Topic-icon avontuur van Geluk

More
8 years 1 week ago - 8 years 1 week ago #4064 by geluk
avontuur van Geluk was created by geluk
Morgen is het dan zover. Ik zit deze week van 0800 tot 2200 achter mijn twee schermen. Ik zal telkens mijn instap en stop plaatsen. Ik heb wat informatie nodig voor het plaatsen van orders. zie onderstaand link. Mijn account balance is 20000$ Stel ik wil een long positie plaatsen op 1.3380. mijn stop afwijking is telkens 2 pips. dus 1.3378. winst ligt tussen 50\100 pips. Ik wil elk keer 2% van mijn account inzetten dus in dit geval 2% van 20000$ =400$ de spread zit rond de 2.5/3 pips meestal.
Kan iemand mij in jip en janneke taal vertellen hoe dit moet?
Alvast bedankt

File Attachment:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 1 week ago #4068 by SteveScalp
Replied by SteveScalp on topic avontuur van Geluk
Beste Geluk,

Om te beginnen welkom op dit forum! Ik ben zelf ook nog een newbie en heb recent mijn eerste stappen op Forex gezet.

Mijn eerste vraag is de volgende; USD20k is een hoop geld. Ik neem aan dat dit een demo account betreft? De reden dat ik dit vraag is omdat er bij de meeste brokers een verschil zit tussen traden met echt geld en demo. Dit zie je terug in z.g. slippage wat zoveel wil zeggen als een verandering van koers tussen het moment dat jij op je aan/verkoop knop drukt en de order ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd.

Als het keiharde echte dollars betreft kan ik alleen maar zeggen dat je bijzonder moedig bent... :blink:

V.w.b. de spread wordt dit bij mij direct geregeld door mijn broker. Ik hoef hier zelf geen handelingen voor uit te voeren. Bij mij werkt het als volgt stel ik wil "iets" kopen en de koers is 1.3300 dan is mijn aankoopprijs automatisch 1.3302, wil ik vervolgens iets verkopen en de koers is 1.3302 dan is de verkoopprijs automatisch 1.3300...

Gr.

Steve

More
8 years 1 week ago - 8 years 1 week ago #4070 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic avontuur van Geluk
Hey Geluk heeft een blog, leuk man!

Denk dat je deze info zoekt:

www.forexinfo.nl/forex-forum/18-forex-voor-beginners/3244-lot-berekening#3891

en dan met name mijn reactie in de post:

Ik doet het evne in het engels, want ik had geen zin in vertalen:

Lots, Leverage, and Profit and Loss
In the past, spot forex was traded in specific amounts called lots. The standard size for a lot is 100,000 units. There is also a mini, micro, and nano lot sizes that are 10,000, 1,000, and 100 units respectively.

Lot Number of Units
Standard 100,000
Mini 10,000
Micro 1,000
Nano 100

As you already know, currencies are measured in pips, which is the smallest increment of that currency. To take advantage of these tiny increments, you need to trade large amounts of a particular currency in order to see any significant profit or loss.

Let's assume we will be using a 100,000 unit (standard) lot size. We will now recalculate some examples to see how it affects the pip value.

1.USD/JPY at an exchange rate of 119.80 (.01 / 119.80) x 100,000 = $8.34 per pip
2.USD/CHF at an exchange rate of 1.4555 (.0001 / 1.4555) x 100,000 = $6.87 per pip
In cases where the U.S. dollar is not quoted first, the formula is slightly different.

1.EUR/USD at an exchange rate of 1.1930 (.0001 / 1.1930) X 100,000 = 8.38 x 1.1930 = $9.99734 rounded up will be $10 per pip
2.GBP/USD at an exchange rate or 1.8040 (.0001 / 1.8040) x 100,000 = 5.54 x 1.8040 = 9.99416 rounded up will be $10 per pip.
Your broker may have a different convention for calculating pip value relative to lot size but whichever way they do it, they'll be able to tell you what the pip value is for the currency you are trading is at the particular time. As the market moves, so will the pip value depending on what currency you are currently trading.

In jouw voorbeeld wil je long gaan en kopen..

De prijs waarop je koopt is 1.33938.
Alles hangt af van de prijs waarop je je stoploss zet.
Stel dat je stoploss 100 pips lager ligt op 1.32938.
Dan zijn die 100 pips 400 dollar.

De eur/usd is omgerekend 10 ct per 1000 eenheden per pip.
In jouw geval moet je 400 dollar delen door de 100 pips.
Dus je wilt per pip 4 dollar inzetten.
Als standaar 100k (100.000) eenheden 1 dollar per pips is dan betekent het dat jij 400k (400.000) eenheden moet opgeven.

In jouw plaatsje moet je dan 400 opgeven als waarde.
Vervolgens stel je de stoploss in op 1.32938.

Zet je de stoploss op 50 pips lager, dan mag je zelfs 800k invullen.
Dus wat je invult hangt af van het aantal pips dat je neemt als stoploss..

More
8 years 1 week ago - 8 years 1 week ago #4072 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic avontuur van Geluk
bovenaan kies je valutapaar
dan buy of sell
dan de groote van het order
verder kan je een stop aanvinken en eventueel een limiet
400$ risk met standaard contract zijn +/- 40 pips (10$ per pip)

dus stop op 40 pips en limiet op vb 80 pips

Hoop dat je er wat aan hebt.

Moet je zelf een beetje aanvoelen waar je je goed bij voelt.

groet,

Zeebaars

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

More
8 years 1 week ago #4075 by geluk
Replied by geluk on topic avontuur van Geluk
Bedankt voor je reactie zeebaars. Ik heb de bedoeling allemaal boven weergegeven. Ik snap alleen niet hoe ik dit moet omzetten in de bijbehorende order balkje. Mijn stop is strak 2 pips.
Ik heb de mensen van de broker geraadpleegd maar die begrijpen mij niet.
Hoop alsnog dat iemand mij kan helpen met de order balkje hoe ik deze moet invoeren nav de cijfers die ik boven heb weergegeven.
Groeten,\Geluk

More
8 years 1 week ago - 8 years 1 week ago #4076 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic avontuur van Geluk
In aanvulling op Zeebaars: je bepaalt het aantal pips tot je stoploss. Om dan te bepalen welke lotgrootte je moet kiezen om 2% van je bankroll in te zetten heb ik een Excel filetje opgezet. Vul hierin het pair in, je entry, je stoploss vermeerderd met de spread, je risk, de pipvalue, je balans en dan berekent hij de lotgrootte. De pipvalue kun je van verschillende sites afhalen, maar ik haal het altijd van www.learnforexlive.com/pip-value.html . De Excel file is heel simpel, en hierbij gevoegd. Maar hiermee kun je dus wel je lotsize bepalen, hoop dat je er wat aan hebt.

Attachment Lotsize_berekening.zip not found

Attachments:

More
8 years 1 week ago - 8 years 1 week ago #4077 by Jonkie76
Geluk, een 2 pip stoploss opgeven (ik zag nu pas dat je plaatje een 1 min. chart was) is onmogelijk. De meeste brokers pikken dit niet, omdat je dan te dicht bij de entry prijs zit. Vaak betekent dit dat je gewoon handmatig de trade moet sluiten als hij deze waarde bereikt. Scalpen betekent nu eenmaal dat je achter je scherm blijft turen en direct anticipeert op de prijsbewegingen die je waarneemt.

Als je instapprijs 1.33938 is, je een risico wilt aangaan van 2 pips, en de spread is bijvoorbeeld 3 pips. Dan betekent dit dat de prijs van je stoploss theoretisch op 1.33888 zou staan. 2 + 3 = 5 pips lager dan de huidige prijs.
Maar zoals ik al zei, dat moet je handmatig in de gaten houden omdat brokers dat niet accpeteren.

Die 5 pips is dan omgerekend 400 dollar.
Bij de lotsize moet je dan per pip 80 dollar rekenen. Dus moet je daar een lotsize op geven van 8000k. (8.000.000 eenheden).

More
8 years 1 week ago - 8 years 1 week ago #4079 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic avontuur van Geluk
limit 100 pips en stop 2 pips is niet realistisch.

ik wens je veel succes maar vrees ervoor...

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

More
8 years 1 week ago #4080 by gigagonnie
Maar 2 pips SL is echt bizar weinig, ik denk dat je dan heel wat keren uitgestopt zal raken, lijkt me vrij onmogelijk. Overigens zie ik in je plaatje dat ie 10k als standaard aangeeft, bij de berekening in mijn bestandje is een lot van 1 een lot van 100k.

More
8 years 1 week ago #4081 by Jonkie76
Dus Geluk, gewoon ff wat invullen en kijken wat ie doet, tis toch maar een demo account..eerst ff klooien met de software kan geen kwaad. Maar idd 2 pips stoploss en vervolgens een target proberen te halen van 50 a 100 pips, dat gaat je niet lukken. Die verhouding is niet realistisch.. ;-(

More
8 years 1 week ago #4089 by geluk
Ik begrijp de reacties dat het onmogelijk is. Vindt het zelf ook onrealistisch. Ik ben er toch van overtuigd dat het gemiddeld 1 op de 7 keer lukt. Maar goed, deze week is een test voor mij. Ik heb speciaal gekozen om een blog te beginnen om mijn concentratie en discipline extra kracht te geven :)

File Attachment:

Het gedeelte amount(k) kan ik verhogen van 10 tm 1000. Ik snap dit gedeelte niet. Het excel programma van Giga geeft 20 aan. Klopt dit?

More
8 years 1 week ago #4091 by gigagonnie
Bij de rate moet je 1.338 invullen. De stoploss van 2 pips kan niet, omdat je ook nog 3 pips spread moet betalen, die je wel in je berekening van je risico moet meenemen. Dus als ik dat invul krijg ik dit:
Type Long
Pair EURUSD
Entry 1,338
Stop Loss 1,3375
# Pips 5
Pipvalue 10
Risk 2%
Balans 20.000
Lotgrootte 8
Dit is een lotgrootte van 800k, dus moet je de 10 bij Amount vervangen voor 800. Bij een Amount van 10 staat er dan 1 pip 1 dollar is, dus bij een Amount van 800 is 1 pip 80 dollar. Maal 5 pips is dit 400 dollar.

Bij Stop moet je dan 1.3375 invullen, bij Limit 1.4430. Nu ken ik deze broker niet, dus ik weet dit niet helemaal zeker, zeker hoe die spread berekend wordt. Bij mijn broker moet je daar rekening mee houden bij het stellen van de SL, maar dat zal wel ff uitproberen worden.
Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt. 1 op 7 keer winstgevend lijkt mij erg weinig om winstgevend te blijven, want kan je bankroll het aan als je dan 20 keer achter elkaar verliesgevend bent, wat uiteraard ook kan gebeuren? Maar het is een interessante test, we lezen de resultaten hier wel. Is toch wel een demo account he?

More
8 years 1 week ago - 8 years 1 week ago #4092 by geluk
Nondeju, het puzzel wordt nu compleet. Nu snap ik waarom er high frequency traders bestaan. De precisie traders zijn dus afhankelijk van snelheid. Het kan zo snel gaan dat de brokers geen grip meer krijgen in de situatie dat ze ruimte afdwingen bij de rest van de kliek. hoe kan een precisie trader met een gewone pc dan het beste traden als het een voorspellende systeem heeft en de trade wil sluiten als het met 1 pip onder de entry prijs komt?

More
8 years 5 days ago - 8 years 5 days ago #4119 by geluk
Na een paar dagen oefenen met het plaatsen van orders hierbij mijn eerste trade:)

Long 1.3588
stop 1.3563
winst minimaal 100 pips 1.3688

File Attachment:

More
8 years 5 days ago #4120 by geluk
Twee sterke hammers op 15 minute timeframe. De markt gaat waarschijnlijk sterk omhoog.

File Attachment:

More
8 years 4 days ago #4129 by Jelle
Replied by Jelle on topic avontuur van Geluk
Zie dat je je eerste trade geplaatst hebt, en die ziet er ook prima uit. Een risico van 25 pips om er 100 te winnen is in ieder geval een stuk realistischer dan een risico van 2 pips om er 100 te winnen :)

Gezien de marktontwikkelingen van de afgelopen 24 uur denk ik dat je zelfs je profit target al gehaald hebt! Eerste klap is een daalder waard.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.280 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl