken, maar bied geen garantie voor toekomstige resultaten. Alles geschied geheel op eigen risico. Ik heb ook een zip file met darin de charttemplate bijgevoegd.

De e.a. is geschreven voor de 4uurs chart en het beste te gebruiken op EUR/USD, EUR/GBP, NZD/USD, AUD/USD, EUR/CHF, GBP/CHF. De e.a. is NIET geschikt voor gold/silver/oil, omdat deze met hele vreemde lotsizes werken. Mijn codes is hier niet gschikt voor..
Maar voel je vrij om dit zelf aan te passen..

Ik bied de ea in deze thread aan, omdat ik tevens 4 video's heb gemaakt waarin ik de code uitleg die ik heb geschreven. 95% van de code is in de cursus besproken!

Dus mensen veel plezier ermee, en succes!

deel1:

deel2:

deel3:

deel4:


Attachment suckerpunch.zip not found


Attachment SuckerPunch-20111026.mq4 not found

Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #4325 by deVries
Replied by deVries on topic Re:Leer MQL4 Programmeren - met Jonkie76
Ik vind dat je het knap gedaan hebt Jonkie voor de eerste keer zo programmmeren..

Maar ik moet toch een paar punten opmerken


Je bent niet aan het traden op een cross van twee lijnen
Je berekent alleen de MA waarden van de twee lijnen op close 1
Daar ga je dan de afstand tussen berekenen
Dit programma is dus eigenlijk gebaseerd op de afstand tussen twee lijnen om een trade te plaatsen of niet te plaatsen. Om die afstand te berekenen ga je een multiplier gebruiken later gebruik je weer multiplier nu met andere waarden. Je had ook wel twee verschillende waarden kunnen gebruiken.
Het plaatsen van een trade gebeurt onder andere met slippage voor 3 en 5 digits moet je deze vermenigvuldigen met 10. Dus dat geldt niet alleen voor stoploss en takeprofit
maar zeker ook voor slippage. Nu krijg je een grote kans op requote...

Waarom modificeer je een trade ?
De Low[1] hoeft niet altijd lager te zijn dan de vorige candel
Dit geldt ook voor High[1] deze hoeft ook niet altijd hoger te zijn dan de vorige candel
Toch laat je de order modificeren. Dat is dan soms niet goed

Dit is wat mij tot nu toe opviel bij het lezen van de code....
Hoop dat je er even naar gaat kijken. Mocht je er vragen over hebben vraag dan.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
More
14 years 7 months ago #4326 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic Re:Leer MQL4 Programmeren - met Jonkie76
Bedankt Jonkie!!!

"Cut your losses and let your profits run"

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Jonkie76
  • Jonkie76's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 7 months ago #4327 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Leer MQL4 Programmeren - met Jonkie76
Bedankt voor de info deVries.. daar kunnen we vast wel wat mee.

Trailingstop hoeft niet 1 kant op te bewegen he?
Ik gebruik de stop puur als ultieme ontsnappingsroute..
Ik heb liever dat een exitsignaal mijn einde van de rit is en niet de stoploss... vandaar deze heen en weer bewegen van de stoploss.. dit geeft de openstaande posities de ruimte om te bewegen en knijp je hem niet te veel af. Is dus een zeer bewuste keuze.
Als ik hem had laten staan en alleen verplaats als de candles zich in de juiste beweging bewegen kneep ik hem te veel af en liet ik te veel profit liggen omdat je dan bij een steveige retrace je stoploss raakt.

Dat van die slippage.. wat bedoel je met een requote? (dit heb ik nu aangepast en het te downloaden bestand is vervangen)

En dat ik de afstand meet tussen de ema's is juist, de crossing kan inderdaad al een of twee candles eerder gebeurt zijn, echter voldoet hij dan niet, omdat de ema's te dicht op elkaar liggen..(valse crossing) Op deze wijze hoef ik geen rekening te houden met hoeveel candles later de crossing nog wel of niet geldig is.. van zodra de lijnen ver genoeg uit elkaar liggen is de crosisng geldig, ook al kan dat een aantal candles later zijn. Op deze wijze haal je (samen met de RSI) veel valse entries eruit.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #4328 by deVries
Replied by deVries on topic Re:Leer MQL4 Programmeren - met Jonkie76
Je krijgt altijd de prijs met een tick. Op het moment dat jij je order bij je broker hebt kan deze laatste prijs alweer veranderd zijn. De slippage is de waarde van de verandering die je toestaat om de order toch te laten doorgaan. 3 is bij een 4 digits broker dan ook 3 pips. Bij een 5 digit broker zou dit dan zijn 0.3 pips Een grote kans dat de prijsverandering meer zal zijn dan 0.3 pips En dus wordt de order niet uitgevoerd
Je ontvangt dan een requote. En of je dan met deze prijsverandering akkord gaat. Maar ook die prijs kan dan weer snel veranderen en opnieuw requote...

Je uitleg over "crossing" en modificatie kan ik nu volgen maar heb je dan niet dat je de stoploss een maximale waarde zou willen geven. Bewust geen BreakEven point toepassen of een gedeelte van de trade afsluiten bij een x aantal punten ?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #4337 by deVries
Replied by deVries on topic Re:Leer MQL4 Programmeren - met Jonkie76
Modificeren van de order na openen high1 of low1 hier basseer je de risico per trade op. Daarna ga je modificeren naar high1+trailingstop en low1-trailingstop Je verhoogt zo de risico per trade....

Blijf je oorspronkelijke stoploss aanhouden totdat je een gunstiger waarde krijgt met
high1+trailingstop of ga gelijk de stoploss op high1+trailingstop plaatsen en hier dan ook je risico per trade op baseren....

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #6659 by ankof1
Replied by ankof1 on topic Re:Leer MQL4 Programmeren - met Jonkie76
Hey

Ik ben nieuw hier en vroeg me af of de uploader van de video's het terug online zou kunnen zetten?
Kan iemand met Jonkie76 nog contact leggen?
Ik zou graag de video's willen zien omdat ik ook wil leren programmeren in MQL4.
Heeft iemand nog de video's op zijn computer staan?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #6663 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Leer MQL4 Programmeren - met Jonkie76
Misschien het makkelijkst als je Jonkie76 even een PM stuurt hierover.

Edit: goede site over MQL programmeren: book.mql4.com

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.064 seconds

 

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.