Topic-icon hhh

• ruitenbeek1985
  • ruitenbeek1985's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
  • Carpe Diem
More
8 years 1 month ago #4531 by ruitenbeek1985
hhh was created by ruitenbeek1985

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 1 month ago #4533 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic hhh
Welkom op dit gezellige forum! Goed van je dat je klein begint, dat is een goede manier om te leren. Wel denk ik dat het verstandig is wat meer te doen aan bankroll/risk management, want als je 75 euro hebt verloren op een bankroll van 200 euro, dan is dit veel meer dan bij een verstandig risk management hoort. Ik zou bij voorkeur 1-2% risico nemen, max 4%, dus 8 euro! Anders ben je, zelfs met het beste systeem, heel snel broke. Daar moet je dus je lotsize op aanpassen. Waarom heb je gekozen voor scalpen? Nogmaals welkom en veel succes!

• ruitenbeek1985
  • ruitenbeek1985's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
  • Carpe Diem
More
8 years 1 month ago #4534 by ruitenbeek1985
Replied by ruitenbeek1985 on topic hhh

More
8 years 1 month ago #4535 by gigagonnie
Wat ik bedoel is dit: als je een trade opent, moet je bepaald hebben op welk punt je je winst neemt, maar ook waar je een stop loss instelt, voor het geval de koers niet de richting op gaat die je wilt. Stel dat je de trade gast afsluiten als de koers 50 pips is gezakt. Als je uit gaat van een goed riskmanagement zou je max 2% van je bankroll willen riskeren. Dit is 4 euro. Bij de EURUSD is bij een lot van 0.01 de waarde van een pip 10 dollarcent. 50 pips is dus 5 dollar. Je zou bij deze trade dus een lotsize van 0.01 moeten openen om in de buurt te blijven van je maximale risico. Als je risico 200 pips is, zou je de trade dus niet eens moeten nemen omdat je 10% van je bankroll inzet. Maar als je risico 10 pips is, kun je een lot van 0.04 of 0.05 openen: 10 pips = 1 dollar, 4 euro / 1 dollar is 0.04-0.05. Hoop dat het zo duidelijk is! Ik heb een excel bestandje waarmee je dit kunt uitrekenen, zal kijken of ik dit vanavond ff kan toevoegen.

More
8 years 1 month ago #4543 by gigagonnie
Hierbij het documentje dat ik altijd gebruik om de lotsize te berekenen. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Attachment Lotsize_berekening-20111106.zip not found

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • leerzelfbeleggen.nl's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • Elke week nieuwe forex analyses
More
8 years 3 weeks ago #4690 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic hhh
He Jongens,

Hier een handige die ik al jaren elke dag gebruik.
www.metatraderprogrammer.com/gow

Dit is echt waar voor je geld, je kunt alles, maar dat ook echt alles instellen.
Ook het % van je lotsize op basis van je account.

Groetjes Dave

www.leerzelfbeleggen.nl technische analyse & fibonacci trading

More
8 years 3 weeks ago #4691 by Jelle
Replied by Jelle on topic hhh
He Bas, helemaal gemist dat je dit blog begonnen bent!

Zie net toevallig de post van Dave :)

Leuke openingspost al wel; zoals je je eerste stappen op het forex pad zo hebben velen die voor je ook gezet. Paar honderd euro storten, postie openen en met samengeknepen billen de koers jouw kant op kijken / duwen / schreeuwen (nou ja, dat maak ik er dan even van, lol)

Super natuurlijk dat je de eerste week meteen met een plus bent afgesloten, maar ben het wel met Gonnie eens dat je moet oppassen niet teveel van je kapitaal te riskeren per positie.
Een simpel voorbeeld: stel dat je steeds 1 euro riskeert om er 2 te winnen en dat je 50% van de tijd je trade winnend af kan sluiten. Je zou hiermee een mooi positief resultaat behalen, maar als je op een bankroll van 200 euro steeds 75 euro zou riskeren, dan hoef je maar drie keer achter elkaar te verliezen en je bent blut. Gooi maar eens drie keer een muntje op en stel jezelf de vraag hoe moeilijk het is om drie keer kop te gooien.... :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
8 years 3 weeks ago #4692 by m_luijckx
Replied by m_luijckx on topic hhh
Hey Bas,

Welkom op het forum! Leuk om je blog te lezen.

Geduld is inderdaad een erg belangrijke skill voor trading. Net als discipline, doorzettingsvermogen en zelfanalyse.

Als je over een tijdje de basisprincipes onder de knie hebt en je wilt je meer op de skills en psychologische kant van het traden richten dan het ik goed nieuws voor je:

in februari komt hier een Nederlandstalig boek over uit.

Wens je heel veel succes, keep us posted!

Gr. Martijn

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.225 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl