Topic-icon Hows tradingblog

• howsberrywoof
  • howsberrywoof's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 2 months ago #3689 by howsberrywoof
Hows tradingblog was created by howsberrywoof
Het wordt door iedereen aangeraden en nu moet het er dan ook maar van komen. Een tradingblog.

Mijn historie.

ik heb vorig jaar een account(je) van 200 euro opgeblazen door ongestructureerd en te overtraden. Puur gokken zonder enig analyse of voorbereiding in een trade stappen... Tsja de beginnersfouten zijn bij mij ook aanwezig.

Na de Blow-up heb ik het druk gehad op het werk en is Forex op de achtergrond geraakt. Toch regelmatig FI blijven raadplegen en is het in de loop van de tijd toch weer gaan kriebelen. In juni weer eens ingelogd bij Plus 500 en daar was mijn restsaldo (3 euro en een beejte) verdwenen met als reden: wegens inactiviteit is het saldo afgeboekt..... Zal misschien in de regels staan, maar vind ik een beetje raar. Ik heb al die tijd nog steeds een MT4 demoaccount (van Metaquotes geloof ik) en ik vond dit erg prettig werken dus ben ik op zoek gegaan naar een broker die MT4 ondersteund. Zodoende ben ik bij Markets uitgekomen en heb hier een liveaccount geopend. Na het de eerste storting van 200 euro heb ik een bonus gekregen van 100 euro dus had 300 euro om mee te starten. Dit is aan de lage kant, maar nog steeds leuk leergeld.

Huidge situatie is alsvolgt:

Saldo van Account is gehalveerd door dezelfde fouten als bij eerste blow-up. Het is dus tijd om eens wat dingen te gaan aanpakken. Op dit moment ben ik een ecelsheet aan het maken waarin alle trades bijgehouden gaan worden om zodoende grafisch een en ander weer te gaan geven. Daarnaast het boek Trading in the zone besteld. Nu gaan bouwen aan een gestructureerd plan. Welke tijdframe ga ik traden? welk risico ben ik bereid te nemen? wanneer trade ik niet? wat te doen bij tegenslag? is er een reddingsplan? etc.etc.etc Ik zal in deze blog proberen bij te houden hoe ik mijn plan opbouw en de excelsheet te uploaden zodra er vorderingen zijn....

Hopende dat er andere traders zijn die mee kunnen liften op mijn ontwikkeling (of juist niet)

Howsberrywoof

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 2 months ago #3702 by howsberrywoof
Replied by howsberrywoof on topic Hows tradingblog
Zojuist eens de huidige resultaten geanalyseerd. Mijn 1:3 strategie werkt prima hoor alleen wel de verkeerde kant op. Uit de reeds gedane transacties blijkt dat er 3 verliezende zijn tegenover 1 winnende. De gemiddelde winst is echter lager dan het gemiddelde verlies. Opbeurend dus (NOT). Verder tot de conclusie gekomen dat er veel te veel en ongeorganiseerd getraded (schrijf je dat zo?) wordt. Allemaal losse flodders, veel te snel en vaak in en uit stappen. Hoewel de laatste 5 trades alweer een veel stabieler beeld laten zien. Deze trades zijn gebaseerd op de Phoenix strategie die, moet eigenlijk ook even gezegd worden, zo wonderbaarlijk goed is uitgelegd door jonkie. Alle vijf de trades zijn met winst afgesloten.

Verder tot de conclusie gekomen dat traden op nieuws niet mijn sterke kant is en ik heb mezelf dan ook als regel gesteld: Niet traden binnen 2 uur na een nieuwsfact of gebeurtenis die de volatiliteit heeft vergroot.

Conclusie van vandaag en deze ga ik ook in mijn tradingplan verwerken:

-Elke trade moet weloverwogen worden. Stap niet zomaar in een trade omdat je denkt dat de koers die kant op gaat.
-Niet traden binnen 2 uur na een nieuwsgebeurtenis. De volatiliteit is veel te groot en de kans dat je uitgestopt wordt is veel te groot. Wacht minimaal 2 uur tot er een duidelijke richting is ontwikkeld.

Nu verder met lezen van Trading in the zone..

C u next post

More
8 years 2 months ago #3709 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hows tradingblog
Dit is precies een van de redenen dat het bijhouden van een trading blog je ontzettend veel kan opleveren. Omdat je anderen gaat uitleggen wat de situatie is, word je zelf als het ware gedwongen om gestructureerd na te denken over je strategie, je winst / verlies ratio, je set-ups, etc, en dan kan je er soms vrij snel achter komen waar de schoen wringt.

Uit je eerste twee posts blijkt dat je al aardig wat vooruitgang hebt geboekt in het ontleden van je trading systeem (or lack thereof :) ) , waar het mis gaat en wat er nodig is.

Zeer benieuwd hoe je je verder ontwikkelt; komt mij iig over alsof je de aankomende weken een paar flinke aanpassingen kunt maken waardoor het een stuk beter zal gaan.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 2 months ago #3724 by howsberrywoof
Zojuist een shorttrade geopend op de Eur/USD, 1,3612, op basis van Phoenixstrategie. De MAcross was voor mij een teken om short te gaan. TP op 1,3429 gezet. Hier lag op weekbasis een bodem/weerstandje. Zou een mooie eerste run zijn die overdacht is en niet zomaar blind ingestapt. Op moment van schrijven gaan we in ieder geval al de goede kant op. Staan nu op 15 pips winst.

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 2 months ago #3727 by howsberrywoof
Helaas uitgestopt. zat op een gegeven moment mooi in de plus (50 pips) maar direct daarop keerde de richting om. Achteraf blijkt dat er een steun lag die ik over het hoofd heb gezien. Had daar mooi een winst kunnen pakken. Helaas. mooie les voorde volgende keer.

More
8 years 2 months ago - 8 years 2 months ago #3728 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Hows tradingblog
Dankje voor het compliment Howsberry.. De phoenix is inderdaad een mooie duidelijke strategie, en omdat de 4 uurs en daily leidend zijn, ook veel rustiger, wardoor je de tijd hebt om je beslissingen te maken.

Je hebt het over het niet handelen na een gebeurtenis.
Het is beter als je deze strategie gebruikt om het andersom te doen.
2 uur voor een bericht niet instappen, en vervolgens 30 min. tot een uur na een bericht niet instappen.

Vandaag was een erg volatiele dag op eur/usd vanwege al die vragen die vandaag er waren rondom de euro. Dus vandaag was nu net een dag om lastig op te traden. De dagelijkse update van EdBeleg is wellicht voor jou een mooi begin van de dag.. kan je gauw zien of er iets belangrijks staat te gebeuren wat niet direct op de kalender staat..
Helaas.. volgende keer beter.

Ik ben benieuwd hoe het je verder afgaat.
Veel succes!

Jonkie76

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 2 months ago - 8 years 2 months ago #3732 by howsberrywoof
Hoi Jonkie76,

ik kijk altijd op babypips.com en dan onderdeel tools. hier staat een mooi overzicht van de nieuwsfeiten die gepland zijn. je kunt hier ook zien wat de eventuele impact is op de markt en je kunt ook verder kijken in de agenda.... Maar in ieder geval bedankt voor de tip ik ga er eens kijken.

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 2 months ago - 8 years 2 months ago #3817 by howsberrywoof
Afgelopen week rustig aan gedaan met traden en veel gelezen. Afgelopen zondagavond vlak na opening meteen 2 trades geopend.

short cad/jpy op 78.322 met een TP op 77.193. De TP heb ik op dat punt gezet omdat dit iets binnen de range ligt die emirson omschreef (hij heeft me ook naar dit paar laten kijken anders kijk alleen maar naar de majors) ik had echter nooit verwacht dat dit binnen 1 dag behaald zou worden. toen ik thuis kwam van het werk stond de trade er niet meer in en dacht ik in eerste instantie dat de SL geraakt was.... :laugh: Maar tot mijn verbasing had ik op een dag een winst van 113 pips gemaakt. een persoonlijke homerun! :silly: B) :silly:

de 2e trade was short eur/usd op 1.36890 (deze trade staat ook op forextrader vd week) met een SL op 1.3775 (net boven een steuntje van vrijdag)Deze trade ging als een baksteen de goede kant op. Dat ik 's morgens naar mijn werk ging stond de koers op 1.3661 dus dat ging goed. Echter toen ik weer thuis kwam stond de koers op 1.3679 terwijl we veel lager hebben gestaan. de twijfel sloeg toe. Sluiten of niet? Uiteindelijk heb ik hem niet gesloten op basis van Phoenixstrategie alle indicatoren staan nog steeds naar beneden. Toen ik vanmorgen benden kwam stond de koers weer op een goed niveau: 1.3599 dus dat gaat weer de goede kant op. Ben beniewd waar we vanmiddag op staan.

Gisteren de bonus van 20$ ontvangen van Forexinfo op etoro.com voor het invullen van de forexquiz. Pure playmoney uiteraard, want ik zit zelf bij markets.com. Toch een trade geopend en meteen gespeeld met de leverage. Hoogste leverage gekozen met de hoogste amount die mogelijk was.... :xhmy: Order: short eur/usd. En die is zoals ik hierboven schreef de goede kant opgegaan. account verdubbelt in een nachtje tijd. er staat nu 42.50$ op etoro.com :laugh: Jelle bedankt!

keep u updated over de lopende trade.

Howsberrywoof :silly:

More
8 years 2 months ago #3818 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hows tradingblog
hehe, supercool dat je die $20 meteen verdubbeld hebt! Zou toch wat zijn als dat het begin is van een leuke secundaire bankroll.....

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
8 years 2 months ago #3819 by Jonkie76
Howsberry, forexfactory heeft DE beste kalender met nieuwsitems voor de komende dag, dagen, week. Forexinfo heeft onder het kopje tool, de kalender opgenomen in de website, check it out! Ook daar staat zwaarte van impact en andere invloeden beschreven.

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 2 months ago - 8 years 2 months ago #3994 by howsberrywoof
Dat het zo de andere kant op kan gaan is maar weer eens duidelijk geworden.

De verdubbeling op etoro was leuk om mee te maken en het is daarna nog even goed gegaan. 3 trades gedaan met een lagere leverage, wat voorzichtiger dus. Alle 3 winst gepakt en stond op 79,60 $. Dan komt hoogmoed en het spreekwoord zegt het al. Hoogmoed komt voor de val. Trade 4 met hoogste leverage gedaan en binnen een uurtje was de account weer van de kaart. Jammer maar helaas. Was pure playmoney. Daarnaast heb ik nu ook een klein beetje mogen proeven aan het handelsplatform van Etoro. Ik vind het persoonlijk wat te Flashy. Te hip. Te snel. Uiteraard is alles wel functioneel en werkt alles prima, alleen mijn gevoel was niet goed bij Etoro. Ik zit bij Markets.com en dat vind ik prettiger.

Op de een of andere manier krijg ik maar geen regelmaat in mijn tradinggedrag. Ben teveel bezig met: maar in de markt zijn om maar geen kansen te missen. Dit moet eruit. "Kies een systeem" wordt vaak gezegd. Ja ok, maar welk systeem past er dan bij me. ik heb geprobeerd om het systeem van jonkie een beetje te copieren. de 3 en de 5 ema's met daarbij de rsi op de 4h chart. mijn ervaring/gevoel is er alleen niet helemaal lekker bij. de swing die gemaakt kan worden binnen de 4h kan dusdanig groot zijn dat je een mooie winst hebt van zeg 100 pips die het volgende uur zomaar op 50 pips min staat....ik vind het systeem echter wel erg mooi. Misschien moet ik eens gaan kijken naar het systeem wat Rob Booker eens heeft aangeprezen. de 5-13-62 Ema's gebruiken en wachten op kruisingen van de 13 en 62. (ik heb dit systeem op een pdf staan dus als er iemand interesse heeft: stuur maar een pm)

De basis van mijn excelsheet is aardig opgezet nu. Alleen krijg ik niet helemaal de juiste resultaten. Er zitten ergens wat afrondingsfouten waardoor de winsten/verliezen niet helemaal kloppen met de werkelijk behaalde resultaten.

Trading in the zone nog aan het lezen. Tot dusver een heel goed boek. Zit in hoofdstuk 3 en wat me veel tijd kost is het begrijpende lezen. daarom moet ik steeds weer even terug in de tekst om te checken of ik het goed begrijp.

Zoals jullie kunnen zien een hoop om over na te denken en mee bezig te zijn. ik moet gewoon wat dingen voor mezelf op papier gaan zetten. Welk systeem ga ik volgen en op welke tijdframe? Hoe krijg ik de verschillen eruit ten opzichte van de werkelijk behaalde resultaten? Hoe kom ik Trading in the Zone door en dat terwijl ik het ook goed begrijp? etc etc. Ik moet wel zeggen dat ik het leuk vind om deze dingen uit te pluizen dus we komen er wel. Het duurt alleen even wat langer dan ik graag wil, de kids vragen uiteraard ook veel aandacht als papa thuis is.

Howsberrywoof

More
8 years 2 months ago #3996 by Anita
Replied by Anita on topic Hows tradingblog
Goedemorgen Hows,
Ik heb zelf ook lopen worstelen met "trading in the zone" en heb van internet een samenvatting vertaald. Het heet " De psychologie van trading in de zone.Een zeer beknopte versie van 7 A-4tjes.
Ik heb geprobeerd de site op te zoeken maar dat is me nog niet gelukt. Als je het niet kunt vinden kan ik het je altijd nog ouderwets faxen of toesturen.

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 2 months ago #3997 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic Hows tradingblog
Morgen,

Wat een strijd (met jezelf). Misschien is het goed om wat afstand te nemen. Je zal zien dat dit heel verfrissend werkt. De ervaring die ik heb, (en geloof me, jaren geleden had ik dezelfde strijd)is dat je het best vast kan houden aan één systeem en dat je dat verder uitwerkt naarmate je tekortkomingen en verbeterpunten opmerkt. Zelf gebruik ik naast mijn basis systeem (staat op mijn site en in mijn boek dat december verschijnt) een aantal verschillende strategieen voor korte termijn trades en effecten met aangepaste openingstijden. Hoop dat je hier wat mee kunt.

More
8 years 1 month ago #4004 by Jonkie76
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Weet je wat je moet doen.. lekker naar het cafe, je helemaal lam zuipen, vervolgens over straat gaan lopen rondrennen en roepen dat je een nietsnut bent en dat niks je lukt, en thuisgekomen ram je nog wat deuren dicht, ga je een potje janken en sta je op het punt om je pc in elkaar te rammen.. en dan opeens ..dan weet je het.. je wordt conducteur... hahahahahaha.. nee alle gekheid op een stokkie.. :laugh: :laugh: :laugh: :woohoo: :woohoo:

I've been there and done that..
Idereen probeert het beste uit jezelf te halen en probeert je allerlei tips te geven, hoe goed bedoeld het allemaal is maar uiteindelijk blijf JIJ gewoon JIJ en daar zal je het mee moeten doen. Toch ondanks dit alles kan ik het alleen maar eens zijn met TradeManager , neem ff rust.. en denk goed na over wat je wil.

Schrijf dat op, diep het uit, stel regels op enz enz..

Ook ik ben die weg gegaan. Wilde eigenlijk de hele dag traden, maar dat kon niet, dus ik moest en zou op de langere termijn iets doen, maar wel iets dat werkt en te overzien is. Maar niet de daily want dan moet ik mega stops zetten die ik niet kan betalen vanwege mijn te kleine BR. Ik moest en zou de 4uurs doen. En toen heb ik mij daarop vast gebeten..half jaar (langer misschien) geworsteld, en nu ben ik ik waar ik ben.. ik ben vol van vertrouwen en heb tonnen aan kennis opgedaan met behulp van alle mensen hier en andere websites en strategieen die allemaal op de 4 uurs gebasseerd waren.

Dus hier komt mijn goed bedoelde tip: pick a chart! and hold on to it..and build a strategy around it and acquire a huge confidence in doing that! IT WILL WORK!!

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 1 month ago #4006 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic Hows tradingblog
etoro is een speeltuin voor beginners

"Cut your losses and let your profits run"

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 1 month ago #4007 by howsberrywoof
Wat een reacties!

Vind het wel grappig om te zien dat er in ieder geval een aantal mensen zijn die dit ook meegemaakt hebben. Gewoon even in de knoei met jezelf en uitzoeken welke kant je op moet.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Wanneer het geduld er is, komen de pips vanzelf.
More
8 years 1 month ago #4078 by airborn
Replied by airborn on topic Hows tradingblog
howsberrywoof schrijft:

Het wordt door iedereen aangeraden en nu moet het er dan ook maar van komen. Een tradingblog.

Mijn historie.

ik heb vorig jaar een account(je) van 200 euro opgeblazen door ongestructureerd en te overtraden. Puur gokken zonder enig analyse of voorbereiding in een trade stappen... Tsja de beginnersfouten zijn bij mij ook aanwezig.

Join the club :-)
Denk dat we allemaal, of de meeste in iedergeval te enthousiast zijn begonnen.
Beschouw het als leergeld, soms helpt de tegenslag ook om je nog eens goed te bepalen bij wat je werkelijk wilt.

AussieSwingTrader strategie 15%-20% p/m www.mql5.com/en/signals/270135
Deelname signaal service $20/maand

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 1 month ago #4223 by howsberrywoof
Afgelopen week weinig van me laten horen..... Was druk bezig met het leren voor mijn examen GVB. Vandaag examen gedaan en gehaald. Die druk zijn we kwijt. Daarnaast heb ik ook een keuze gemaakt in mijn strategie/handelsmethode. We hebben het hier in een ver verleden wel eens behandeld volgens mij. Het is het ema 5-13-62. Ik vind het leuk om als ik vrij ben de hele dag achter de pc te zitten (als de kids slapen of naar school zijn.....) en de koersen in de gaten te houden en dit systeem geeft aardig wat signalen af als je het op de 15m chart volgt. Nu is de volgende stap voor mij het managementgedeelte....Ik merk wel dat sinds mijn vorige blog er wat rust is... het lijkt wel alsof je afstand neemt van het probleem door het op te schrijven.....

to be continued......

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Wanneer het geduld er is, komen de pips vanzelf.
More
8 years 1 month ago #4224 by airborn
Replied by airborn on topic Hows tradingblog
howsberrywoof schrijft:

Daarnaast heb ik ook een keuze gemaakt in mijn strategie/handelsmethode. We hebben het hier in een ver verleden wel eens behandeld volgens mij. Het is het ema 5-13-62. Ik vind het leuk om als ik vrij ben de hele dag achter de pc te zitten (als de kids slapen of naar school zijn.....) en de koersen in de gaten te houden en dit systeem geeft aardig wat signalen af als je het op de 15m chart volgt. Nu is de volgende stap voor mij het managementgedeelte....Ik merk wel dat sinds mijn vorige blog er wat rust is... het lijkt wel alsof je afstand neemt van het probleem door het op te schrijven.....

to be continued......

Inderdaad, het benoemen en opschrijven scheelt veel!

Wat betreft je strategie, kun je die ema5-13-62 eens behandelen?

AussieSwingTrader strategie 15%-20% p/m www.mql5.com/en/signals/270135
Deelname signaal service $20/maand

More
8 years 1 month ago #4244 by Paul
Replied by Paul on topic Hows tradingblog
"het lijkt wel alsof je afstand neemt van het probleem door het op te schrijven....."

Geloof me, dat helpt heel veel! Tijdens het traden zelf zou je ook een "uitgebreid" trading journal kunnen gebruiken. Door concreet je motivatie en plan op te schrijven kun je ook makkelijker tijdens een trade je emoties aan de kant schuiven.

Gl!

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.328 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl