- Thank you received: 0
IVFOREX via zulu trade
- ivforex
-
Topic Author
- Senior Member
-
Tijdje geleden dat ik hier ben geweest, moest toch even m,n dip verwerken hoor.
Het ging me te goed via zulu en steeg door middel van toenemende volgers ook aardig in de ranglijst.
En toen kwam m,n dip..... met als gevolg dat dan je volgers ook zo weer weg zijn.
Jammer, want die dip was helemaal niet nodig geweest en ook heel stom van me achteraf gezien.
Ik ging meer naar andere traders luisteren, hun strategie bekijken lezen op andere sites en andere forums om nog beter te willen scoren met als gevolg dat ik van mijn eigen plan afweek, en het in mijn hoofd een janboel werd zeg maar.
Nou dat heb ik dus duur moeten betalen en ben weer helemaal terug bij af.
Heb er 2 weken over in gezeten, om daarna de draad weer terug op te pakken, want ik wist nl van mezelf waar m,n fout lag en dat ik gewoon moest blijven geloven in mijn eigen strategie.
Wat zulu betreft geef ik niet op.
Zulu op zich vind ik een prima systeem vooral voor mensen die iets die toch wel geinteresseerd zijn in forex, maar er zelf nog niet genoeg tijd voor hebben.
Het systeem op zich werkt goed...alhoewel ik er toch nogal wat trubbels mee heb gehad.
Mijn demo account werkte niet meer en voor je een nieuw heb opgezet kan je niks meer.
Er liepen nog oude trades en die kon ik dus niet meer sluiten.
Toen ik eenmaal groen licht had om over te schakelen op m,n nieuw account moest ik die oude trades eerst sluiten, met het gevolg dat er 2 oude trades op een verlies van 400 pips gesloten moesten worden.
Nog en extra dip erbij dus want mijn ranglijst zakte wel weer 2000 punten terug.
Uitbetalingen via zulu....daar moet je het eigenlijk niet voor doen.
Zolang je niet in de top 250 staat schiet het niet echt op hoor, en is ook heus geen snel rijk systeem.
Maar goed al met al heb ik er een hele mooie ervaring mee gehad, heb echt gelerd van mijn fouten en alhoewel ik weer zo goed als helemaal terug bij af ben ga ik er toch mee door.
Ik ben er vast van overtuigd dat mijn goede tijden terug komen als ik me aan mijn eigen plan blijf.
EEn goede les voor andere traders.
Luister niet teveel naar andere mensen die beweren dat ze het beter kunnen.
Blijf in jezelf geloven dat komt het ooit vast wel goed.
Groetjes Ans
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- ivforex
-
Topic Author
- Senior Member
-
Ha Ans, hoe gaat het met je Zulutraden?
Ik ben wel benieud naar dit concept, om zelf signaalaanbieder te worden.
Als ik het goed begrijp heb je een demo-account die je trades automatisch omzet naar je live-account EN de live accounts van de mensen die je volgen. Jij krijgt een percentage van de spread die je volgers betalen.
Kunnen je volgers aangeven of ze alle trades willen kopieren of alleen van bepaalde valutaparen?
Worden de lotgroottes 1-op-1 gekopieerd of kun je die zelf aanpassen als volger?
Als ik op je naam klik zie: "ongeveer $4000 van het totale vermogen van LIVE rekeningen volgt deze signaalaanbieder"
Levert je dit een leuk zakcentje op? Moet ik dan denken aan een paar dollar per maand?
Het is natuurlijk interessant om het zo goed mogelijk te doen en meer volgers te krijgen, al is dat natuurlijk niet je eerste doel bij het handelen.
In ieder geval succes ermee en ik ben wel benieuwd naar de antwoorden.
Mvg,
Jules
EDIT: Iemand had het laats hier over een andere signaalaanbieder, maar ik kan het niet terugvinden. Welke aanbieder was dat?
Jules...
Je verdiensten die je bij zulu ontvangt ligt aan het aantal lots dat je voor je volgers mag traden.
Heeft er nieks mee te maken hoeveel je totale vermogen van die liverekeningen is.
Als je bv 2 volgers hebt die met een totaal van 20.000$ op hun account hebben staan en die hebben jou als signaalprovider ingesteld met 0.1 lot te traden, heb je er nog maar 0.05 cent per trade van.
Daarnaast is het zo dat je pas een uitbetaling via zulu kan aanvragen zodra je opbrengst minimaal $100 is.
Dus je moet heel veel volgers hebben om in een maand aan dat bedrag te komen.
En!!!!!! Tussen je uitbetaling aanvragen en de werkelijke uitbetaling van Zulu zit 5 weken.
- Jelle
-
- Administrator
-
- Thank you received: 37
Onder de indruk van je eerlijkheid en de treffende manier waarop je je fouten analyseert. Kan je zeggen dat het voor een groot gedeelte heel herkenbaar is. Afgeleid worden door wat allerlei andere traders over iets zeggen, tegen je eigen plan in gaan, paar domme dingen doen die je verliezen nog verder vergroten, het is mij ook overkomen en vele andere traders.
Forex traden is zeker geen get rich quick scheme. Het is hard werken, je strategie aanpassen, kritisch blijven en, soms, als het echt helemaal mis gaat, sterk genoeg zijn om weer helemaal van voren af aan te beginnen.
Super cool dat je gewoon hebt opgeschreven hoe alles zo'n beetje gegaan is, daar kunnen andere traders dan op hun beurt weer van leren. Hoop dat je ons een beetje op de hoogte blijft houden van het vervolg, waarin je ongetwijfeld ook de weg omhoog weer vindt!
"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
- Jules-v-H
-
- Elite Member
-
- Forex Farmer
bedankt voor je uitgebreide reactie!
Succes met het traden.