Topic-icon Info

• Anita
  • Anita's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 3 months ago #3766 by Anita
Info was created by Anita
Ik ben erg benieuwd waar iedereen zijn informatie vandaan haalt. B.v. reuters Forex info etc.
Ik heb dit in het forum gevraagd maar moest weg dus heb de eventuele antwoorden gemist.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 3 months ago #3767 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic Info
Uit je charts!

"Cut your losses and let your profits run"

More
8 years 3 months ago - 8 years 3 months ago #3768 by Jelle
Replied by Jelle on topic Info
He Anita, je eerste post op het forum! Feli! B)

Mijn antwoord op de shoutbox was: financieele dagblad, financial times, bloomberg, reuters, money cnn, new york times, forbes

(ik geloof dat Edbeleg Twitter ook noemde als goede bron voor nieuws)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Anita
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 2 months ago #3930 by Anita
Replied by Anita on topic Info
Goedemiddag ik heb van Jelle en Jonkie de tip gekregen om hier een blog te openen.Ik kom uit de aandelen/opties hoek en heb sinds enige tijd het forex traden ontdekt.
Ben direkt op mijn bek gegaan dus leergeld heb ik al betaald.
Gelukkig heb ik veel bijgeleerd. Ik pluk mijn informatie her en der van dit forum, internet, nieuws etc. maar het gaat me te langzaam. Ik was op zoek naar een Nederlandstalig boek (omdat ik de termen in het engels nog niet onder de knie had) maar dat bestaat nog niet. Ik geloof dat Jelle erin duikt? Nou ik ben de eerste die het bij je koopt Jelle.
Wat ik nu doe is forex traden bij Lynx. Ben volgens mij de enige van jullie allemaal die nog niet bij een forex broker zit.
Kom ik gelijk op vraag 1 ; welke is voor mij geschikt?
Ik trade op de wat langere termijn maar als ik tijd heb scalp ik ook op de 1 min. chart.
Graag zou ik wat meer willen weten van het chart lezen en het in en uitstap moment.
Ook wil ik gaan werken met de metatrader (heb wel een Mac), maar hoe leer ik er mee werken?
Kortom ik ben nog onwetend op dit vlak dus alle input is welkom.

More
8 years 2 months ago #3931 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Info
Anita, ik heb aan Jelle gevraagd of hij deze thread wil verplaatsen naar de blogsectie. Lijkt me een mooie plek, nu je je blog gestart bent. B)

Goed, om maar even op je eerste opmerking over het Nedelandse boek te beginnen.
Het boek is een idee (en wordt momenteel aan gewerkt) als ik het goed begrepen heb door Luijckx en Henk. Let wel de inhoud van dit boek is geen uitleg hoe je moet handelen, zo van, nu moet je een positie openen en nu moet je een positie sluiten. Het boek zal iig wel een welkome aanvulling zijn op je algehele bewustzijn en psycholigische kant op het handelen. Hoe ga je om met verliezen, waarom moet ik mij houden aan mijn eigen opgelegde regels, hoe stel ik deze samen enz.. Maar hier kunnen zij je natuurlijk veel meer over vertellen.

Je verteld dat je uit de aandelen/opties hoek komt. over het algemeen is het motto bij aandelen bij de 'gewone' man, dat je een aandeel koopt met het idee dat het bedrijf/organisatie het de komende tijd goed doet en dat de waarde van een aandeel gaat stijgen. Vervolgens wordt het aandeel vastgehouden, met het enorme riscio dat het daalt, en vervolgens twee scenarios mogelijk zijn, het aandeel is niks meer waard, of na een lange periode van herstel, komen we toch met een beetje winst en verkopen we de aandeel. Dit noemen ze Buy en Hold principe.

Met forex werkt het totaal anders. Maar mensen die uit de aandelen handel komen hebben moeite zich aan te passen aan hun nieuwe omgeving. Ten eerste, als je ziet dat een geopende positie verlies maakt. Ga nou niet hopen dat het goed komt, wardoor je eindigt met nog meer verlies of dat je zelfs broke gaat. (is reeds gebeurt zeg je)
Als iets tegen je keert, kap je het af, en probeer je het opnieuw.
Een ander iets is dat je met forex 2 kanten op kan handelen, up en down. Dus maak daar dan ook gebruik van!

De broker. Voor beginners is het verstandig om heel simpele software te gebruiken, en eerst op een demo account te oefenen. Plus500 is hiervoor prima! Heb je voor je zelf een strategie ontwikkeld die bij je past en waar jij mee denkt wat centjes te verdienen, dan ga je pas live handelen. Eerst voor klein geld, later voor wat meer. Waar jij je prettig bij voelt, zonder dat een verlies enorme emoties bij je oproept en de enorme drang om het allemaal weer goed te maken en juist daardoor eigenlijk het tegendeel te doen en alles te verliezen.
MT4 moet je voorlopig even laten voor wat het is, leer eerst om te gaan met forex, de termen en probeer veel kennis op te doen. Wordt van beginner een regular. En ga dan pas kijken naar een serieuze broker met serieuze software.

Je zegt zelf hoofzakelijk op lange termijn te willen handelen en af en toe scalpt op 1 min. chart. Beiden kan prima als je je daar pretiig bij voelt.
Mijn tip is, leer de Daily chart te lezen, en probeer zonder dat je het nieuwsbericht leest eens voor je zelf na te gaan wat je aan de hand van je chart denk dat de volgende dag gaat doen..up of down? Doe dit door aan de slag te gaan met trend en support en resistance lijnen. Je vraagt over in en uitstappen, dit is geheel afhankelijk van de strategie die je je zelf gaat aanleren. Hiervoor zijn 1001 mogelijkheden.

Forex is niet makkelijk, laat ik daar duidelijk over zijn. Lees veel leer veel, vraag veel. Volg de beginnerscursus hier op het forum, en ga vervolgens aan de slag met de overige artikelen die hier beschikbaar zijn gesteld.

Succes!

More
8 years 2 months ago #3932 by Jelle
Deze thread alvast verplaatst naar de 'Forex Blogs' sectie! :)

• Anita
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 2 months ago #3933 by Anita
Nou heel erg bedankt voor je uitleg.
Hier kan ik tenminste iets mee.
Wat betreft die broker is de markets.com niet meer geschikt ivm met metatrader en groeimogelijkheden?

More
8 years 2 months ago #3936 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Info
Persoonlijk ken ik markets.com niet zo goed, maar ik weet wel dat je via deze website bij plus500 gratis 25 dollar krijgt om even mee te stoeien bij Plus500.

Zoals ik al zei:

MT4 moet je voorlopig even laten voor wat het is, leer eerst om te gaan met forex, de termen en probeer veel kennis op te doen. Wordt van beginner een regular. En ga dan pas kijken naar een serieuze broker met serieuze software..

Ik ben zelf nu al een jaar bezig, en ik ben nog steeds niet blut..gelukkig..
Deed in het begin ook rare dingen..en als ik had geweten wat ik nu weet, was ik heel anders te werk gegaan. Het belangrijkste is echt dat je leert omgaan met forex.
Dan bij genoeg zelfvertrouwen in je eigen kunnen open je een echt account, en stort je een X bedrag waar je echt mee gaat handelen. Tot die tijd moet je het klein , overzichtelijk houden en heel veel oefenen..

Als eerste stap zou ik echt de artikelen die Jelle hier ter beschikking heeft gesteld op de website doorlezen..is gewoon een stukje basiskennis. Vervolgens zou je bijvoorbeeld een mogelijke strategie voor jezelf kunnen kiezen in de strategie sectie, en waarmee je kan oefenen met het instappen, uitstappen stoplosses, profittargets, enz..

succes.

• Anita
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 2 months ago #3937 by Anita
Mag ik vragen met welke broker jullie werken? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ik denk dat ik de indruk gewekt heb dat ik helemaal niets weet maar dat is ook weer niet zo.
Toen ik zei dat ik termen in het engels niet goed begrijp is het meer de totale uitleg die eraan vast zit.
Ik ga voor een lokkertje van 25,- usd niet voor een bepaalde broker kiezen en de oefenperiode ben ik reeds gepasseerd. Maar er valt uiteraard nog heel veel te leren.
In deze blogs heb ik nog even gesnuffeld naar mensen die les geven maar veel keuze is er niet wel?
Weten jullie waar ik moet wezen voor begeleiding?

• Anita
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 2 months ago #3948 by Anita
Dag beste mensen , ik heb ondanks het mooie weer me toch even verdiept in de broker die voor mij geschikt zou kunnen zijn en zag dat plus 500 geen scalpen toe laat. Dit is wel iets wat ik prefereer.
Weten jullie of E toro of Markets.com dat wel toe laten? Heeft iemand ervaring met beide brokers?
Hoor weer
graag van jullie.

More
8 years 2 months ago #3950 by Jelle
Bij eToro is scalping volgens mij niet mogelijk, bij Markets.com dacht ik wel, iig via hun metatrader platform. (als je met scalpen bedoelt een positie tussen de 1 sec en 2 minuten open houden)

More
8 years 2 months ago #3955 by howsberrywoof
Replied by howsberrywoof on topic Info
Hoi Anita,

ik handel zelf bij markets.com en heb daar prima ervaringen. ik heb heel even moeite gehad met mijn identificatieproces omdat de documenten niet aankwamen, maar na een telefoontje werd ik heel netjes aan het eind van de dag terug gebeld dat het opgelost was.

Wat betreft scalpen: ik heb weleens een order moeten sluiten binnen minuut (gelukkig door goede oorzaken) en heb hier geen problemen mee gehad. Ik weet niet of er dan een bepaald "slot" op zit bij andere brokers ofzo, maar het is in ieder geval wel mogelijk om snel in en uit te stappen mits je een goede verbinding hebt. (heb zelf een draadloze verbinding en dat levert wel eens een kleine vertraging op.....)

niet echt een volledig antwoord op je vraag misschien, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Howsberrywoof

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.337 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl