Topic-icon Van 0 naar ? met Dinoes

More
7 years 9 months ago #5086 by Dinoes
Van 0 naar ? met Dinoes was created by Dinoes
Beste forumleden,

Sinds 2 weken ben ik mij aan het verdiepen in online trading en ben zodoende hier op forexinfo terecht gekomen. Na hier op de website de cursus voor beginners te hebben doorgelezen, heb ik een account aangemaakt op Plus500. Ook heb ik een groot aantal trading boeken gedownload en gelijk 'Forex voor ambitieuze beginners' online besteld.

Ik ben begonnen met het lezen van laatstgenoemde boek en heb deze inmiddels bijna uit. Naast de info in dit boek hebben ook de blogs van de andere leden me al wat nuttige info opgeleverd maar toch heb ik nog een paar vragen:

1) Welke nationale en internationale websites zijn nog meer handig om van te leren en/of om te raadplegen?

2) Zijn er ook websites met video instructies voor online traders? (Zoals b.v. Cardrunners en Deucescracked bestaan voor pokerspelers)

3) Ik ben er na het lezen van het boek van Jelle Peters achter gekomen dat ik technische analyse heel erg interessant vind. Kunnen jullie specifieke boektitels aanraden die uitgebreider op deze vorm van analyse ingaan?

4) Hebben jullie tips om mij goede vervolgstappen te laten maken in mijn trade ontwikkeling?

Thanks in advance!

Groet,

Edinho

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 9 months ago #5088 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Van 0 naar ? met Dinoes
Hoi Dinoes..

1. Voor nederlandstalig is dit eigenlijk de enige echte website over forex. Internationaal staan babypis.com en forexfactory.com erg bekend.

2. Veel vid's staan er op youtube, maar omdat er zoveel verschillende strategieen zijn, is het heel lastig om het overzicht te bewaren. Het belangrijkste is om eerst voor jezelf te bepalen wie je bent, en wat je karakter is en hoe jee leefpatroon is.
Zelf een jaar bezig geweest om uiteindelijk tot de conclusie gekomen om op de daily chart te handelen. Scheelt een boel tijd als je dat stukje voor jelzefl eerts uitpuzzelt. Wil ik de hele dag achter het scherm zitten of juist allen 's avonds even een uurtje en dan klaar is kees. Veel instructies zijn namelijk behorend bij een bepaalde strategie en veel onwetende traders wordt op deze wijze een poot uitgetrokken omdat ze denken met die een strategie een consistent winnende strategie te hebben aangschaft.

3. Jelle's boek is erg goed. In het boek wordt punt 2 de zelf analyse ook beschreven. Daar doe je dus goed aan om die te volgen. Voor technische analyse kan je denk ik wel eerst beginnen met het volgende boek: Getting Started in Forex Trading Strategies - Michael D. Archer

4. zelfanalyse, strategy zoeken die daar bij past, deze uitproberen op demo, dan voor kleine centen op live aacount, en dan tenslotte voor het echie.

Veel succes!

groet,

Jonkie76

More
7 years 9 months ago #5114 by Jelle
Replied by Jelle on topic Van 0 naar ? met Dinoes
He Dinoes, van harte welkom op het forum!

Deze post helemaal gemist door al de kerst :) Jonkie heeft de belangrijkste dingen al wel gezegd. Youtube is inderdaad een grote bron van informatie als het gaat om filmpjes over trading stratgies, maar er is heel heel veel, dus soms moeilijk om het kaf van het koren te scheiden. Fi lid Howsberryhoof kwam een tijdje geleden met een serie filmpjes van een daytrader, die vond ik zelf wel goed. (je kunt het in dit topic vinden: topic over forex documentaires )

Wat betreft boeken over technische analyse, die zijn er natuurlijk ook ontzettend veel. Achterin Forex Voor Ambitieuze Beginners is een lijst opgenomen met een aantal boeken 'klassiekers' met ook een aantal erg goede boeken over technische analyse, onder andere over het lezen van candlestick chart patronen.

Net als Jonkie zou ik zeggen dat het een goed idee is om eerst uit te vinden welke strategie bij je past, waarbij je ook goed moet kijken naar wat voor 'trading persoonlijkheid' je hebt. Probeer vervolgens wat uit op een demo en daarna voor kleine bedragen op een real account. Het is ook een goed idee om een trading blog bij te houden, zoals je nu al begonnen bent, omdat je daar - zoals je ziet - vrij snel en makkelijk feedback op kunt krijgen :)

Veel succes in ieder geval en vraag maar raak!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
7 years 9 months ago #5129 by Dinoes
Replied by Dinoes on topic Van 0 naar ? met Dinoes
Jonkie en Jelle,

Bedankt voor jullie reacties en de tips. Ik ga eens aan de slag met de aangeraden boeken, sites en video's.

Wat betreft het uitzoeken van een passende strategie: ik zal spelenderwijs en lerenderwijs proberen te achterhalen welke strategie het beste bij mijn persoonlijkheid en leefstijl past. Ik zal hier regelmatig updates plaatsen met successen, tegenvallers en nieuwe vragen.

Nogmaals dank en fijne dagen nog!

Dinoes

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.184 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl