Topic-icon ---- De kuikenstal ---- Jules ' blog

• Jules-v-H
  • Jules-v-H's Avatar Topic Author
  • Yoda
  • Yoda
  • Forex Farmer
More
7 years 10 months ago #4775 by Jules-v-H
---- De kuikenstal ---- Jules ' blog was created by Jules-v-H
Welkom bij mijn blog!

Jelle heeft er lang op moeten wachten bij dit nieuwe forum, maar ik zal mijn oude traditie weer in ere herstellen en een blog bijhouden.
Deels ter leering ende vermaeck, maar zeker ook zodat ik zelf bewuster met traden bezig ben, zodat ik op een later tijdstip mijn trades en motivatie om bepaalde posities te openen kan analyseren en zodat ik gehanteerde trading methodes/plannen kan evalueren.

Uiteraard zijn tips,adviezen en vragen welkom. Wip even binnen in deze "stal" zodat je je ei kwijt kunt ;)

Mijn trading systeem.
Ik richt me op de lange termijn en trade vanaf de daily charts. Bij het openen van een positie kijk ik of deze in lijn is met de weekly EN montly trend.

Ik zal proberen om het openen van een positie enigszins "juist" te timen, echter het moment van openen is eigenlijk helemaal niet zo belangrijk. Ik probeer de posities wel aan het begin van de trading dag te openen. Dan heeft een nieuwe positie over het algemeen de beste kans om de dag te overleven.
Als de positie de dag/enkele dagen overleeft dan zet ik de SL naar breakeven.
Vervolgens laat ik hem gewoon lopen en zal af en toe nog wat posities toevoegen. Op die manier bouw ik een "equity millipede" waarbij iedere positie als het ware een "been" van de duizendpoot is. De inspiratie voor deze manier van traden heb ik uit deze thread

Ik heb een EMA 5 (lichtblauw) EMA 10 (donkerblauw) en EMA 200 (paars) op mijn charts.
Verder nog wat zelf getrokken trendlijnen en support en resistance lijnen.
Verder komen er geen indicatoren bij! Ik heb zo'n beetje alle indicatoren gebruikt die er bestaan.... En verder een hele berg EA's. Maar ik heb dan nu eindelijk de fase bereikt waarbij ik die zooi niet meer nodig acht.

Goed, meer informatie volgt in de loop van de tijd wel.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jules-v-H
  • Yoda
  • Yoda
  • Forex Farmer
More
7 years 10 months ago #4777 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic ---- De kuikenstal ---- Jules ' blog
Deze positie heb ik open sinds 23-11, 10:40.
Op de montly is er nog ruimte naar beneden. De lange termijn montly is echter wel omhoog, aangezien de candles boven de 200ema liggen. De laatste 3 toppen zijn echter wel LH's (lower highs) De laatste 8 maanden zijn bearish.
Op de weekly zien we de candles onder de 200ema. Als we uitzoomen zien we de koers rond de 200ema schommelen. De richting is hier wat minder uitgesproken, echter de laatste paar weken is hij omlaag gericht.
Op de daily hebben we een 3-tap op de trendlijn gehad en heeft de koers zijn weg omlaag vervolgt. Waarschijnlijk is er weerstand te verwachten bij de laatste swing low.

Attachments:

• Jules-v-H
  • Yoda
  • Yoda
  • Forex Farmer
More
7 years 10 months ago #4778 by Jules-v-H
GBPUSD, open vanaf 23-11, 10:09.

Ook hier weer een 3-tap op de daily waarna de koers zijn weg omlaag weer heeft gevonden.
De koers zit in een kanaal omlaag en heeft nog ruimte naar beneden.
Montly en weekly zijn ook bearish.
Eens zien waar het schip strandt. Ik heb hier een iets beter gevoel bij op de lange termijn dan de EU trade.
Attachments:

• Jules-v-H
  • Yoda
  • Yoda
  • Forex Farmer
More
7 years 10 months ago #4779 by Jules-v-H
En ten slotte mijn UJ trade die ik vandaag geopend heb.
Er heeft zich een mooie haak gevormd. Mijn verwachting is dat de koers verder omlaag gaat, zoals overduidelijk het geval is op de montly en weekly chart.
Eens kijken of deze positie overleeft.

Attachments:

More
7 years 10 months ago #4781 by Jelle
Replied by Jelle on topic ---- De kuikenstal ---- Jules ' blog
He leuk dat je weer een blog opstart Jules, en met een briljante titel alvast! :)

Je manier van traden lijkt veel op hoe ik het traden zelf ook benader. Gebruik van EMA's van verschillende periodes, trendlijnen en support en resistance in de gaten houden.

De grafieken die je hebt gepost laten een vrij duidelijk beeld zien. Zeker uit die van de GBP/USD en USD/JPY zouden de meeste traders constateren dat de trend neerwaarts is. (mooi ook om die spike van de forex interventie te zien op de USD/JPY chart). Je posities lijken me dan ook solide, ben benieuwd hoe ze zich verder ontwikkelen.....

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.440 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl