Topic-icon automatisch stoploss verplaatsing in metatrader

• ronaldstolk
  • ronaldstolk's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 10 months ago #8408 by ronaldstolk
hallo

In mijn strategie heb ik over het algemeen een tp van 50 p en een sl van 25 p. Wat ik momenteel doe is bij het behalen van de helft van mijn tp (25 p dus) de sl handmatig op breakeven zetten, zodat ik dus geen risico op verlies meer heb maar wel altijd mijn sl van 25 behoud.
Nu zou het eigenlijk mooi zijn als de sl automatisch meeschuift met de koers, bij wijze van spreke 'live' zodat de afstand tussen koers en sl altijd 25 p is.

De trailingstop werkt hier in mijn optiek niet voor, toch?

Ik vroeg me af: is er een plug in ofzo voor metatrader die dit voor mij doet zodat ik niet handmatig de sl telkens hoef te verstellen?

Bedankt

Ronald

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 10 months ago #8409 by rubenfox
trailingstop kun je wel daarvoor gebruiken, alleen als de koers weer teruggaat blijft je trailingstop staan totdat het verschil weer >25pips is. zakt de koers verder dan de stop dan word je automatisch uitgestopt.

het woord zegt het al. trailing : volgen

en stop als de koers de verkeerde kant opgaat: stop

More
4 years 10 months ago #8410 by Tokkes
Inderdaad zoals Rubenfox zegt: rechts klikken op het open order, "trailing stop", dan het aantal punten instellen.
OPGELET: je Metatrader moet met je broker de hele tijd van de trailing verbonden blijven. Als je Metatrader afsluit, wordt er niet verder getraild.

Je kan ook een EA'tje het werk voor je laten doen, zodat je de trailing stop niet steeds moet instellen, bv.: www.mql5.com/en/code/9530
(ook hier: MT4 moet blijven aanstaan.)

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.146 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl