Topic-icon Forex belevenissen van Andretr

  • Andretr
  • Andretr's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
11 years 11 months ago #5796 by Andretr
Forex belevenissen van Andretr was created by Andretr
Hallo allemaal (er van uitgaande dat dit door heeeeeeel veel mensen wordt gelezen haha),

Het is ook een beetje copy paste werk uit mijn voorstel rondje maar dan is de achtergrond er ook meteen.

Mijn ervaringen tot noch toe zijn positief (qua gevoel, qua geld negatief helaas...)

Ik ben nu bij markets aan het "spelen". Heb in de eerste instantie de 400 euro no risk actie gedaan. Dit ging super! in twee dagen 65 euro er bij!! maar dan wordt je overmoedig......
Ik keek smorgens even, hee de koersen gaan omhoog.... en ik denk dat het alleen maar verder gaat! buy dus!! daarna zijn we een dagje naar de sauna geweest. Toen ik weer tijd had om te kijken stond ik ruim 180 euro in de min!!! arg! das niet grappig!!
Alle vertrouwen dat de koers opklimt.... de volgende dag -250 shit shit shit.... de avond er na was de trade gesloten met een margin call.
Gelukkig was het de no risk actie en heb ik mn geld terug gekregen

Nu een paar keer geprobeerd een stoploss te zetten. Dit werkt nog niet helemaal lekker?!
Ik las ergens dat je een 1 op 3 "moet" gebruiken. Het idee is dat je de tp 3 keer hoger zet dan de sl. Als je dan 1 keer wint kan je twee keer verliezen om toch nog winst te hebben....
Bij mij klapt de sl er elke keer in en heb ik dus tien keer verloren op 1 keer winst....
Ook 1 op 2 gaat nog niet goed....
Hier moet ik dus nog even mee oefenen

Ik heb bij mijn voorstel rondje de volgende uitleg gehad van Jelle:

<em>Wat betreft de stop loss: het is altijd aan te raden om een stop loss te zetten (zodat je een margin call can voorkomen) maar hoe ver hij moet staan hangt af van je strategie. Wat je win ratio is - dus hoeveel trades gemiddeld winnend zijn - maar ook hoeveel je dan wint. Je kunt best een stop loss hebben die 4 keer kleiner is dan je gemiddelde winst, zolang je totale opbrengst maar positief blijft.

Bijvoorbeeld:
bij winst trade: 100 pips
win ratio: 25%
stop loss: 25 pips
gemiddeld over 4 trades = 3 x -25 = -75 + 1x 100 = +25 pips</em>

Ik ben er inmiddels wel achter dat ik de “PIP” verkeerd zag (denk ik?!)
Bij de eerdere brokers waar ik zat (plus500 en etoro) was een dollar bijvoorbeeld 1.3154. "Een pip is de kleinst mogelijke eenheid waarin de prijs kan worden uitgedrukt" heb ik onthouden, in dit geval de “4”. Nu bij markets gebruik ik de metatrader software, hier zie je dat wanneer je een positie open hebt staan je winst/verlies elke keer veranderd wanneer de koers veranderd (das logisch natuurlijk, dat deel snap ik :P) maar als je dan naar de actuele waarde kijkt is de dollar bijvoorbeeld 1.31548, ik dacht dus dat nu de “8” de “pip” was omdat je winst/verlies daar op reageerde in de grootte van je lot.
Wanneer ik dus een 25 pips sl zet bij een buy zet ik em dus in dit voorbeeld (1.31548) op 1.31523. Op die manier ga je er heel snel uit kan ik je verklappen.

Voor mijn gevoel dus wel vreemd, je koopt wel op het kleinste getal, je ziet ook je winst/verlies op het kleinste getal maar als je gaat kijken naar pips, sl of tp dan moet je het laatste getal negeren.

Nou ja, ik hoop dat ik daar nu wel goed zit…..

Verder was me “even verteld” dat ik niet over kwam of dat ik een trade plan of strategie heb. Dit was natuurlijk helemaal juist :blush:

Tot noch toe was het gewoon geluk als ik wat verdiende.
Ik ben wel de artikelen aan het proberen te doorgronden op de site. Ook heb ik “het” boek gekocht van Jelle. Daar ben ik in begonnen. Ik ga er eerst maar een keer helemaal door heen om het te lezen, daarna zal ik het nogmaals gaan lezen om het ook te gaan begrijpen.

In de tussentijd heb ik wel geprobeerd te stoeien met de phoenix strategie. Hiervoor heb ik de uitleg gevolgd van jonkie78 (www.forexinfo.nl/artikelen/forex-extra-artikelen/656-forex-strategie-phoenix-trading-deel-1)
Toevallig was er weer een actie ergens, 50 euro gratis speel geld. Daarmee heb ik even geprobeerd. Zoals elke keer…. In het begin ging het goed! Alleen was ik er met een sl uit gepiekt. Heel jammer, daarna heel stom als een blind paard weer ingestapt. Ik zag op mijn mobiel dat ik er uit lag, de sl was een paar uur eerder geweest dan dat ik keek. Ik dacht f*ck hij gaat echt hard naar beneden (ook op mn mobiel aan het kijken…) instappen!!! Dat had ik dus niet zo moeten doen…

Vanaf nu dus niet meer traden via de telefoon. Heb ook alle programmatjes gewist en de favorieten er af gehaald haha, nu alleen nog maar via de PC met goede info!!!


Goed voor mijn eerste post in mijn blog een aardig stukje tekst! Ik hoop dat ik duidelijk geweest ben en anders zal ik vast wel wat vragen krijgen.
Ik ga proberen mijn forex activiteiten in dit blog bij te houden. Ik ben soms wat laat met reageren, dan is dat vast bekend ;)

Leuk dat jullie meelezen en alvast bedankt voor de tips :)

Grtz
André

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #5797 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re: Forex belevenissen van Andretr
He Andre, leuk dat je ook een blog gaat bijhouden!

Uit je verhaal blijkt wel dat het je vooral nog wat ontbreekt aan structuur als trader. Een trading strategie, een set-up die helder is en waar je je goed aan kunt houden ontbreekt nog. Dat zorgt er dan voor dat je sneller impulsief gaat traden - zoals toen je op je mobieltje snel even een positie innam - en dat is vaak een recept voor mislopende trades.

Maar goed, dat heb je dus zelf ook al door, wat een belangrijke stap is. Het is zeker aan te raden om je activiteiten in het blog bij te houden, al was het maar een wekelijkse update (feitelijk ook naar jezelf toe natuurlijk) waarin je aangeeft hoe het gaat, wat je gedaan hebt / veranderd hebt en wat je van plan bent.

Ben benieuwd! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Andretr
  • Andretr's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
11 years 11 months ago #5808 by Andretr
Replied by Andretr on topic Re:Forex belevenissen van Andretr
Ja klopt helemaal. ben nu nog wel bang af en toe, zit er te veel op... Ik wil me voor alsnog gaan spitsen op langere termijnen alleen dan betrap ik me er op dat ik toch snel even kijk en denk o ow dat gaat niet goed, of yes dat gaat lekker.... Onbewust ben je dan de hele dag bezig haha

zo ook vandaag.... alleen ik snap nog iets niet helemaal denk ik?! ik weet ookniet of het te snappen is of dat je er een gevoel bij moet "kweken"?

als je op zo'n kalender kijkt bijvoorbeeld www.forexpros.nl/economic-calendar/ dan staat er bij "Een hoger dan verwachte notering moet beschouwd worden als positief/hausse voor de USD, terwijl een lager dan verwachte notering moet beschouwd worden als negatief/baisse voor de USD."
Ik denk dus wanneer het positief is de koers (eurusd) zakt....

Ik heb er een plaatje bij gedaan , hier is op te zien dat het juist helemaal de andere kant op gaat????



snap jij het snap ik het?

tnx alvast
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #5809 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Forex belevenissen van Andretr
Of een hoger dan verwachte notering positief is voor de USD hangt allereerst af van het specifieke cijfer natuurlijk. Een sterk stijgende werkgelegenheid in Duitsland is niet noodzakelijkerwijs positief voor de USD, net zo min als een oplopende werkeloosheid in de VS .

Maar als het nieuws positief is voor de amerikaanse economie - minder werkeloosheid, hoger consumentenvertrouwen, meer huizenverkopen, afnemende werkeloosheid claims, toegenomen producenten vertrouwen etc - dan heeft dat vaak een positief effect op de USD.

Vaak, maar niet altijd. Soms is een bepaald effect namelijk al ingeprijsd door de markt, omdat veel mensen er al op rekenden. Soms wordt een effect ook gewoon op dat moment niet zo belangrijk geacht, of heeft de koers om andere redenen al behoorlijke afstanden afgelegd voor de publicatie.

Je kunt dus niet zonder meer zeggen 'als de notering hoger is dan verwacht, dan is het positief / negatief voor de USD. Het is hoogstens een (sterke) aanwijzing.

Een andere goede economische kalender is overigens te vinden op forexfactory . Deze kalender concentreert zich wat meer op de belangrijkere nieuwsberichten.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Andretr
  • Andretr's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
11 years 11 months ago #5835 by Andretr
Replied by Andretr on topic Re:Forex belevenissen van Andretr
Dank voor je uitleg!

Ik heb besloten heel even te stoppen met forex, ik heb privé een aantal dingen die even voor gaan. Kan mijn hoofd er niet goed bij houden.

Ondertussen probeer ik wel een beetje het nieuws te blijven volgen.

Als ik "er weer ben" laat ik me horen :)

tot gauw!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Andretr
  • Andretr's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
10 years 10 months ago #6936 by Andretr
Replied by Andretr on topic Re:Forex belevenissen van Andretr
Zooooo daar ben ik weer :)

ik heb al een paar weken gerommeld weer...... vooral in een demo account maar (helaas) ook in mijn live account.

Ik had een EA gevonden, volgens mij standaard in mt4, news. Op de uddjpy en een iets aangepaste instelling gaf deze in de test een zeer goed resultaat!
Ik heb meerdere tijd frames geprobeerd, bijna allemaal alleen maar winsten (kan ook bijna niet hè :$)

Maargoed ik dacht dat gaat lekker!!! ik knal em op mn live account.
Er waren wel een paar winstjes maar meer grote verliezen. Ik ben al de helft van mijn "vermogen" kwijt?
In de test op dezelfde periode komt er ruim 60% bij?

Ik heb de test gedaan voor dezelfde week (6-6-2013 tm 13-6-2013) in dezelfde software (metatrader van markets.com)

Hoe kan dit??? ik mag er toch vanuit gaan dat dezelfde waarden gebruikt worden?

Inmiddels de lotsize van 0.02 naar 0.01 gezet, misschien komt de winst nog en anders zakt het niet zo snel. Misschien binnenkort maar helemaal uit zetten?

alvast bedankt voor "het" antwoord

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago #6937 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Re:Forex belevenissen van Andretr
Hallo Andre,

Zelf ben ook een tijdje bezig geweest met EA's
Voor mij werkte het niet terwijl ik de strategie manual wel met goed resultaat gebruik.
EA's moet je voor zover ik weet testen met altick koersen en na de test mogen er niet teveel fouten in zitten 10%

Mocht je nog op zoek zijn naar een strategie forex-strategies-revealed.com/
deze site heb ik in het verleden gebruikt.
Inmiddels heb ik enkele eigen strategieen.

Valkuil bij het zoeken en gebruiken van strategien is dat je niet moet blijven zoeken naar nieuwe strategien.
Ik zou om te beginnen een bestaande strategie gebruiken die backtesten en wanneer het resultaat en de strategie je bevalt live gaan handelen klein natuurlijk omdat anders emoties in de weg gaan zitten.


groet,

Henk

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Andretr
  • Andretr's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
10 years 10 months ago #6942 by Andretr
Replied by Andretr on topic Re:Forex belevenissen van Andretr
Ik heb ze maar even uit gezet. :)

Ik heb het even geprobeert met de phornix strategie, uitleg van Jonkie76.
Dit werkt goed alleen ik wilde iets "snellers" proberen. Zit nu meer thuis dus heb meer tijd achter de pc....

Ik ga de site eens doorspitten! dank je voor je reactie


ps ik blijf even weg van EA's ;)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.230 seconds

 

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.