Topic-icon Blog van beginner Rimo

More
7 years 11 months ago #4358 by Rimo
Blog van beginner Rimo was created by Rimo
Hallo,

Op aanraden van diverse forumleden ben ik deze blog gestart.
Helaas kan ik jullie nog niets vertellen over mijn strategie en hoe ik te werk ga aangezien ik nog helemaal nieuw ben met Forex.
Ooit ben ik weleens met Forex bezig geweest,maar dat was meer gokken dan slim bezig zijn,dat ging even goed,maar uiteindelijk was mijn account plat.
Er waren 2 positieve punten,het was met zeer weinig geld en heb geleerd dat je niet hebberig moet zijn en zomaar wat doen,want dat kan even goed gaan,maar uiteindelijk gaat het mis.
Nu even wat meer over de toekomst,wat wil ik nu eigenlijk?
Tja ,dat is eigenlijk voor iedereen hetzelfde,geld verdienen door winst te maken.
Maar....daarvoor moet je eerst weten wat het allemaal inhoudt en hoe het werkt en uiteraard een strategie die voor mij gaat werken.
Er is zoveel informatie te vinden over Forex,veels te veel eigenlijk waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik wil voor mezelf een plan opstellen hoe ik te werk kan gaan,maar daarvoor heb ik eigenlijk wel wat hulp nodig,en daarvoor ben ik hier op het juiste adres heb ik al gemerkt.
Ik was heel even op de shoutboard en voelde me meteen al thuis,wat een positieve mensen en ik dat jullie mij ook wel willen helpen,daar ga ik tenminste vanuit ;)
Dus hierbij mijn oproep aan jullie,wat kunnen jullie mij aanraden,een stappenplan.
Mijn tijd moet ik zeer goed indelen aangezien ik een fulltime baan heb en een gezin,en uiteraard een vrouw die ook aandacht wilt hebben ;)
Al met al ben ik dus aardig druk,maar ik ga hier tijd voor vrij maken aangezien ik een doel heb,en dat is dat ik na bepaalde tijd een stuk inkomen uit Forex wil halen en wie weet nog meer....
De bedoeling is dat ik dit ga doen met een klein bedrag om mee te beginnen ,dus geen duizenden of honderden euro's,dat zit er helaas niet in voor mij.
Nou dat was het even voor nu,kan nog veel meer vertellen,maar voor nu is het wel even genoeg denk ik en weten jullie wel zo'n beetje wat ik wil en wat mijn bedoeling is.
Ben benieuwd naar de reacties hier.

Groeten,
Richard

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
7 years 11 months ago #4361 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic Blog van beginner Rimo
Leuke binnenkomer.

Als ik dit zo eens lees denk ik direct aan een vorm van Set & Forget strategie op een hoger timeframe. Wellicht kun je jezelf hierin eens verdiepen.

More
7 years 11 months ago #4362 by Rimo
Replied by Rimo on topic Blog van beginner Rimo
De TradeManager schrijft:

Leuke binnenkomer.

Als ik dit zo eens lees denk ik direct aan een vorm van Set & Forget strategie op een hoger timeframe. Wellicht kun je jezelf hierin eens verdiepen.

Dank je!
Is de Set & Forget strategie niet hetgeen wat jezelf ook gebruikt?
Dat dacht ik tenminste ergens gelezen te hebben ;)

• ruitenbeek1985
  • ruitenbeek1985's Avatar
  • Young Padawan
  • Young Padawan
  • Carpe Diem
More
7 years 11 months ago #4364 by ruitenbeek1985
Replied by ruitenbeek1985 on topic Blog van beginner Rimo
Beste Rimo,

Leuk om je stukje te lezen, helemaal omdat ik ook net begonnen ben.
Mijn situatie is bijna hetzelfde, alleen heb ik nog geen gezin en vrouw etc haha.

Dus ik heb lekker veel tijd over om te gaan traden.

Ik ben zelf ook heel erg bezig om te bepalen hoe ik het beste te werk kan gaan.
Op een gegeven moment word je gek van al dat lezen, ik lees op zoveel sites positieve en negatieve verhalen.

De een zegt het kan nooit wat worden met traden verlies je altijd, en de ander beweerd weer miljoenen te hebben verdiend dus ja appels met peren vergelijken.

Dus ik heb tegen mezelf gezegd stort er nu is 100 euro op en ga is wat doen.

Ik ben sinds gisteren begonnen met een real money account op plus500, plus500 bevalt mij erg goed.

Van die 100 euro heb ik in een dag tijd 120 euro van gemaakt, hoe heb ik dit gedaan.
Wat ik steeds deed is zodra bijvoorbeeld de eur/usd weer zoveel pips omhoog was gegaan ik inkocht, en zodra ik weer 3 euro winst had verkocht ik.

Dit heb ik een aantaal keer gedaan de ene keer duurde het langer dan de andere keer maar uiteindelijk 20 euro verdiend.

Je merkt wel dat je er veel tijd in moet stoppen maar dat het erg leuk is.
Dus als ik bekijk als je dit doet met inplaats 100 euro 10.000 euro volgens mij kan je dan op deze manier best een leuk centje verdienen.

Ik praat over 1 dag ervaring haha dus ja hoor natuurlijk graag reacties over alles.

Ik laat volgende week weer weten hoe ik ervoor sta.

Succes toegewenst.

Bas,

More
7 years 11 months ago #4365 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Blog van beginner Rimo
Welkom Richard en ook Bas,

als je beperkt zit qua tijd en je vanwege overige verplichtingen de koersen niet continue in de gaten kunt houden, kun je het beste op een hoger tijdsframe traden zoals DeTrademanager al aangaf.
Hou er wel rekening mee dat de drawdown, dus de hoeveelheid dollar dat een openstaande trade de min in kan schieten, een stuk groter kan zijn.

Het traden zoals Bas in je blog aangeeft valt vaak onder het scalpen. Dan laat je een positie maar kort openstaan (eigenlijk nooit langer dan een dag)

Voor ieder wat wils. Je kunt dus alle kanten op.
Het is wel belangrijk om je aan de "basisregels" te houden als beginner.
Een van de belangrijkste is om met de trend mee te traden. Open posities dus in de richting van de trend op een hoger tijdsframe.

Veel succes!

Edit: veel informatie is hier op de site te vinden, maar er is sinds kort ook een nederlandstalig forexboek van de oprichter van deze site en er volgen binnenkort nog 2 nederlandstalige boeken van forexinfo-leden. Genoeg leesvoer en van wat ik tot nu toe over deze drie boeken gehoord heb kan ik ze alle 3 aanraden.
Hier is in ieder geval een linkje naar het boek dat al verschenen is linkje

More
7 years 11 months ago #4369 by Jelle
Replied by Jelle on topic Blog van beginner Rimo
Welkom op het forum nogmaals Rimo :)

We spraken elkaar al even op de shoutbox, leuk dat je meteen een blog bent gestart! Kan je ook veel opleveren, want andere leden kunnen - zoals je ziet - via deze weg makkelijk antwoord geven op je vragen. Als je ook de belangrijkste trades bijhoudt in je blog, kun je bovendien makkelijker feedback vragen op je trading strategie.

Ik ben het met Trademanager eens dat - gezien je werk/thuis situatie - een set & forget strategie op het eerste gezicht het meest voor de hand liggend lijkt. Dit is het soort strategie waarbij je bijvoorbeeld in het weekend de forex grafieken erbij pakt en kijkt of er valuta paren zijn die voldoen aan je (langere termijn) setup. Zo ja, dan open je de positie -met een gedegen stop/loss en profit target natuurlijk - en dan hoef je er de aankomende dagen niet meer naar te kijken. Het idee is dan dus dat je posities opent die je een week of langer open houdt.

Je kunt overigens ook besluiten om juist wel met korte time frames te traden - zelfs hele korte, zoals scalping - als je liever hier en daar een uur of 2 achter elkaar wilt traden. Je opent en sluit trades dan in dezelfde sessie. Een en ander hangt ook af van waar je jezelf het prettigst bij voelt.

Je schrijft verder dat er heel veel te vinden is over forex en dat je daardoor soms door de bomen het bos niet meer ziet. Toevallig is echter deze week net het 1e Nederlandse boek over zelf op de forex handelen uitgekomen, Forex voor Ambitieuze Beginners . De titel zegt het eigenlijk precies: een boek voor serieuze beginners, die snel een gedegen basis willen krijgen in waar het in forex trading om draait. (o.a. verkrijgbaar bij Bol.com )

Mocht je het boek aanschaffen en lezen, laat dan op het forum graag weten of je er wat aan gehad hebt. :)

In ieder geval alvast veel succes met je forex carriere!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
7 years 11 months ago #4395 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Blog van beginner Rimo
Hier je stappen die je kan doen als beginnende handelaar.

1. De basis artikelen van forex info: www.forexinfo.nl/artikelen/forex-artikelen
2. Open een demo account bij Plus500 (zeer eenvoudige software) en probeer gewend te raken aan alle knoppen. Kijk hoe je een positie moet openen en sluiten, welke instellingen je kan doen, enzovoort. Maak het je eigen.
3. ga naar de OFS trading course probeer deze kennis te doorgronden, en ga hiermee oefenen of de demo account, en probeer een tijdframe voor jezelf te vinden welke je goed in je gezinsleven kan inpassen.
Mijn tip: 4 uurs en daily chart. www.forexinfo.nl/forex-forum/22-forex-trading-systemen/4146-gratis-ofs-trading-system-voor-beginners
4. Open een live account.
5. Probeer het geleerde in praktijk te brengen, maar wel met zeer kleine risico, dus met kleine posities van bijvoorbeeld tien cent per pip.
6. Comfortabel? Breid je posities uit, maar hanteer goed moneymanagement.

Laat alle andere informatie over forex even links liggen, je wordt alleen maar knettergek.

Heb je bovenstaand goed afgerond, check dan de overige artikelen hier op de website.

Succes!

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
7 years 11 months ago #4400 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic Blog van beginner Rimo
als stap 2.b zou je dit nog kunnen doen

www.babypips.com/school/

"Cut your losses and let your profits run"

More
7 years 11 months ago #4494 by Rimo
Replied by Rimo on topic Blog van beginner Rimo
Hallo,

Hier weer even update van mijn kant.
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de positieve reacties en alle adviezen die ik uiteraard aan het opvolgen ben :cheer:
Ik heb al aardig wat basis informatie gelezen,en nog steeds lees ik diverse artikelen terug omdat ik dan weer dingen vergeten ben...
Ook heb ik de beslissing genomen om met het OFS system van Paul te gaan werken,dit schijnt voor beginners en mensen in mijn situatie een goede start te zijn.
Ik wilde eigenlijk al eerder wat plaatsen hier,maar op de zaak heb ik een oudere versie van Internet Explorer en helaas lukt het me dan niet om in te loggen op het forum waar ik uiteraard wel van baal zeg.
Heeft iemand daar een oplossing voor,behalve een andere browser of updaten van IE,want dat is bij ons op de zaak geen optie.
Dan heb ik nog even een vraagje voor jullie betreft het instellen dan de candlesticks in MT4.
Sinds vandaag is mijn Live account geactiveerd bij Markets.com en heb ik een bonus gehad zonder storting van €50,', dat lijkt me leuk om mee te beginnen.
Maar die candlesticks zien er anders uit dan de groene en rode die in het e-book van OFS staan.
De standaard candlesticks in MT4 zijn groen en wit,hoe kan ik dit aanpassen zodat ik alles wat beter kan volgen zoals in het e-book geschreven?
Nou dat was het weer even,want ik moet snel weer verder lezen,anders ga ik het forex nooit snappen ;)

Tot snel

Richard

ps,Uiteraard is alle advies weer welkom.

More
7 years 11 months ago #4495 by Paul
Replied by Paul on topic Blog van beginner Rimo
hey,

Ik zal morgen of in het weekend even kijken of ik die template kan exporteren en e-mailen, want dan hoef je niet alles helemaal handmatig te wijzigen. Is een kwestie van de template in je Metatrader file te plaatsen in het mapje templates en dan selecteren vanuit het trading platform.

Succes met studeren!

More
7 years 11 months ago #4498 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Blog van beginner Rimo
De template is natuurlijk het snelst.. maar wil je weten hoe je zelf aanpassingen maakt op je charts.. rechtermuis toets op de chart en de eigenschappen opvragen..

Dan krijg je een scherm met allerlei opties waar je de candles kan aanpassen, de achtergrondkleur, raster aan/uit, tijdbalken enzovoort.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.240 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl