Topic-icon Wim Lievens strategie

• mikeclark
  • mikeclark's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
1 year 7 months ago #11487 by mikeclark
Wim Lievens strategie was created by mikeclark
Blijkbaar nog geen topic gevonden over Wim Lievens, de Belg uit Limburg die tientallen filmpjes over zijn beleggingsstrategy op YT heeft staan.
Hij geeft ook lessen , tegen de fors gekende prijzen.
En heeft een eigen WL strategie ontwikkeld : De triade,
Iets dat ik al echter al eerder op het internet tegenkwam als je U wat verdiept in de Renko weergave.
De man kan het wel helder uitleggen maar veel nieuws kwam ik niet te horen.. hij schemert met eigen kaarsen die hij heeft ontwikkeld en ook nog andere oscilatoren..die hij zou hebben aangepast.
Heeft er iemand nog ervaring mee?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
1 year 6 months ago #11509 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Wim Lievens strategie
Geeft regelmatig webinars. Volg deze eens en oordeel dan. Haal het goede eruit en gooi de rest overboord. Bouw met zijn stenen je eigen systeem. Heb dat gedaan en ben bijzonder tevreden over de mogelijkheden die zijn bars bieden. Zoals range bars en WL bars.
Attachments:

• mikeclark
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
1 year 6 months ago - 1 year 5 months ago #11510 by mikeclark
Replied by mikeclark on topic Wim Lievens strategie
De grote vraag is... zijn deze WL Bars wel verschillend van de gewone Renko Bars....
Ik heb ze eens naast elkaar gelegd...; trek zelf Uw conclusies.....maar ik weet voldoende.

• mikeclark
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
1 year 5 months ago #11545 by mikeclark
Crosstrader, jij bedoelt de 0800 range break out strategie..
Lijkt inderdaad wel een leuke strategie maar als hij verkondigt dat 75 % van je trades verkeerd zijn..; en 25 % goed zijn.
dan is dit niet veel nieuws onder de zon.. is dit dan 460 Euro waard ?
Zijn money management systeem is wel goed... uitgelegd.. maar voor de rest heb ik zo mijn twijfels..

More
1 year 5 months ago #11547 by crosstrader
Nee die bedoel ik niet. Heb mijn eigen systeempje gebouwd met Span abs. candles. Mocht je belangstelling hebben moet je maar even een PM maken en je mailadres geven. Stuur ik een grafiekje met gegevens.

• mikeclark
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
1 year 5 months ago #11549 by mikeclark
Heb je een PM gestuurd.... de 0800 strategie gaat bij mij in de koelkast.... heb al veel betere ervaringen opgedaan met de M2Wstrategie van Aloys Mattijssen, volgende week geeft hij een seminaar in Best
Kost ook minder;, 50 per maand en de resultaten zijn gewoon beter.

• mikeclark
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
1 year 5 months ago #11564 by mikeclark
Mijn beste strategie is de 8 EMA en 20 EMA... kijk eens in de grafieken....wanneer beide lijnen kruisen is steeds het hek van de dam... op de 5 min grafiek.
Ik doe er ook nog een EMA34 bij louter als extra bevestiging maar de 8 en 20 geven je altijd het beste momentum om in te spannen en mee te surfen op de trend. Eenmaal de kruising ontstaat stijgt of daalt de koers/kaars.
Let op : je krijgt maar een beperkt aantal instapmomenten per dag...deze moet je gewoon meepakken.

More
1 year 4 months ago #11565 by crosstrader
Je hebt een PM.

• mikeclark
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
1 year 4 months ago - 1 year 4 months ago #11572 by mikeclark
Vergeet het bovenstaande, ondanks dat er veel zweren aan de 8EMA =T line /Trendline

De beste resultaten heb ik behaald met deze 2 strategien.

Strategie 1 :
EMA 5/20 op 15 min
EMA 5/8 op 30 min
Momentum: kruising
Gebruik steeds staafgrafieken om zo de kruising nauwlettend in het oog te houden, bij candles is dit niet altijd goed zichtbaar.
Op de Dax of FX , etc steeds de juiste tijdsframes gebruiken. Het tijdsframe is heeel belangrijk om valse break outs te vermijden. Hoe kleiner de tijdframe .. hoe meer valse breakouts. Ik heb ze allemaal uitgetest en 15 / 30 minuten gaven de beste resultaten.
Kijk dan op een tiks grafiek....bijvoorbeeld 21 tiks ... dan valt het toch op dat dit juist deze momentums die koersen altijd stijgen of dalen wanneer de EMAs zich kruisen, dat is het momentum.
Het volume in orders neemt plots heel fors toe.
Waarom ?
Omdat iedereen er dan in of uitstapt: kuddegedrag... velen volgen deze strategie Google maar eens: 5 EMA 20 EMa of 5/8 Ema.
Het is niet zonder reden wanneer er plots veel traders gaan kopen of verkopen.

Er zijn ook andere mogelijkheden door bijvoorbeeld er een 34 /50 aan toe te voegen... ook bij deze kruising heb je een toename van orders... maar niet zoveel als op de 5/ 20 EMA. Bij iedere kruising heb je een momentum.

Let op Na een eerste grote stijging steeds winst pakken en dan in de trend blijven zitten met een of twee loten over = moneymanagement.
Eenmaal in de trend kan je dan verder blijven volgen met indicatoren: ADX en Stochastics.

Let Op je hebt per dag slechts 1 tot 5 instapmomenten per instrument en wat nog belangrijker is
na een lange trend en je bent uitgestapt niet onmiddellijk instappen wanneer en kruising zich opnieuw voordoet.
Steun en weerstanblijnen zijn een prima hulpmiddel.

Strategie 2 Scalping:
Ieder scherm moet wel hetzelfde product hebben. GBP/USD of Dax
Scherm 1 : Ticks gebruiken en dus geen tijdseenheid: 21 tiks strategie toepassen op ieder product met een : EMA 8 en MA 20
Scherm 2 Agregatie van 5 min en met volgende Emas : 5 /8/20/34/50/55
Momentum: iedere keer er een EMA wordt gekruisd op scherm 2 :) kan je bij iedere kruising meesurfen door in scherm 1 op dit momentum in te stappen..long of short, afhankelijk van de kruising.
Kijk goed op scherm 1 het volume neemt steeds toe bij iedere kruising, of wanneer de kruising bijna een feit is.
Snelheid en alertheid is belangrijk.
Deze strategien hebben mij nog geen windeieren gelegd.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.199 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl