Topic-icon Ninjatrader

• ezekiel
  • ezekiel's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 3 months ago #6042 by ezekiel
Ninjatrader was created by ezekiel
hallo,

ik ben benieuwd of iemand van jullie ook gebruik maakt van het Ninjatrader platform??

Ik heb een webinar gevolgd waar ze gebruik maakten van ninjatrader. Zelf heb ik ook een demo account aangemaakt bij PFG Best om het programma te kunnen gebruiken tijdens die week.

in principe krijg je een free trial periode van 30 dagen, en daarna krijg je vertraagde futures data, maar (gelukkig) nog wel real-time forex data.

Ik vind het een erg fijn programma. Het is heel makkelijk om trendlijnen en fibo's en dergelijke te tekenen. en je kan ook rechtstreeks van de charts handelen en SL en TP aanpassen is ook in 2x klikken gedaan.

Over het algemeen een stuk makkelijker dan metatrader.

echter ook een aantal nadelen:

Zolang je alleen op een demo account werkt is er niets aan de hand. Je moet echter wel een demo account hebben bij een broker die ook data blijft aanleveren.
Heb je geen broker, dan kan je een gratis End of Day service inschakelen, maar dan heb je dus geen real-time data. wil je real-time data kan je die wel KOPEN voor 50 dollar per maand.

Wil je live handelen via ninjatrader, dan moet je een licentie kopen ad 50 dollar (single broker) per maand of een lifetime licentie van 995 dollar (single broker licentie)

aangezien ik nog maar net ben begonnen met forex doe ik het nu nog met mijn gratis account, maar misschien in de toekomst zou ik liever met dit programma werken dan met metatrader.

Ik ben benieuwd of iemand van jullie ook met dit programma heeft gewerkt (of nog steeds doet) en wat de ervaringen van jullie zijn.

Ezekiel

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 3 months ago #6051 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Ninjatrader
Hallo ezekiel

Ninjatrader heb ik geen ervaring mee.

Als ik kijk naar de kosten zou ik er al helemaal niet aan beginnen.

Henk

More
7 years 3 months ago #6083 by Wessel
Replied by Wessel on topic Ninjatrader
Ik handel zelf met NinjaTrader.
Voordeel is dat het aan verschillende brokers koppelt zoals b.v. Lynx, Interactive Brokers en nog meer smaken.

Ik gebruik het zelf vooral voor het handelen met futures, daar is het in oorsprong ook voor bedoeld. De ATM's zijn subliem om mee te handelen. (Automatic trading Management).
Mocht je allen Forex gaan handelen dan "kan" je dit ook via bepaalde brokers doen zoals forex.com echter dat kan alleen met en USD account en dat zou ik als EU inwoner niet doen omdat je dan dus constant long USD zit ;-)

Ik denk dat het vooral een keus zal moeten zijn van welke instrumenten "kan" of ga ik handelen en wat is mijn budget.
Voor een klein starters account zou ik denk ik gewoon metatrader gebruiken, dit is vaak gratis te gebruiken en werkt in praktijk goed. Dan als je tzt grotere accounts gaat handelen is het gebruik van retail brokers die meestal MetaTrader hebben vaak te prijzig en kan je beter gaan kijken naar het scheiden van je Broker van je Charting platform.
In dat geval zou je nog steeds charting op MT4 kunnen doen en je orders onderbrengen bij een zo genaamde execution brokers zoals Lynx/Interactive brokers zijn. Deze brokers bieden relatief weinig in charting maar geven de snelste en goedkoopste order executie. Dit soort brokers zit vaak ook niet te wachten op retail en hebben vaak een minimum aan de account grote van 5000 tot soms wel 30.000 toe.

Zelg gebruik ik MT4 vooral voor charting en plaats pure Forex transacties ook met MT4 maar b.v. spot markt goud, indexen, opties aandelen etc laat ik allemaal verlopen via IB. puur voor de kosten en betrouwbaarheid.

Wessel

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.197 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl