Topic-icon Forexinfo forexboek

• howsberrywoof
  • howsberrywoof's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 1 month ago #3687 by howsberrywoof
Forexinfo forexboek was created by howsberrywoof
Deze avond plaatste Anita in de chat een opmerking over Trading in the zone. Of deze alleen in het engels te verkrijgen is. Ik heb me dit ook wel eens afgevraagd. Alle goede Forexboeken die op dit moment te verkrijgen zijn zijn in het Engels. ik kan me wel redden met engelse boeken, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit ook kan. Zijn er mensen die dit ook vinden? Kunnen we niet een forexinfo forexboek gaan maken?

Just a thought......

Howsberrywoof

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 1 month ago #3690 by Representative
Replied by Representative on topic Forexinfo forexboek
Opzich een goed idee!

Het probleem is denk ik alleen dat dit nou eenmaal een wereldje is dat hoofdzakelijk Engels is. Er zijn veel termen waar geen Nederlandse woorden voor zijn. En het is een internationaal en er is eigenlijk maar 1 taal die wereldwijd wordt gesproken.. Engels.

Wil je het dus maken in trading, zal het toch van belang zijn je Engels aan te scherpen denk ik.

More
8 years 1 month ago #3692 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Forexinfo forexboek
Ik ken wel iemand die eens een nederlands boek uitgebracht heeft, al was dat wel over pokeren ;)

More
8 years 1 month ago #3696 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Forexinfo forexboek
Ik ben het niet helemaal met Rep eens. Ja, het klopt dat Forex vooral een Engels wereldje is, maar dat wil niet zeggen dat het niet te vertalen is. Open maar eens een Nederlandse versie van Pokersoftware, daar weten ze ook alles te vertalen, hoe maf het soms ook klinkt! ;-) Nee zonder gekheid, ik vind het een goed idee. Alleen de vraag is wel waarom de Engelse titels (nog) niet vertaald zijn in het Nederlands, kennelijk verwachten ze dat de markt niet groot genoeg is om het vertalen rendabel te maken. En ik denk dat op deze site al een heleboel te vinden is wat in zo'n boek zou moeten. Ach, wie weet ga ik nog wel eens een boek maken van mijn nieuwe systeem - als dat ooit live & winstgevend wordt, hahahaha!

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
8 years 1 month ago #3699 by m_luijckx
Replied by m_luijckx on topic Forexinfo forexboek
Dames en heren,

Henk en ik wilde het nog even stil houden, echter dit lijkt me een mooi moment om het nieuws uit de doeken te doen:

Henk en ik zijn al een tijdje druk bezig met het schrijven van een Nederlandstalig tradersboek dat diepgaand ingaat op de benodigde competenties om een succesvol trader te worden. Het laat haarfijn zien dat de ‘holy grail’ niet zit in systemen of indicatoren, maar in de mindset van de trader. Het boek gaat grotendeels over psychologie en mindset. Uiteraard gaan we ook in op kwantitatieve (trend)systemen, trendfollowing en money management.

Het boek biedt op indringende wijze zelfinzicht en gunt de lezer een kijkje in de ‘ziel’ van de succesvolle trader. Zoals jullie al was opgevallen is zo’n boek is er niet in het Nederlands taalgebied. Bovendien bevat het boek relevante eigen praktijkervaring en die van andere traders. Na lezing van het boek is de lezer daadwerkelijk in staat zijn/haar prestaties te verbeteren. De lezer zal zich realiseren dat het geen zin heeft om maar te blijven zoeken naar gouden indicatoren maar dat hij/zij zich moet houden aan het systeem en de regels. Ook gaat de lezer inzien dat je niet succesvol wordt door ‘bovenop’ het nieuws zitten of adviezen van anderen opvolgen. Dit boek maakt op toegankelijke wijze helder dat het succes voor een groot deel schuilt in een klein aantal trading-skills en dat je niet in gevecht bent met de markt, maar moet leren moet aangaan met je eigen sterktes en zwaktes.

Meerdere uitgevers hebben al interesse getoond. We verwachten dat het boek in januari 2012 te bestellen is.

Nog even geduld dus! Gelijk een mooie oefening om je tradingskill 'geduld' te testen! ;)

• howsberrywoof
  • howsberrywoof's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 1 month ago #3700 by howsberrywoof
Replied by howsberrywoof on topic Forexinfo forexboek
Whaha! wat een toeval!

Bij deze wil ik er alvast een bij jebestellen Luijckx! Zet me maar vast op de lijst

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 1 month ago #3701 by m_luijckx
Leuk! Je staat op de lijst!! :)

More
8 years 1 month ago #3705 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Forexinfo forexboek
Wat leuk joh, mooi initiatief! IK BEN BENIEUWD!

More
8 years 1 month ago #3707 by Jelle
Replied by Jelle on topic Forexinfo forexboek
+1 !

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
8 years 1 month ago #3729 by Representative
Replied by Representative on topic Forexinfo forexboek
Nice one Luijckx! Succes!

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 1 month ago #3734 by m_luijckx
Dank voor alle positieve reacties, uiteraard ook namens Henk. We houden jullie op de hoogte!

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.208 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl