Topic-icon Blog Thomas

• Thomas26
  • Thomas26's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
7 years 3 months ago #6181 by Thomas26
Blog Thomas was created by Thomas26
Hallo iedereen!

Ik heb besloten om een aantal keren per week een blog bij te gaan houden om zo te kunnen
reflecteren op mijn handelswijze en hoppelijk nuttige feedback van jullie te krijgen.

Dus hoe is het vandaag gegaan? Best aardig! Gister heb ik een short positie geopend op
de eur/usd omdat ik van mening was dat de rally vandaag toch een keer op zijn einde moest zijn en dit klopte.

Ik zat er vanaf gister short in op 1,2440 en heb deze positie vanochtend verkocht tegen een koers van 1,2390. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik toch begon te twijfelen
toen ik zag hoe de Nikkei zich staande hield. Toen ik vervolgens zag dat de AEX met verlies zou gaan openen heb ik maar besloten om toch weer short te gaan tegen een koers van 1,2385, om deze vanmiddag vervolgens weer te sluiten tegen 1,2356, om op deze manier toch mijn winst te kunnen verzilveren, ook omdat ik twijfelde hoe de koers zich staande zou houden bij de opening van NY.

Meteen mijn eerste vraag: welke website kan ik het beste gebruiken om een openingsindicatie van de AEX te krijgen?

Hoe ga ik morgenvroeg te werk? Eerst de macro cijfers van China afwachten en op basis hiervan een inschatting maken, w.b.t het sentiment.

Gr. Thomas

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Wanneer het geduld er is, komen de pips vanzelf.
More
7 years 3 months ago #6182 by airborn
Replied by airborn on topic Blog Thomas
of het de beste site is laat ik in het midden, maar op iex.nl vind je ook veel openingskoersen, en bij de betere broker uiteraard.

mooie shorts, heb em hier ook nog even staan eurusd.
ook nog een short gbpjpy gepakt, deze was precies op support eruit gegaan tp !

nu ligt mn focus op nzdusd!

AussieSwingTrader strategie 15%-20% p/m www.mql5.com/en/signals/270135
Deelname signaal service $20/maand

More
7 years 3 months ago #6184 by Jelle
Replied by Jelle on topic Blog Thomas
He een nieuw blog! :)

Leuke openingspost ook meteen, geeft een mooi inkijkje in je gedachtengang bij het openen en sluiten van de eur/usd positie. Veel traders zijn vooral technische bezig en hebben het vaak over crossover momenten, overbought/oversold en fibonacci retracements, en dan is het ook wel eens leuk om de gedachten van een meer fundamenteel analytisch ingestelde trader te lezen.

Wat betreft de site voor AEX koers zou ik ook zeggen iex.nl.

En verder veel success gewenst natuurlijk!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Thomas26
  • Groentje
  • Groentje
More
7 years 2 months ago #6194 by Thomas26
Replied by Thomas26 on topic Blog Thomas
Hallo iedereen!

Hier weer een update vanuit mijn kant.
Afgelopen donderdag heb ik helaas 40 pipjes verlies moeten inleveren op mijn long
positie in de eur/usd (vrijdag heb ik niet gehandeld).

Ik ga redelijk vaak de markt in en uit om circa 40 pipjes winst/
verlies te pakken, maar dit wil ik anders gaan aanpakken. De short positie (1,2440) was
een uitermate mooie positie, welke ik veel te snel heb gesloten. Over het algemeen geef ik op deze manier vaker mooie posties uit handen.

De reden van de verkoop van een sterke positie is de korte termijnwinst en het risico dat hier tegenover staat. De korte termijnwinst behoeft in dit geval geen uitleg, maar het risico wel. In mijn geval is het zo dat ik wat meer risico neem en als de positie zich dan tegen mij keert, dan ben ik al snel geneigd om de positie te sluiten.
Bij een hoger risico kunnen 30/40 pipjes tegen mij in al redelijk oplopen.

Ik heb daarom bedacht om de risico's voortaan, bij een te grote verkeerde beweging af te dekken door een tegengestelde positie in te nemen, waardoor ik nog in the game blijf. Mocht de koers weer de juiste kant opgaan, dan zal ik mijn positie weer uitoefenen, door de tegenovergestelde te sluiten.

Helaas ben ik nooit eerder op dit idee gekomen en heb ik daarom een aantal keren mijn positie laten knallen.

Ik zit momenteel long in de eur/usd tegen een koers van 1,2355, welke ik op dit moment ook heb afgedekt met een short positie tegen hetzelfde transactie bedrag. Ik wil morgenvroeg even afwachten, maar ik verwacht dat deze week een long positie in de eur/usd de juiste keuze is. Het sentiment is sinds de laatste week weer redelijk positief en hopelijk word dit voortgezet door positieve berichten uit de eurozone en de USA.

Hoe denken jullie over short/long gaan in de eur/usd voor deze week?

Gr. Thomas

More
7 years 2 months ago #6198 by Jelle
Is het idee met het hedgen van de positie nog steeds om danwel de short danwel de long af te sluiten bij een winst van 40 pips? En waar zet je de stop op beide posities dan neer? Hou er ook wel rekening mee dat je dubbele spread moet betalen met deze methode.

In de zomermaanden is het altijd lastig om bewegingen te voorspellen voor een paar als de eur/usd; zelf denk ik iig dat er waarschijnlijk weinig schokkends zal gebeuren deze week, dus dat de belangrijke support en resistance op de 1 day grafiek in stand blijven. Maar soms is er ineens een nieuwsbericht dat de zaak opschrikt, garantie tot aan de deur dus :)

More
7 years 2 months ago #6202 by nieuw
Replied by nieuw on topic Blog Thomas
Hoi Thomas,

Daar zat ik ook al aan te denken om als de markt tegen mijn positie in keert een tegenovergestelde positie in te nemen om eventueel verlies te beperken of idd achteraf toch nog met iets winst te eindigen. Grappig om te zien dat ik niet alleen ben.
Ga dit wel op mijn oefenaccount enkele keren proberen.
@Jelle, die 3 pip's extra wegen volgens mij niet op tegen het eventueel verlies als de markt idd tegen je in blijft hobbelen. Maar we gaan het proberen.

Mvg. Marco

Vriendelijke groet, Marco

More
7 years 2 months ago #6203 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Blog Thomas
Ik heb zoiets van als de markt zich tegen mij keer stap ik uit

het spel dat je speelt moet bij je passen en dubbel long en short spelen past in ieder geval niet bij mij ik zet liever een stop

maar have fun ieder zijn strategie

Henk

• Thomas26
  • Groentje
  • Groentje
More
7 years 1 month ago #6285 by Thomas26
Hallo mensen,

Hier weer een bericht van mij.
Ik heb de afgelopen weken niet kunnen inloggen op deze site,
vanwege technische problemen. Nu gebruik ik Firefox in plaats van
Explorer (vanwege het beveiligingslek) en kan ik zonder problemen inloggen!

De afgelopen twee weken heb ik geen orders uitgevoerd in verband met studiedrukte
en problemen met mijn nieuwe auto; dit lijkt overigens bijna opgelost te zijn
(advocaat in de arm nemen en verkoper wil opeens wel meewerken :angry: )

De drie weken voor de drukte en het auto probleem zijn erg goed gegaan.
Ik heb met een zelfde inleg van 250 euro aan het begin van de week de volgende bedragen kunnen verdienen:

-Week 1: 350 euro (eindkapitaal dus 600 euro)
-Week 2: 750 euro (eindkapitaal dus 1.000 euro)
-Week 3: 500 euro (eindkapitaal dus 750 euro)

Al met al heb ik met het hanteren van een zelfde wekelijkse inleg van 250 euro dus
1.600 euro kunnen verdienen. Ik moet zeggen dat ik aan het einde van de drie weken redelijk gesloopt was en ik de studie enigszins links heb laten liggen.

Op dit moment ga ik mij maar weer eens inlezen en heb ik het volle vertrouwen dat ik jullie vaker een update kan geven :)

Gr. Thomas

More
7 years 1 month ago #6293 by Jelle
He Thomas,

Die 250 euro per week inleg, is dat onderdeel van een nieuwe strategie? Uit je post maak ik op dat het nogal een intensieve strategie is iig, omdat je schrijft dat je "aan het einde van de drie weken redelijk gesloopt was".

Overigens, gesloopt of niet, die 1.600 euro zal de vermoeidheid vast wat dragelijker hebben gemaakt! :)

• Thomas26
  • Groentje
  • Groentje
More
7 years 1 month ago #6294 by Thomas26
Hallo Jelle,

De 1.600 euro heeft de vermoeidheid zeker dragelijk gemaakt!
Ik heb ervoor gekozen om elke week met een vast bedrag van 250 euro te beginnen,
zodat dit in feite het maximale bedrag is dat ik riskeer.

Voor de rest ga ik vaak de markt in en uit (geen scalping)en heb ik in de betreffende
drie weken dus gewoon heel veel transacties gemaakt. Er hebben dagen bijgezeten dat
ik nog even tot 03.00 achter mijn pc zat om te kijken hoe de beurs in Japan zich
ontwikkelde.

Gr. Thomas

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.179 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl