Topic-icon Mijn (hobbelige) weg naar financiële vrijheid

• trader618
  • trader618's Avatar Topic Author
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Blijf bij je plan en haal de trekker over
More
15 years 3 months ago #1680 by trader618
Replied by trader618 on topic Re:Short EURUSD
Zucht...stoploss helaas geactiveerd. Als ik maar niet tot de pip ben gestopt. Dat zou echt frustrerend zijn!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago - 15 years 3 months ago #1681 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Short EURUSD
Ik check um net ff, en hij is inderdaad net voorbij je stoploss gesloten,, ouch dat doet pijn..en net wat je zegt, dan hoop je dat ie 100 pips doorknald, dan is de frustratie van een misgelopen trade iets minder pijnlijk.

Ik vind het ook zo vreemd dat de USD het in het algemeen ineens weer zo slecht doet..want ook de andere paren zijn tegen de USD aan het rally'en..

• trader618
  • Junior Member
  • Junior Member
More
15 years 3 months ago #1682 by trader618
Replied by trader618 on topic Re:Short EURUSD
Ja, laat m nu maar doorknallen tot op z'n minst 1.3220 (61.8 fib). Moet helaas zeggen dat het nogal een roestig begin is op trading gebied dit nieuwe jaar. Hoe vergaat het jou tot nu toe Jonkie?

More
15 years 3 months ago - 15 years 3 months ago #1683 by Jonkie76
Bij mij gaat ie ook op en neer, paar mooie oppurtunities gehad, maar de USD heeft roet in het eten gegooid en de verkoop van die obligaties ook..

4 trades gedaan tot nu toe..
1 x eur/usd 40 pips winst
toen eentje met 50 pips verlies
vervolgens weer eentje met 25 pips winst (maar wel met 2000 eenheden ipv 1000)
en tenslotten een mooie setup op de usd/chf die de soep in is gelopen omdat de USD gizter zo plotseling in slecht water kwam om nog onbekende redenen.. daar 66 pips in de min. Dus ik sta nu iets van 25 pips in de min.
OK, op een balans van 1190,- is dat neit veel, maar ik kijk in pips, en dan is iedere pip in de min te veel..
Ik wil eerst een periode stabiel in de plus traden, en dat het algemene psycholosgische aspect (gevoel) goed zit, daarna ga ik pas grotere eenheden traden.
Ik weet wat een slecht gevoel met je bankroll kan doen, dus ik probeer echt alleen die tardes met hoog slagingskans te pakken.

Dus ik houd mij even afzijdig en check ff andere currencies voor een mooie trend, want met eur/usd weet ik neit goed wat het algemene sentiment nu is..beetje vaag allemaal.

Nou , hij is doorgeknalt trouwens, 1.3235 al getopt..

More
15 years 3 months ago #1684 by Jonkie76
OK, duidelijk dat hjet in Amerika nog niet goed zit.
14:30 USD Unemployment Claims 445K 405K 410K

Unemployment Claims zijn dus een stuk hoger uitgevallen.
herstel gaat blijkbaar niet zo goed..
Dit heeft gelijk effect op alle USD paren..
check maar out:

File Attachment:

• trader618
  • Junior Member
  • Junior Member
More
15 years 3 months ago - 15 years 3 months ago #1728 by trader618
Replied by trader618 on topic short GBPUSD
Half uurtje geleden short geopend op GBPUSD @ 1.5848, stop 1.5878. Mijn systeem heeft een bias naar de longside deze week, maar het heeft een diepe retracement nodig voordat het een signaal kan geven om long te gaan in de richting van de trend.

Daarom voor nu deze countertrend trade geopend nu paar sinds enige dagen lijkt uit te toppen. Bovendien was er een mooie bearish engulfing candle op de 1H chart. Trade ging aanvankelijk zo'n 13 pips in het groen, maar zit nu bijna 15 pips is het rood. Bummer!!

More
15 years 3 months ago - 15 years 3 months ago #1730 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:short GBPUSD
Die GBP/USD is inderdaad een vreemde vogel momenteel.
Zit al tijden tegen die dubble top aan te hikken, wil er niet doorheen breken, maar echt down gaan wil ie ook niet. Ik weet niet goed wat ik daar mee moet. Ik hoop voor je dat je gelijk krijgt.

edit: of heb je toevallig ook een short op de euro geopend? Dan had je al een lekekr profit kunnen pakken, die heeft nu al flinke klappers gemaakt naar de downside..

• trader618
  • Junior Member
  • Junior Member
More
15 years 3 months ago #1732 by trader618
Replied by trader618 on topic Re:short GBPUSD
Ja ik volg de Euro ook nauwgezet. Alleen zag ik geen candle pattern als trigger om short te gaan. Geen trigger, geen entry! Helaas... Hoop voor je dat jij wel in de markt zit (EURUSD).

More
15 years 3 months ago - 15 years 3 months ago #1734 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:short GBPUSD
Nee, ik zit er niet in, heb wel getwijfeld om short te gaan, maar net als jij geen entry gezien..

Ohw, jouw run op de GBP/USD is heel heel dicht bij je stoploss..
Als je de volgende ontwikkelingen had gezien, had je denk ik even nog gewacht om short te gaan. Er is namelijk een heel sterke triangle aan het vormen, waarbij de grenzen telkens nauwer worden.. Als je daar straks een breakout op krijgt..kon je wel eens een heftige reactie krijgen..

File Attachment:

• trader618
  • Junior Member
  • Junior Member
More
15 years 3 months ago - 15 years 3 months ago #1738 by trader618
Replied by trader618 on topic Long EURUSD
Helaas uitgestopt op G/U trade. Bummer!!

Wel kort daarna long gegaan op E/U (halve positie) @ 1.3288 met initiele stop op 1.3238. Stop nu verplaats naar BE, dus vanaf hier een vrije rit..
Prijs maakte een mooie reversal rond de 38.2 fib met een spike low die het uur daarna bevestigd werd met een bullish engulfing candle. Verder was mijn stochastic zwaar oversold, dus alles opgeteld leek mij dit een mooie gelegenheid om long te gaan. Hopelijk pak ik wat terug met mijn eerdere verliezen vorige week en vandaag!

More
15 years 3 months ago #1739 by Eastclintwood
Replied by Eastclintwood on topic Re:Long EURUSD
mmmm ik zit nog short op de EURUSD, maar tot waar wou je dan long gaan, zomaar een paar uur tot de 1.3400 ofwat? Dit level is al 4x niet doorbroken voor 1,5 maand?

GL iig!

• trader618
  • Junior Member
  • Junior Member
More
15 years 3 months ago #1740 by trader618
Replied by trader618 on topic Re:Long EURUSD
Ik heb altijd default TP van 100 pips. Die pas ik waar nodig naar beneden aan. Maar hier ga ik gwn voor 100.

More
15 years 3 months ago #1743 by Eastclintwood
mmmm oke dan, nou suc6. Maar denk je niet dat het verstandiger is om een short positie te openen richting de 1.2900?

More
15 years 3 months ago - 15 years 3 months ago #1745 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Long EURUSD
Clint, hij trade hier op de retrace, dus dat is de ander kant op.
Als hij signalen krijgt dat zijn target niet gehaald gaat worden, zal hij warschijnlijk verkoop signalen krijgen en hem weer aflsuiten.

Trader pakt het anders aan als ons.. :silly:

edit: de 1.34 is al wel doorbroken geweest hoor CLint. 1.3460 geloof ik uit mijn hoofd, heb geen chart voor me nu..

More
15 years 3 months ago #1750 by Eastclintwood
Ja hij pakt't idd anders aan als ons, maargoed de 1.3400 is wel gespiked geweest maar geen gesloten candles op de Dag Chart boven de 1.3400!

Maar anyway suc6 :)

• trader618
  • Junior Member
  • Junior Member
More
15 years 3 months ago #1751 by trader618
Replied by trader618 on topic Re:Long EURUSD
Eastclintwood schrijft:

mmmm oke dan, nou suc6. Maar denk je niet dat het verstandiger is om een short positie te openen richting de 1.2900?

Clint, ik handel voornamelijk intraday met hefboom van 5 of 10 (afhankelijk van grootte SL). Hoop ritjes op te pakken van maximaal 100 pips. Gebruik daarom geen daily charts voor entry. Hnadel hoofdzakelijk van de 1H charts. Bovendien zie ik niet meteen reden om aan te nemen dat EURO binnen afzienbare tijd wederom 1.2900 gaat bezoeken. Start net PC op en zie dat prijs momenteel weer ruim boven 1.33 ligt met redelijk wat upside momentum; bulls hebben IMO nog niet opgegeven. Kan dus alle kanten op...

Trouwens, trade uitgestopt op BE. Jammer, maar het was een free run ;)

More
15 years 3 months ago #1752 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Long EURUSD
En vandaag worden die obligaties weer verkocht, en als dat hetzelfde effect geeft als de vorige keer konden we wel eens richting de 1.3450 geraken of hoger..

More
15 years 3 months ago #1753 by Eastclintwood
Ja ik heb het gezien. Ik denk dat ik m'n positie maar gewoon close want die gaat nog wel even door stijgen. Maar er worden tog de hele week in verschillende EU landen obligaties verkocht?

Greetz

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.074 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.