Topic-icon EDwin's broodBELEG

More
8 years 2 months ago #3704 by Edbeleg
EDwin's broodBELEG was created by Edbeleg
In de vele tips over het beleggen op de forexmark zit ook de tip om een blog bij te houden als het gaat om het ontwikkelen van strategieën en het doen van traden.
Sommige kennen mij al via dit forum. Ik ben Edwin en post dagelijks de market update. Dit is een korte samenvatting die ik dagelijks maak voor mijzelf en post op dit forum.
Ik ben inmiddels al zo’n 10 jaar bezig met beleggen, hoofdzakelijk in aandelen en opties. Het laatste jaar heb ik het beleggen in valuta ontdekt. Dit kwam door de impact die de financiële crisis heeft gehad in mijn belegging in aandelen etc. en ik op zoek was/ben naar beter te volgen belegging instrumenten. Het is nu zelf zo dat al mijn tijd in het bedrijfsmatig leggen opgaat in de forex. Ik heb daar ook gegronde redenen voor waarom, juist voor mij, beleggen in de forex beter is dan in aandelen.
-bij het beleggen in de forex heb je niet te maken met het bedrijfsmanagement die soms verborgen agenda’s erop na houden en jij als kleine belegger deze informatie pas als laatste bemachtigt.
-bij aandelen heb je te maken de resultaten van het bedrijf zelf, de branche of soms onverklaarbare relaties van het bedrijf waarin jij belegd.
-bij de forex heb je uitsluitend te maken met macronieuws op wereldniveau of landelijk niveau. Dit nieuws is dagelijks goed te volgen in tegenstelling tot bedrijfsnieuws bestemd voor aandelen.
-aandelen reageren op bedrijfsnieuws, nieuws uit de branche maar ook nieuws uit de wereld. Lastig te volgen als je ook nog meer te doen heb.
Ik kan nog wel meer redenen verzinnen waarom ik nu vrijwel volledig met forexbeleggen bezig ben.

Na wat avontuurtjes in het forexbeleggen heb ik mij de volgende doelen gesteld voor de komende tijd.
De doelen zijn:
-het ontwikkelen van 3 ea’s
-het ontwikkelen van 2 handmatige strategieën.
Met bovenstaande wil ik 24uur in de markt kunnen zijn.
Wanneer bovenstaande winstgevend zijn is het enkel het veranderen van de lots om veel winst te maken. Tenslotte is ook een interessant voordeel van het forex beleggen dat je veel geld kan verdienen mits de strategie goed is.
Inmiddels heb ik al twee ea’s in test fase lopen. Beide hebben al een proef account opgeblazen.
Dat betekend dat daar nog flink wat sleutelwerk aan te pas moet komen.
In mijn volgende blog zal ik eerst ingaan op de handmatige strategieën die ik aan het ontwikkelen ben. Ook die draaien proef op een proef account.
Dus tot zover voor nu.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 2 months ago - 8 years 2 months ago #3706 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic EDwin's broodBELEG
Leuk dat je een blog begint Ed, ik ben benieuwd naar je ea's ;-) Hoe kan het ook anders..

Kleine tip, je werkt met vaste lotsize..is het geen idee om met een vaste riskpercentage te werken? En dit dus in je ea in te bouwen?
Hierdoor kan je met variabele lotsizes werken zonder dat je het risico vergroot.
Ik doe dat momenteel ook. Voordeel is dat als je stoploss kleiner is je een grotere lotsize kan nemen, maar je risk hetzelfde blijft.. maak je een goede run, pak je extra cash ;-) Gaat ie wel verkeerd, geen man over boord, je risk was namelijk hetzelfde ;-)

groet,

Jonkie76

More
8 years 2 months ago #3708 by Jelle
Replied by Jelle on topic EDwin's broodBELEG
He Ed, alvast een sterke openingspost voor je blog, zet goed neer wat je doelen zijn en welke kant je op wilt. Prachtige titel ook voor een blog. :)

Ga het zeker volgen!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
8 years 2 months ago #3710 by Edbeleg
Replied by Edbeleg on topic EDwin's broodBELEG
Bedankt voor jullie reacties.
@Jonkie ik kom er nog zeker op terug want dat is erg interesant.

More
8 years 2 months ago #3711 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic EDwin's broodBELEG
Mooi, nog een blog om te volgen.
Geniale titel trouwens!

Ben benieuwd naar je ontwikkelingen.

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 2 months ago #3715 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic EDwin's broodBELEG
Veel succes Edje

"Cut your losses and let your profits run"

More
8 years 2 months ago #3720 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic EDwin's broodBELEG
ziet er veelbelovend uit.
iig veel succes.

groeten Zeebaars

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

More
8 years 2 months ago #3722 by Edbeleg
Om te beginnen de handmatige strategieën. Ik maak gebruik van twee soorten strategieën die ik kan laten draaien op verschillende timeframes.
De chart heb ik als volg opgebouwd:
- 5min lijn chart
- MA op 10 en een MA op 50
- Bollinger Bands op 20,2 met toepassing op close
- Parabolic met step waarden op 0.02 en max op 0.2
- MACD met setting op 9, 12, 26 en toepassing op close.
- RSI met de setting op 14
- Slow stochastic met de setting op 5,3,3

Nu de strategieën: ik handel op een breakout of een trend. Het laatste heeft mijn voorkeur.
Van een beginnende breakout naar boven (long/buy) is spraken als de lijn boven de bollinger bands komt, en boven de MA 10 en de Parabolic punten onder de lijn bevinden. Verder moet de MACD op 0.00 staan, de RSI boven de 50 opwaarts en de Stochastic blauwe lijn boven de rode lijn wat staat voor een bullish moment.

Een beginnende breakout naar beneden (short/sell) is dan spraken als de lijn onder de bollinger bands bevindt en onder de MA 10. De Parabolic punten boven de lijn liggen. Verder moet de MACD boven de 0.00 staan, de RSI onder de 50 neerwaarts en de Stochastic blauwe lijn onder de rode lijn wat staat voor een bearish moment.

Een beginnende trend is af te lezen als de lijn onder of boven de MA 50 ligt.
Een long/buy moment in een trend ontstaat als de MA 50 onder de lijn, de MA 10 en BB 20 ligt. Ook de Parabolic punten bevinden zich onder de lijn. De MACD boven de 0.00 zitten, de RSI boven de 50 en de Stochastic rode lijn onder de blauwe lijn.

Als de lijn onder de MA 50 ligt, de Parabolic punten onder de lijn bevinden en de MA 10 en BB 20 ook onder de MA 50 ligt er een short/sell positie genomen kan worden. De MACD moet dan onder 0.00 gaan, de RSI onder de 50 en de Stochastic rode lijn boven de blauwe lijn.

De tweede strategie is een scalping strategie. Ik heb de chart als volg opgebouwd:
- 1min candel chart
- MA op 3
- Bollinger Bands op 18 met toepassing op close
- MACD met setting op 9, 12, 26 en toepassing op close.
- RSI met de setting op 14

Er is een long/buy signaal als de MA 3 de middelste BB kruist naar boven, de MACD boven de 0.00 zit en de RSI boven de 50.

Er is een short/sell signaal als de MA 3 de middelste BB kruist naar beneden, de MACD onder de 0.00 bevind en de RSI onder de 50 staat.

Het stoploss niveau wordt bepaald aan de hand van de range die de BB aangeeft. de Limit ligt op 20 a 25 pips.

Ik ben benieuwd wat andere hier van vinden.

More
8 years 1 month ago #3725 by Jonkie76
Oei oei, ik ben niet zo thuis op die kortere tijdframes.
Denk je dat het echt haalbaar is om op de 1 min. te handelen? Welke spread hanteert je broker?

More
8 years 1 month ago #3726 by Edbeleg
Bij Varengold 1 tot 10 pips.

More
8 years 1 month ago #3972 by Edbeleg
Inmiddels 5 ea's lopen. 3 scalpers 1 hedge ea die de correlatie legd tussen de Eur/Usd, Gbp/Jpy en de Chf/Jpy en een trend ea's op de Eur/Gbp. die laatste ben ik het minst te vrede over. De ea's zijn gebouwd dmv standaart voorbeelden die ik verder heb verbouwd tot een eigen variant. Dit is alles nog in test fase.

More
7 years 11 months ago #4836 by Edbeleg
29-11-2011

Even geleden vroeg Jelle aan mij waarom ik de dagelijkse analyse niet online deed zetten.
En om deze blog toch nieuw leven in te blazen, anders wordt het droog brood, ben ik maar begonnen om deze blog dagelijkse te bevuilen met forex-analyse.

EUR/USD Voor dit paar heb ik vandaag een kanaal van 1.33125 - 1.33633 waar de koers om 6:45 aan de bovenkant even uitgebroken is maar daarna weer herstelde. Tot dat er nieuws is over de redding, zal dit paar weinig bijzonders laten zien.

EUR/CHF Om 9:30 brak dit paar even uit het kanaal van 1.22850 - 1.22950 maar herstelde zich weer om vervolgens weer uit te breken naar boven. Zoals de afgelopen dagen al laat zien is dit paar erg rumoerig.

EUR/GBP Om 9:45 brak dit paar aan de onderkant van het kanaal 0.85875 - 0.86052 uit. Daarmee gaat de koers terug naar het kanaal van eind vorige week.

GBP/USD Het lijkt dat vandaag dit paar dezelfde hobbel neemt als gisteren. Het is nu interessant of het kanaal 1.55000 - 1.55249 aan het einde van deze dag weer inzicht komt.

GBP/CHF Geen info op dit moment.

GBP/JPY Geen info op dit moment.

USD/CHF Geen info op dit moment.

USD/JPY Het kanaal 77.971 - 78.052 dat ik gisterenmiddag om 16:00uur heb bepaald is nog steeds intact. Het lijkt erop dat de daling van eind vorige week is gestopt en dat de koers nu zijwaarts aan het bewegen is.

USD/CAD Om 8:45uur is de koers naar beneden uitgebroken. Het kanaal 1.03123 - 1.03501 is daardoor niet langer relevant. Echter een nieuw kanaal is nog niet te palen.

AUD/USD Geen info op dit moment.

AUD/NZD Geen info op dit moment.

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
7 years 11 months ago #4837 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic EDwin's broodBELEG
Bedankt weer, heb zelf GBP/USD in het vizier. Zodra deze de steun van 1.5421 doorbreekt, stap ik in (short)

More
7 years 11 months ago #4838 by Jonkie76
Ik heb juist op de GBP/USD gisteravond een buyorder geplaatst. (long dus)

BUYorder=1.5530, T=1.57900 SL=1.54600 S=1.54100

Voorlopig zit ik goed..kijken hoe we de dag eindigen ;-)

More
7 years 11 months ago #4839 by Jelle
Replied by Jelle on topic EDwin's broodBELEG
He super, zo'n overzicht in vogelvlucht!

Had ook dat kanaal voor de EUR/USD gespot, kan mooie range trades opleveren. 9 December is de laatste EU top van het jaar, waarop Duitsland en Frankrijk hun plannen over een fiscale unie bekend maken; tot die tijd staat er volgens mij niets schokkends op de agenda.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
7 years 11 months ago #4840 by Edbeleg
Volgens mij moet er vandaag ook wel wat gebeuren in Brussel. Maar klopt 9 december is erop of er onder voor de Euro.

More
7 years 11 months ago #4841 by Jonkie76
Leuk dat je ook een opsomming maakt, dan kan ik die een beetje vergelijken met de mijne.. :laugh:
Even zien of we soortgelijke instapmomenten zien.

More
7 years 11 months ago #4842 by Edbeleg
EUR/USD Doordat het paar zowel uitgebroken is naar boven als naar onder, heb ik de supportlijn van 1.33125 verplaats naar 1.32903 - 1.33633. Door een afwachtende houding is het paar zijwaarst aan het opereren.

EUR/CHF Om 14:00uur brak dit paar onder uit maar kwam daarnaar weer terug in dit kanaal: 1.22850 - 1.22950. Geen reden om te twijfelen.

EUR/GBP Het kanaal 0.85853 - 0.86003 laat ik intact omdat ik onzeker ben over welke richting het paar op gaat.

GBP/USD Kanaal 1.55000 - 1.56423

GBP/CHF Geen update analyse

GBP/JPY Geen update analyse

USD/CHF Geen update analyse

USD/JPY Kanaal 77.7731 - 78.003 blijft intact.

USD/CAD Naar een uitbraak naar beneden toe, komt het paar nu weer terug in het Kanaal 77.731 - 78.003.

AUD/USD Geen update analyse

AUD/NZD Geen update analyse

More
7 years 11 months ago #4845 by Jonkie76
OK,ok, ik begrijp de hint, ik ben weer aan zet..

zal gauw ff wat in me blog schrijven.. vanavond pas de echte analyse, kan wel ff korte update doen van de posities die ik open heb staan..

More
7 years 11 months ago #4857 by Edbeleg
Hhihi door de drukte gisteren namiddag kon ik niet direct reageren. Maar even als jij hou ik ook een soort van opsomming bij van bovenstaande paren. Meestal doe ik dat 1x per dag omdat verschuivingen juist de onderbouwing geven voor een analyse. Dus vandaag komt er weer eentje.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.285 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl