Topic-icon Jonkie's forex worstelingen

• Jonkie76
  • Jonkie76's Avatar Topic Author
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago #1181 by Jonkie76
Jonkie's forex worstelingen was created by Jonkie76
Hoi mede forextraders.
Ik dacht laat ik een klein blogje hier openen, waar ik af en toe een trade in plaats die ik gelopen heb.

Een kleine 6 a 7 weken gelden met $200,- begonnen op ForexYard.
Vervolgens down geraakt tot $30. Toen veel gelezen en geleerd.
En na 2 weken terug op $100,- Het geld zelf doet mij niet zo veel, ik zie het als leergeld, want ik heb het met pokeren bij elkaar verdiend. Het wel of niet goed traden doet mij echter heel veel. Als ik iets doe doe ik het met volle overtuiging en zeer emotioneel. Als ik 100 pips win, denk ik later, hmm. ik heb er 30 laten liggen daar..

Goed dat even terzijde. Ik heb hardleers aardig wat lesjes geleerd en ik ben na 2 maan nu eindelijk zover dat ik met recht kan zeggen dat ik nu genoeg geduld ontwikkeld heb om mijn emoties met het traden los te laten.

Ik wil daarom in mijn blog beginnen met het laten zien van een down move die zich vandaag voordeed, en waarop ik voorheen emotioneel zou hebben getrade met als gevolg dat ik verlies zou hebben geleden, en waarop ik nu technishe onderbouwd mijn trades plaats zonder emoties, waardoor ik nu winst maak.

Let wel, niet altijd is een trade positief, als de setup van je trade dat maar wel is. Je kan een rcihting van een prijsontwikkeling namelijk niet voorspellen.

Veel plezier met het lezen van dit blog.

Groet,
Jonkie76

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1182 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Jonkie's forex worstelingen
Stel je hebt een mooie down of up move gezien van een currency, maar je wilt het juiste moment afwachten om ook in te stappen, omdat je de eerste perron hebt gemist..Je rijd met je auto mee, om te zien of er binnekort ook een perron aanwezig is waarop jij veilig mee kan opstappen. Dit kan, maar dat is alleen mogelijk als je dat doet op basis van een retrace, welke zich in een mooie channel of trendlijn terugtrekt, om vervolgens een breakout te geven, en daarom mee te traden.

Het probleem van direct instappen is namelijk dat als het fout gaat, je heel gauw tegen je stoploss zit, of dat je net op een dieptepunt instapt, om vervolgens omhoog te gaan en die pips ook allemaal mee moet betalen voordat ie weer nieuwe lows maakt. (of andersom) Daarnaast is het lastig te bepalen waar je je stoploss plaats. Het risico van niet direct instappen is dat je de trein mist, maar dat is een stuk veiliger, dan dat je halverwege instapt, en met je poot tussen de deur zit, en de trein vervolgens een noodstop moet maken. You get the point..

Daarnaast is het bij het wachten op het juiste moment veel makkelijker om stoplosses en targets in te stellen welke je een veilige marge geven tussen winst en verlies.

Ik heb daarom de 5min. chart van vandaag erbij gepakt.

Puur en alleen om te laten zien hoe vaak het mogelijk is om een veilige manier in te stappen in een bepaalde moves welke zich afspeelt op de charts van 1 en 4 uur of daily chart.

File Attachment:

Hier wil ik het eerst even bij laten. Dit is puur om te laten zien hoe vaak zich er een mogelijkheid voordoet in het ontstaan van nieuwe perrons waarop je zou kunnen instappen. Later zal ik er reacties op posten..

DOE DIT ECHTER ALLEEN IN DE RICHTING VAN DE ALGEHELE TREND!!

GA NIET TRADEN TEGEN DE RICHTING VAN DE TREND IN!

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago #1183 by Jonkie76
OK, maar hoe stappen we dan wel in ?

Geduld..dat is het toverwoord hierin, ontzettend veel geduld.

Het kan natuurlijk heel goed dat de down move zoveel momentum heeft dat hij in 1 klap naar beneden dondert. Ja dat kan.. en weet je wat dan.. DIKKE PECH! get over with it, en zoek een nieuwe mogelijkheid.

Er komen nog vele vele ander mogelijkheden om te traden. We hebben het hier maar over 1 currency, er zijn er iets van 28 (ook afhankelijk van je broker) en er doen zich tal van mogelijkheden ieder dag weer voor.

Mijn tip is, wacht altijd op een duidelijke retracement, waarbij er zich een trendlijn of channel ontwikkelt. Zoals je ziet op de chart zie je dat dit zich regelmatig voordoet. Afhankelijk van je doel stap je dan wel of niet in.

Als je doel in dit voorbeeld 1.3210 zou zijn, iets boven de volgende round number. Dan stap je onder 1.3240 niet meer in. Je target zou max dertig pips zijn, maar je loss/win ratio is dan te lastig te bepalen.

We nemen als voorbeeld die 2e keer dat ie naar beneden schiet en daarbij een nieuwe low maakt op 1.3250.

We stappen tussen 1 en 2 dus niet in, we wachten op een retracement. Je ziet dat daar dus ook gebeuren. En al snel ontstaat er een trendlijn. Je verbind gewoon het laagste punt, met de volgende low's. Dit moet je even oefenen, maar na een klein poosje zie je dit heel snel.

Plotseling zie je dat je lijn doorbroken wordt, maar je stapt niet direct in, je laat deze uitlopen, tot er een nieuwe candle ontstaat. Deze moet het liefst enkele pips eerst omhoog. Als dat gebeurt, plaats je een order enkele pips onder de vorige candle waarmee hij door de trendlijn brak. Als de volgende candle omhoog gaat en terug in de trendlijn omhoog, dan wordt je order niet getriggerd en maak je ook geen verlies.

Wordt je order wel getriggerd, dan plaats je een stoploss, enkele pips boven je trendlijn.

In dit voorbeeld zou ik zijn ingestapt tussen punt 2 en 3 op 1.3270 met als target 1.3210(iets boven round number) en als stoploss 1.3300(iets boven vorige high, en round number). Dit geeft een mooie win/loss ratio. Je kan hem vervolgens rustig laten lopen.

Deze setup hoef je maar 1 op de 2 keer goed te hebben om in de plus te draaien.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago #1184 by Jonkie76
Hallo Jonkie76, Welkom op het forum! Leuk dat je hier je forex blog hebt geopend... meteen al een heleboel info! En dat is een goede manier om met forex te beginnen, want door goed te reflecteren op je eigen trades (en er met anderen over te discussiëren) kom je het snelst vooruit.

Ik zie er naar uit om meer van je te lezen op het forum. In ieder geval heel veel succes en plezier met traden gewenst!

Orniii

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago #1185 by Jonkie76
Bedankt Ornii,

Officeel zit ik bij een ander community die poker en forex combineert, maar omdat ik op deze wesbite veel info heb gehaald en ook nog steeds gebruik, wil ik een klein beetje terug doen.

Zal dus niet al mijn tijd hier besteden, maar hoop zo nu en dan wat info over mijn trades te plaatsen. Waardoor wellicht elkaar helpen kunnen.

Mijn focus ligt momenteel op de EUR/USD. En ik heb in mijn leerperiode de cursus van Hector Trading Course gevolgd. Dat is een echte eye opener geweest. Hierdoor ben ik beter de trend gaan ontdekken en leren instappen op de juiste moment in zo'n trend.

Dus wellciht tot gauw.

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago #1186 by Jonkie76
Heey Jonkie

beuybeuy hier van ps, ik wist niet dat jij ook met trading bezig was :d.
Ik ben er ook een week geleden ongeveer mee begonnen me eigen er in te verdiepen.
En net als jou met een deel van m'n gewonne poker$$ een BR op de forexmarkt te gaan uitbreiden , mogelijkerwijs .

Suc6 en ik volg je

Later

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1187 by Jonkie76
Hey gozer, das vet lachuh man.. poker speel ik haast niet meer, vind dit veel toffer.. ander soort van bad beats zeg maar..;-)

===============================

Vanacht opende de EUR/USD zich op 1.3280.
Ik bedacht mij vanacht geen moment en omdat we zo dicht bij de 1.3300 zaten ben ikop de 1.3280 (opening van de markt) direct ingestapt. Stoploss op 1.3320 ingesteld en 2 trades geplaatst. De 1e trade had ik een target op 1.3200 gegeven, en de 2e een target op 1.3150. Vanacht is de 1e target binnen 2 uurtjes bereikt, en leverde mij 77 pips op. Hij zakte nog wat verder naar een nieuwe low op 1.3183.

En toen gebeurde er iets opmerkelijks, en er kwam opnieuw een retace naar de 1.3300. 20 pips van mijn stoploss van mijn 2e trade.

Ik heb toen opnieuw de charts erbij gepakt, en zag op de 1-uurs chart dat er nu een prachtige retrace had plaats gevonden naar de 50SMA, en de 50% fibbionacci, als ik de vorige high en low op ging meten, en deze vielen allen samen met de 1.3300. Op dat moment heb ik de 15 /5 miin chart erbij gepakt om een mooie downmove, pullback naar 1.3300 en continuationte vinden.

En ja hoor , hij deed precies wat ik voorspeld had. Ik ben echter niet ingestapt, omdat ik al een trade had lopen. Wellicht had ik dat beter wel kunnen doen, want dan was het 2 x uitbetalen voor de prijs van 1 geweest.

Op dit moment zitten we alweer onder de 1.3200 en het lijkt erop gezien het down momentum dat we ook mijn 2e target gaan halen. Ik hoop dat jullie dit ook gezien hebben.

Hieronder nog ff de charts..

chart 1. de mooie upchannel richting de 1.3300

File Attachment:

chart 2: de retrace naar alle resistance punten op de 1-uurs chart

File Attachment:

chart 3: Instapmogelijkheid om mee down te gaan op de 5min. chart

File Attachment:

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago #1188 by Jonkie76
Netjes man redelijk wat pips idd,

Kben eerst is begonnen een Boek te lezen over FX trading :d.
En ga denk ik nu ff een maand Demoen en dan in 2011 van start met Real trading, met om te beginne is 300$ ofzo of FXCM .

Ik vind het ook wel interessant, maar poker tussendoor ook nog gewoon. Maar leer hier meer over @ the moment, dusja kspeel NL50SHRush nu ff voor de fun zegmaar & m'n BR wat te spekken zodat ik in het voorjaar daar een Yamaha R6 van kan gaan halen .

En dan beginnen we weer opnieuw eh.

Maar gl met je Trades man ik spreek je nog!

Greeetz EastClintwood

More
8 years 10 months ago #1190 by Jelle
Replied by Jelle on topic Jonkie's forex worstelingen
He Jonkie,

Erg leuk om je blog te lezen en kan merken dat je een poker achtergrond hebt, want veel pokeraars hebben een hele gezonde no nonsens benadering ten opzichte van de psychologische kanten van het traden.

Moest ook erg lachen om deze:

Het risico van niet direct instappen is dat je de trein mist, maar dat is een stuk veiliger, dan dat je halverwege instapt, en met je poot tussen de deur zit, en de trein vervolgens een noodstop moet maken. You get the point..

Een van de belangrijkste dingen die ik zelf leerde na een jaar van ups en downs was dat het doel niet is om zoveel mogelijk trades te doen maar om de beste trades eruit te kiezen. Je zegt dit zelf ook op verschillende momenten, je hoeft niet iedere trade te doen of meteen mee te doen; wacht op het juiste moment en stap dan in. En als je de boot hebt gemist, jammer dan, komt wel weer een nieuwe boot (of trein, lol).

Ben benieuwd hoe het verder gaat! Keep us posted

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1204 by Jonkie1976
Replied by Jonkie1976 on topic Jonkie's forex worstelingen
Ik heb gisteravond de retrace afgewacht op de EUR/USD.
Hieronder het bericht dat ik gisteravond in een ander blog geplaatst heb.
Ik kon echter hier niet inloggen, en nog steeds niet onder mijn eigen account, en was vanochtend genoodzaakt een nieuw account aan te maken.
Dus bij deze alsnog..

De retrace is nog bezig.. Ook ForexYard(broker) verwacht nog een wat verdere retrace richting 1.3150

File Attachment:

Het is dus wachten op een mooie breakout, pullback continuation, zoals jullie van mij de afgelopen weken zijn gewend. Probleem is alleen dat we bijna gaan maffen, en dat je net zult zien dat ie vannacht uitgevoerd wordt.
Als dat gebeurt wordt de 1e target 1.3065, en de 2e target wordt 1.3010.

More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1205 by Jonkie1976
Replied by Jonkie1976 on topic Jonkie's forex worstelingen
Die breakout heeft dus inderdaad plaats gevonden. En ik ben toen ingestapt rond 1.3115.
Met zoals hierboven met de angegeven targets. Stoplosses op 1.3155.

Dus dat is 40 pips tegen 50 pips profit en de 2e trade is dat 40 pips tegen 105 pips profit. Ik hoef dit maar 1 van de 2 keer goed te hebben om nog steeds profitable te zijn.

Zoals jullie hebben gezien zijn beide targets behaald en heb ik daar 155 pips op gepakt.

Geen slecht begin van de week als je na 2 dagen al op 340 pips winst staat ;-)

More
8 years 10 months ago #1206 by Jelle
Mooie trade inderdaad. Had niet verwacht dat je die 2e target zo snel zou halen, 1,3010 leek gister toch nog behoorlijk ver af, zeker omdat er al zoveel euro pounding was geweest, maar hij duikelde vanmorgen echt snel naar beneden!

Lekker begin van de week idd :)

More
8 years 10 months ago #1211 by Peter.k
Replied by Peter.k on topic Jonkie's forex worstelingen
Even kort,

Hoeveel jonkie's zijn hier eigenlijk?
Ik raak een beetje in de war, is er een probleem met de gebruikersnamen?

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago #1212 by Jonkie76
Daarom trade ik ALTIJD met 2 targets. Is iets wat de Hector Trading Course mij geleerd heeft. Eigenlijk zou dat verplichte kost moeten zijn voor elke trader, want dat is echt the BOMB!

Mijn 1e target is altijd de vorige laagste/hoogste prijs.
Mijn 2e target bepaal ik op basis van support resistance lijnen, en welke runs hij de afgelopen periode heeft gemaakt.
Van zodra de eerste target gehaald is verplaats ik van de 2e trade de stoploss naar breakeven of iets dichterbij, zodat ik altijd profit draai.

Indien de 2e target vlak voor mijn target momentum verlies wil ik ook wel us handmatig afsluiten omdat ik niet alle pips terug wil geven aan de markt, omdat je zonodig die laatst 5 a 10 pips er ook uit wil persen. (alleen is dat lastig indien je slaapt of werkt)

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1218 by Jonkie76
Heb vanavond nog een aantal pips gepakt op onderstaande breakout.. beetje scalpen zeg maar.
Want het was niet een echte setup. Voelde niet goed aan om er mee diep te gaan.
De afgelopen 3 keer was de retracement een stuk dieper, en duurde het ook langer qua tijdsperiode voordat we weer opnieuw echt down gingen.
Dus ik heb rond 1.3000 de trade weer gesloten en mijn profit gepakt. Iets van 25 pips geloof ik.
File Attachment:

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1221 by Jonkie76
Op de 1 uurs chart zijn we bezig met een mooie retrace richting de 1.3060, wat overeenkomt met de 50% fibbionacci als je de laatste down move van 180 pips bekijkt. En we komen dan ook in de buurt van de 50SMA.
Tussen de 30 en 50 SMA is altijd een beslissingsgebied welke kant op te gaan.
File Attachment:

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1222 by Jonkie76
Op de 5 minuten chart is er een channel/trendlijn aan het ontstaan, zoals ik al eerder heb laten zien bij mijn vorige trade setups op de EUR/USD. Er zijn 2 trendlijnen, mijn advies, gebruik de oranje lijn.
We wachten op een mooie breakout naar de downside, om als eerste target 1.2970, en als 2e target 1.2920 te gaan traden.
En let op mannen, wacht op een breakout, pullback naar de trend lijn om vervolgens een continuation te zien, dan pas instappen!
File Attachment:

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1223 by Jonkie76
LET op! Vandaag is een lastige dag, i.v.m. problemen op de daily chart.
We hebben na de eerste dropdown van 800 pips een stevige retrace gehad.
Nu hebben we weer een dropdown van 800 pips achter de rug, en laat het nou net rond een mooi rond number zijn, wat extra support geeft voor een stevige retrace.
<p>Het kan dus maar zo zijn dat we een extra stevige retrace krijgen, omdat we al erg lang in oversold gebied bevinden.
Op moment dat ik dit schrijf, knalt ie zelfs net 40 pips omhoog.. WOW!
<p>Vandaag kon dus wel eens een dag van correctie betekenen. En daar traden we dus niet op!
File Attachment:

More
8 years 10 months ago #1224 by Jelle
Wel een goeie / handige analyse Jonkie!

De retrace lijkt idd op de die van de eerste flinke dropdown.

Kijk op dit moment naar een 10min candle chart en zie een hele dikke groene candle, van rond de 1,3035 tot boven de 1,3075.

Maar op het moment denk ik wat betreft de euro toch: 'what comes up, must come down.' :)

• Jonkie76
  • Dark Knight of Forex
  • Dark Knight of Forex
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1226 by Jonkie76
Klopt Jelle, de algehele trend blijft down zolang er nog heel veel twijfel is rond Portugal en Spanje, en dat zijn nou niet bepaald landen die met een bailout zijn af te kopen...

Ik wacht deze upchannel van vandaag rustig af, ik heb trade liever niet tegen de trend in, omdat je targets slecht te bepalen zijn.
Zolang er geen duidelijk breakout ontstaat uit die channel trade ik er niet op.
Maar als die er wel komt dan gaan we weer hup gauw down met targets op 1.2970 (vorige low) en 1.2920.

File Attachment:

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.547 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl