Topic-icon Support & Resistance lijnen tekenen

• TraderX
  • TraderX's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 7 months ago - 2 years 7 months ago #10975 by TraderX
Support & Resistance lijnen tekenen was created by TraderX
Mijn laatst getekende support & resistance lijnen..

Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• TraderX
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 7 months ago #10976 by TraderX
Replied by TraderX on topic Support & Resistance lijnen tekenen
Eur usd 1H chart
Attachments:

More
2 years 7 months ago - 2 years 7 months ago #10977 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic Support & Resistance lijnen tekenen
Klik in de grafiek op de rechter muisknop en ga dan naar -> sla op als foto. Is iets duidelijker.

Op de uur-grafiek zie je een fake-out door 1.06 gestuit door een retail-level op 1.062

OP de 4-uursgrafiek zie je duidelijk een downtrent met een bounce op 1.052 en 1.049

Op de dag-grafiek zie je duidelijk de weerstand op 1.088, een steun op 1.034 en de consolidatie tussen 1.067 en 1.049.

Het handelsvolume is laag, de Dollar en de Euro zijn beiden zwak en daardoor zeer gevoelig voor nieuws, let op de toespraak van Trump dinsdagnacht.

Met een 50 pip risk kun je traden op de M15 grafiek, voor de EUR/USD zou ik zeggen: Trade what you see, not what you think!

Happy trading :-)

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Wanneer het geduld er is, komen de pips vanzelf.
More
2 years 7 months ago - 2 years 7 months ago #10978 by airborn
Replied by airborn on topic Support & Resistance lijnen tekenen
TraderX , je hebt het goed door, de lijnen voor S/R staan redelijk goed.

Het beeld op H1 grafiek schetst een korte termijn.
Stel de R/S levels ook eens vast op een Dag en week grafiek.

Je ziet dat diverse weerstand en steunlijnen op de daggrafiek terugkomen.

Zo als je kunt zien zijn dit sterke niveaus.

Tot slot nog even de weekgrafiek, hier zie je ook weer de sterke niveaus

AussieSwingTrader strategie 15%-20% p/m www.mql5.com/en/signals/270135
Deelname signaal service $20/maand
Attachments:

• TraderX
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 7 months ago #10979 by TraderX
DjazzyFX en Airborn, dank aan beiden!

Airborn, je geeft aan dat ik ze redelijk goed getekend heb. Waar kan ik de lijnen beter plaatsen? Ik wil ze graag flawless kunnen tekenen.

En hoe zit het met de theorie, die ik overigens erg logisch vind klinken, dat een steun en/of weerstands lijn nooit enkel en alleen één lijn is maar een zone? Ik ga wat voorbeeld foto's posten van wat ik bedoel en heb gezien.
En nogmaals dank voor jullie tijd!

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
2 years 7 months ago - 2 years 7 months ago #10980 by airborn

TraderX wrote: DjazzyFX en Airborn, dank aan beiden!

Airborn, je geeft aan dat ik ze redelijk goed getekend heb. Waar kan ik de lijnen beter plaatsen? Ik wil ze graag flawless kunnen tekenen.

En hoe zit het met de theorie, die ik overigens erg logisch vind klinken, dat een steun en/of weerstands lijn nooit enkel en alleen één lijn is maar een zone? Ik ga wat voorbeeld foto's posten van wat ik bedoel en heb gezien.
En nogmaals dank voor jullie tijd!

Waar je de lijnen zet wordt bepaald door het type grafiek dat je gebruikt.
Bepaalde zones kunnen op daggrafiek belangrijk zijn, maar op een week of maandgrafiek er totaal niet toe doen.
Wat handig kan zijn is met verschillende (kleuren) lijnen te werken en dan opbouwen op maand grafiek, d
dan met andere typen r/s op week en daarna op daggrafiek te zetten.
Heb je een goed totaal beeld maar zie je gelijk dat er per grafiek andere zones geldt.
Sommige zones komen op meerdere grafieken voor, dit betekend dat deze zeer sterk zijn.

Een eerste opzet heb ik gemaakt met de aud/usd; invst.ly/3cb2v
In gezoomd op dag basis: invst.ly/3cb34

• TraderX
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 7 months ago #10981 by TraderX
Hier een screenshot uit een video over deze s/r line zones.
Word deze techniek in het algemeen standaard toegepast of is dit een voorkeur van een trader?

Ik zou dit graag willen leren maar het is mij nog al te vaak redelijk onduidelijk waar de lijnen exact te plaatsten door mijn beperkte kennis van zaken.

Zie hier ook een link van de naar mijn mening uiterst interessante video over s/r zones:

Attachments:

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
2 years 7 months ago #10982 by airborn

TraderX wrote: Hier een screenshot uit een video over deze s/r line zones.
Word deze techniek in het algemeen standaard toegepast of is dit een voorkeur van een trader?

Ik zou dit graag willen leren maar het is mij nog al te vaak redelijk onduidelijk waar de lijnen exact te plaatsten door mijn beperkte kennis van zaken.

Wordt veel toegepast. Wat je ook wel zien is het leggen van diagonale lijnen om een trend vast te stellen.
Echter denk ik zelf dat het zinvol is om met horizontale niveaus te kijken, dit geeft een solide beeld.

Waar je het beste de lijnen kunt plaatsen herken je vanzelf (ook een stukje inzicht) kijk daarom nog eens
naar de geposte grafieken. Bij voorkeur sla de grafieken op en vergelijk ze eens, noteer ook de verschillende prijs niveaus die je ziet. Ik denk dat het dan steeds helder wordt.
Kijk ook naar de grafiek van DjazzyFX feitelijk komt het op hetzelfde neer.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 7 months ago #10984 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Support & Resistance lijnen tekenen
To add my 2 cents...

Forex trading is geen exacte wetenschap! Of je een s/r lijn nu 5 pips te hoog of te laag legt, maakt in principe niet veel uit! Zoals Djazzy al aangeeft.. het gaat om het identificeren van zones, waar wat gaat gebeuren.. en hoe hoger het timeframe, hoe belangrijker deze zijn..

Vraag jezelf ook af waarvoor je de s/r lijnen gaat gebruiken, zijn het exacte plekken om in te stappen, uit te stappen? Als je s/r lijnen precies op de toppen van een aantal toppen legt, zou je wel eens vaak teleurgesteld kunnen worden dat je de take profit net niet hebt gehaald (been there done that) .. ik leg het even uit in een plaatje:

Natuurlijk is het belangrijk om belangrijke s/r lijnen te identificeren, maar je hebt al laten zien dat je dat gewoon kunt, maar maak je niet al te druk over die paar pips te hoog of te laag, dat heeft helemaal geen zin.

Als je mijn blog een beetje volgt zie je dat ik wel s/r lijnen plaats, maar alleen op echt obvious locaties, range bounderies, Fibs enz. maar al die minder belangrijke levels in between die laat ik maar weg, anders zie ikzelf door de bomen het bos niet meer!

• TraderX
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 7 months ago #10986 by TraderX
Hallo Airborn,

Vandaag heb ik een short positie ingenomen eur/usd dat meteen al ietwat ongelukkig uitpakte.
Ik dacht dat de resistance niet zou breken op 1.05944 en vervolgens short zou gaan tot 1.05776 waar ik mijn T/P heb ingesteld.
Op dit moment gaan we gelukkig dan toch short, maar wat heb ik hier helemaal niet goed gedaan?

Zie screenshot:

Attachments:

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
2 years 7 months ago - 2 years 7 months ago #10987 by airborn
Ai dat is jammer.

Ik zal em even erbij pakken volgens eigen analyse, wie weet komen we zo verder.

Op de weekgrafiek:

Hier zie ik al weerstand op 1.0765 en support rond 1.0475, we gaan verder.

Op de daggrafiek is 1.0669 weerstand en 1.0521 support.

Nu naar jouw info; je ben short gegaan op de 30 minuten grafiek op 1.05944 .
In jou grafiek zie ik een stijgend trendkanaal. om een ommekeer geldig vast te stellen heb je een weerstand op een hogere grafiek nodig bijv. de daggrafiek. Op lagere grafieken horizontale niveaus vaststellen doe je het beste met ondersteuning van hogere grafieken.
Even de 30M erbij dan wordt het nog duidelijker:
Dus short gaan op 1.0669 (bovenkant van je trendkanaal) of 1.0521 kan, dit kun je met een directe order doen of via een limiet order.
Dan wordt je order pas uitgevoerd als het prijs niveau bereikt wordt. Het kan interessant zijn dit te testen op een demo account.

Heb je nog vragen, dan lees ik ze hier wel weer. Succes!

Attachments:

• TraderX
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 7 months ago - 2 years 7 months ago #10988 by TraderX
Bedankt voor je uitleg. Helder!

Als ik het goed begrijp, kan ik dan nooit de s/r lines tekenen op een 30min chart vóórdat ik de s/r lines uit de weekly, daily en hourly heb getekend?

Met een demo account heb ik al een tijdje geoefend, en ik geloof ook onmiddelijk dat dit verstandig is wanneer er gebrek aan kennis is. Maar ik geef toch de voorkeur aan een echte account want hier kan ik werken aan mijn emotionele en rationele kant. Met een demo account neem ik sneller een positie in omdat het niet om echt geld gaat.
Ik heb mij al voorgenomen dat het me waarschijnlijk een aardig centje gaat kosten om een consitent profitable trader te kunnen gaan worden. Dat heb ik er ook voor over en het voelt realistisch er zo tegen over te staan.

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
2 years 7 months ago #10989 by airborn

TraderX wrote: Bedankt voor je uitleg. Helder!

Als ik het goed begrijp, kan ik dan nooit de s/r lines tekenen op een 30min chart vóórdat ik de s/r lines uit de weekly, daily en hourly heb getekend?

Met een demo account heb ik al een tijdje geoefend, en ik geloof ook onmiddelijk dat dit verstandig is wanneer er gebrek aan kennis is. Maar ik geef toch de voorkeur aan een echte account want hier kan ik werken aan mijn emotionele en rationele kant. Met een demo account neem ik sneller een positie in omdat het niet om echt geld gaat.
Ik heb mij al voorgenomen dat het me waarschijnlijk een aardig centje gaat kosten om een consitent profitable trader te kunnen gaan worden. Dat heb ik er ook voor over en het voelt realistisch er zo tegen over te staan.

Je kunt wel R/S lijnen tekenen op 30m maar dan weet je nog niet welke niveau's (zones) solide zijn.
Handig kan zijn om deze vanuit de dag en uur grafiek te bepalen, afhankelijk van op welke basis je gaat traden.
Wil je per dag kunnen handelen of houd je een positie ongeveer een week aan.
Juist om de emotionele en rationeel te ontwikkelingen kan het handig zijn hier wat (kosteloze) ervaring op te doen.
Dan ken je het principe en weet je ook hoe diverse type orders werkt, zonder dat je in een ongewenste trade komt.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 7 months ago #10990 by Lotsofjazz

TraderX wrote: Hallo Airborn,

Vandaag heb ik een short positie ingenomen eur/usd dat meteen al ietwat ongelukkig uitpakte.
Ik dacht dat de resistance niet zou breken op 1.05944 en vervolgens short zou gaan tot 1.05776 waar ik mijn T/P heb ingesteld.
Op dit moment gaan we gelukkig dan toch short, maar wat heb ik hier helemaal niet goed gedaan?

Zie screenshot:

Even aanvullend op Airborn...

1.05994... dat is dus zo'n inbetween leveltje die ik negeer... er vanuit gaan dat zo een onbelangrijk level niet gebroken zal worden en daar meteen short gaan is niet zo verstandig, Beter was geweest om conformatie af te wachten middels candlestick formaties, bijvoorbeeld een bearish engulfing na een reeks bullish candles. Of een pinbar reversal formatie.

En ook, hoe hoger het timeframe hoe belangrijker (betrouwbaarder) dat soort candlestick signalen zijn... Er staat vast wel wat over in het boek van Jelle.

Ik zie dat je een screenshot hebt geplaatst van een 30 minuten kaart, bij Forex Mentor Pro is een erg succesvolle daytrader die deze kaart gebruikt voor conformatie...Als de prijs op een vooraf gesteld niveau aankomt (trading zone, fibs, ema's, pivots) wacht hij op conformatie signaal op de 30 minuten kaart voordat hij in een trade stapt, meestal een break beneden of boven een tijdelijke trendlijn op de 30 minutenkaart of een cross van twee ema's (waarde ben ik even vergeten, iets van 21 en 13 of zo). Werkt erg goed voor hem, maar vergt wel discipline en veel "screen time" (en daarom niets voor mij)

Over Forex Mentor Pro (ff googelen) gesproken, je kunt die site voor een habbekrats twee weken proberen, genoeg tijd om de Education sectie leeg te zuigen, heel veel video's waarin op een rustige en duidelijke manier een aantal basis strategieën worden uitgelegd.. echt een aanrader. Ik ben er lifetime lid (kostte iets meer) alleen die mogelijkheid bieden ze niet meer. Overigens biedt Forexinfo ook een korte basis cursus met video's op youtube, die kan ik je ook van harte aanbevelen.

Dusz.. met het tekenen van alleen s/r lijnen ben je er nog niet, nu nog er op een juiste manier mee leren omgaan :-)

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 7 months ago #10991 by Lotsofjazz

TraderX wrote: Bedankt voor je uitleg. Helder!

Ik zit na meer dan een jaar nog steeds te oefenen op een demo account... Maar ik heb al ervaring met een echt account en weet hoe het voelt om 2x achter elkaar binnen 3 maanden 1000 euro te verliezen!... Dat wil ik niet nog een keer meemaken, vandaar.

Ik heb in mijn trading plan staan.. demo zo lang ik niet 3 maanden achter elkaar consistent winstgevend ben geweest, en dat is me tot nu toe nog niet gelukt.. deze regel maakt het emotioneel gezien bijna hetzelfde, want ik wil heel graag live, maar mag dat nog niet van mezelf.. eerst laten zien dat ik het kan!

• TraderX
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 7 months ago - 2 years 7 months ago #10992 by TraderX
Ik weet dat ik enkel en alleen met s/r lines niet een compleet tradings systeem heb. Dit is slechts een basis.
Echter zonder het masteren van deze support and resistance lines heeft het vrij weinig nut om al met allerlei andere tradings strategieën de markt te lijf te gaan. Vandaar dat ik me hier eerst een tijd op wil focussen totdat het 'peanuts' voor mij is :)
Er zijn in NL maar weinig workshops en seminars, trainingen etc en ga daarom binnenkort naar Londen om daar een workshop te volgen..
Maar eerst maar weer eens naar NL want zit nu nog in Chili..

Attachments:

• TraderX
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 7 months ago #10993 by TraderX
Deze order heb ik angemaakt om een poistie long te gaan op 1.39700 Eur/cad met stop loss op 1.39384 en take profit op 1.41900.

Is dit een beetje een fatsoenlijke set up?

Attachments:

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
2 years 7 months ago #10994 by airborn

TraderX wrote: Deze order heb ik angemaakt om een poistie long te gaan op 1.39700 Eur/cad met stop loss op 1.39384 en take profit op 1.41900.

Dat ziet er al goed uit! Je kunt ook in het bovenste blauwe vlak een sell limiet order zetten.
Op 1H gaat al wat beter, kijk ook naar bevestiging op de daggrafiek (juist! sterke levels zoeken).

Attachments:

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
2 years 7 months ago #10995 by airborn
Op het moment ga ik in een sell aud/usd op onderstaande grafiek kun je denk ik wel zien waarom. :-)

Attachments:

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 7 months ago #10996 by Lotsofjazz

TraderX wrote: Deze order heb ik angemaakt om een poistie long te gaan op 1.39700 Eur/cad met stop loss op 1.39384 en take profit op 1.41900.

(plaatje weg geknipt)

Yep, Ikzelf long gelijk na daily close op 1.39558, TP op 1.40873, dus dat zit in de buurt.. TP was bij mij vrij arbitrair omdat ik die op hetzelfde niveau heb geplaatst als de stop loss.. De positie van de stop bepaald de positie van TP1.. de tweede helft laat ik open om mogelijk een trend op te pakken, deze sluit ik dan manueel of door de stop die ik manueel verplaats naar logische plekken... Cut your loosers short, and let winners run!

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 3.782 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl