Topic-icon Stoppen met werken binnen 10 jaar

• rubenfox
  • rubenfox's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 11 months ago #6580 by rubenfox
Stoppen met werken binnen 10 jaar was created by rubenfox
Hallo iedereen,

Ik schrijf dit blog om voor mijzelf bij te houden hoe mijn trade voortgang gaat tot wanneer ik genoeg centjes heb om te stoppen met werken.

Wat dat bedrag is weet ik nog niet, hangt van de levensstandaard af die ik nog niet bepaald heb.

Volgens mijn systeem heb ik in theorie in ongeveer 7 jaar 1 miljoen euro bij elkaar gesprokkeld.

Weet zelf ook wel theorie en praktijk in traden is als water en slootwater (zelf ondervonden afgelopen jaar)

Daarom een globaal doel van: binnen 10 jaar traden een vermogen opbouwen die leid tot stoppen met werken. Het is erg lange termijn, maar denk dat het wel realistisch is.

Voor diegene die zich afvraagt: waarom stoppen met werken?

Nou hierom, ik zie werk als een soort modern slavenarbeid. Ik werk vanaf mijn 14e jaar en ben nu 31 en zie behalve het sociale aspect geen echte noodzaak om te werken. O ja je moet natuurlijk ook centjes verdienen die je bijna allemaal weer mag inleveren aan belastingen en andere verplichtingen zodat je bijna niks meer overhoud voor dingen die er echt toe doen.Geld heb je nu eenmaal nodig in deze maatschappij,dit is mijn mening: TIJD en VRIJHEID is waardevoller dan geld.

Je leeft maar 1 keer, waarom zoveel van je 'levenstijd' verspillen aan werken?

Nou goed, genoeg gal gespuugd :)

Ben nu live aan het traden vanaf maart 2012 met eur/gpb en eur/jpy, was al eerder bezig met forex maar dat was voornamelijk veel dingen bestuderen en uitzoeken en vooral veel backtesten.

Ik trade nu alleen de eur/jpy op basis van breakouts, dit doe ik elke dag.

Maandelijks kijk ik wat de winst of het verlies is en doe aan compounding.
Bekijk dus maandelijks wat ik voor de volgende maand per trade mag verliezen.

Ik heb gemiddeld 1 tot 2 trades per dag van 1.5% per trade van mijn account.

Dit leid tot een gemiddelde van ongeveer +10% a +15 % per maand winst, heb verlies maanden van -15% maar ook winst maanden van +30%

December ben ik nu al gestopt i.v.m de feestdagen winst +4.7 %

Ik wil dit blog maandelijks bijhouden zodra de maand is afgelopen.

In januari begin ik met ongeveer 3,6K euro

iedereen veel pips toegewenst en fijne feestdagen,

Ruben

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• cewepa
  • cewepa's Avatar
  • Young Padawan
  • Young Padawan
  • dromen zijn er om waar te maken
More
6 years 11 months ago #6581 by cewepa
Replied by cewepa on topic Stoppen met werken binnen 10 jaar
Hoi Ruben,

Leuk dat jij ook een blog gaat bijhouden, doe ik ook sinds deze week.

Ook mijn doel is om te stoppen met werken, en te zorgen dat de kinderen goed kunnen verder studeren, zonder dat ze een lening moeten aangaan.

Gr.

• rubenfox
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 10 months ago #6674 by rubenfox
Replied by rubenfox on topic Stoppen met werken binnen 10 jaar
De maand is weer voorbij.

En wat een maand was het.

Ten eerste de winst: 770 euro wat neerkomt op 21.3% winst van begin van de maand.

Ik ben hier blij mee, maar ook weer niet want heb me 1 keer verslapen om de orders in te stellen (wekker ging niet af) en als ik het wel gewoon op die dag had ingesteld had ik er nog 6 % bij gehad.

Gevolg was dat ik daar nogal pissed over was en maar gestopt ben met handelen voor de maand januari, en mijn winst te nemen zoals die was.

Dit bleek een verkeerde beslissing want als ik de maand verder had gehandeld zoals de methode zich voorschrijft kwam er nog 22% bij tot het einde van januari tot een totaal van 43%

Dus heb mezelf tekort gedaan, door emotie en impulsiviteit.
Zo zie je maar zoals steeds door iedereen wordt aangegeven : hou je aan je systeem.
Hier moet nog dus aan gewerkt worden.

Dit dus ook als je dik in de plus zit (het kan altijd meer worden)

Maar goed, desondanks is het account gegroeid tot 4380 euro en ga ik hiermee februari in.

Hopen op net zo een goede maand als januari :)

iedereen veel pips toegewenst , groet ruben

• rubenfox
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 9 months ago #6733 by rubenfox
Februari is weer tot een eind, even de balans opmaken.

Winst 48 euro :( , niet zoveel maar het is niet anders.

Account zegt nu dat er 4428 euro op staat, niet slecht meer dan een verdubbeling (start 2000 euro maart 2012)

Er waren targets een paar keer net niet gehaald, wat centjes kost natuurlijk. Maar geen verlies ieder geval.

Maart ga ik besteden aan een aantal grote backtesten (Ben hier wel een paar weken mee bezig), een optimalisatie van het systeem waarmee ik nu handel, niet dat ik niet tevreden ben met hoe het gaat maar vind de drawdown nogal aan de hoge kant naarmate de bedragen hoger worden, en nog een andere methode die er nog beter uitziet, hier later meer over.

Maart sta ik even aan de zijlijn qua handelen dus, wil eerst goed de zaken op orde hebben (geduld en hard werken is een schone zaak), zodat ik weer de strijd aan kan gaan in pipsland.

Veel pips toegewenst iedereen, groet ruben

• rubenfox
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 8 months ago #6812 by rubenfox
Nog druk bezig met nieuwe systeem, oude gaat waarschijnlijk in de koelkast.

Hele maand bezig geweest met ontwikkeling ervan, het is nu zo goed als af en ga nu een tijdje demo doen totdat ik er helemaal vertrouwd mee ben.

Schattingen zijn dat er maandelijks zo'n 50% a 100% aan winst wordt binnen geharkt.
Dit met heel weinig drawdown, dit vond ik het belangrijkste.

Het systeem draait op een idee van verandering van een trend d.m.v een signaal en hierbij stap ik in totdat ik signalen krijg dat het de andere kant op ga, waar ik dan weer uitstap.

R:R is ongeveer 80% 1:1 en soms gaat het nog verder 1:2 / 1:3 / 1:4 heb er soms 1:10 mee gezien

Doe dit op de 4h kaart en als ik vrije tijd overdag heb ga ik het ook toepassen op de 1h kaart.

Eerst dus even met demo en zodra ik live ga gaat het blog weer verder groet ruben.

More
6 years 7 months ago #6822 by Rogier
Replied by Rogier on topic Stoppen met werken binnen 10 jaar
Leuk om je blog te volgen!

Ik ben zelf ook hard aan het werk om het te maken als trader,..en dan meer het leven kunnen leiden wat ik wil leiden.

Zet 'm op!

• rubenfox
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 6 months ago #6896 by rubenfox
Maar weer een update.

Met de demo van mijn nieuwe handelsmethode gaat het als een trein.
Wil de demo voortzetten tot einde van de maand en daarna live.
De drawdown is te verwaarlozen met een hitrate van winstgevende trades van rond de 70 a 80% en een RR van 1:1,5 :woohoo:

Ga niet teveel vertellen hoe de methode werkt maar een tipje van de sluier: kijk hoe de prijs bij belangrijke punten (ronde nummers, pivot points, S/R hogere tijdframes e.d) reageert en dan voornamelijk afketst. Ik zie hier vaak een bepaald candleformatie, en in combinatie met het traden in de richting van de trend gaat het bijna niet fout.
Er komen geen indicatoren aan te pas, pure prijsactie dit omdat indicatoren het verhaal wel verteld alleen te laat ;)

Krijg ongeveer een handvol signalen per dag verdeelt over de london en ny sessie. Dit op E/U G/U A/U E/J U/J en G/J.

Hoop op een gemiddelde winst van 60 a 80 % winst in de maand B) met een 2% risico per trade

Iedereen veel pips toegewenst, groet ruben

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
6 years 6 months ago #6907 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic Stoppen met werken binnen 10 jaar
rubenfox schrijft:

Hoop op een gemiddelde winst van 60 a 80 % winst in de maand B) met een 2% risico per trade

Iedereen veel pips toegewenst, groet ruben

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
6 years 6 months ago #6908 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic Stoppen met werken binnen 10 jaar
Ruben,

Get real....
Zelfs de grootste traders ter wereld hebben niet dergelijke winst percentages. Reken nu maar op een 4 á 5% als je echt live gaat en het meezit en hoop vooral nergens op. De markt heeft daar echt geen boodschap aan.

More
6 years 6 months ago #6916 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic Stoppen met werken binnen 10 jaar
Beste,

Post eens een print van je demo.
Zelfs met scalping haal je dit moeilijk of niet met risk van amper 2% en zeker niet elke maand!
Veel succes met je strategie.

Groet Zeebaars.

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

• rubenfox
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 6 months ago #6918 by rubenfox
zeebaars schrijft:

Beste,

Post eens een print van je demo.
Zelfs met scalping haal je dit moeilijk of niet met risk van amper 2% en zeker niet elke maand!
Veel succes met je strategie.

Groet Zeebaars.

Aangezien ik afgelopen maand verschillende dingen heb uitgeprobeerd op me demo account is de uitkomst niet representatief voor wat ik hiervoor heb neergezet in het blog.

Aankomende week of weken zal ik de demo alleen voortzetten op de manier die ik voor ogen heb en zal een uitdraai hiervan neerzetten op het blog.

En ben niet goed met charts posten maar neem eens een kijkje op de A/U chart van 31 mei 15M bij de candle 9.45. sell bij het sluiten van die candle kan niet boven 0.96500 sluiten. prijs is onder een bepaalde ema's. heb zelf een fixed sl (kan ook boven signaal candle ,alleen wat meer uitgestopt daardoor maar wel betere R:R) van 20 en tp is variabel van hoe de markt zich ontwikkeld maar meestal rond een belangrijke S/R of R/N en. En voorwaardes zijn alleen handelen tijdens LO en NYO en met de trend mee die ik bepaal door bepaalde ema's en hogere tijdsframes.

En percentages die ik heb aangegeven van winst zijn natuurlijk theoretisch en afgegaan van het verleden niet wetende wat er morgen gebeurt, en dat zal in de praktijk waarschijnlijk ook wel verschillen. maar kortom van visuele backtest is dit in het verleden zeker mogelijk had je de signalen allemaal genomen wat in de praktijk zeker ook niet geweest zal zijn, ben hier niet om te spammen of te braggen.

groet ruben

• rubenfox
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 6 months ago #6926 by rubenfox
hierbij nog een voorbeeld dit is de eerste en laatste screenshot die ik hiervan neerzet.

hoop dat het duidelijk is

kijk waarvandaan de prijs afketst en wat voor candle mijn signaalcandle is en waar de candle is in combinatie met de gele en witte ema .welke ema's ik gebruik kunnen jullie zelf nakijken. trade alleen met trend mee en tijdens LO en 2 uurtjes na NYO

deze set up gebeurt dagelijks op meerdere paren, enig minpunt is dat je vaak moet wachten en wachten en wachten totdat het gebeurt en hopen dat je het niet gemist hebt door werk of andere verplichtingen. traden is boring :lol:

shit afbeelding is te groot

• rubenfox
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 6 months ago #6927 by rubenfox
chart:
Attachments:

More
6 years 3 months ago #7016 by dokterpi
Replied by dokterpi on topic Stoppen met werken binnen 10 jaar
Beste Ruben,

Zou je eens met mij kontakt willen opnemen om het één en ander door te nemen.

Thanks

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

More
5 years 8 months ago #7595 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Stoppen met werken binnen 10 jaar
En nog steeds succesvol met traden rubenfox?

Price action day trading

• rubenfox
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 8 months ago #7603 by rubenfox
Ben afgelopen tijd druk geweest met andere zaken.

Heb het systeem wat ik had geprobeerd maar ben er nog mee bezig om het te optimaliseren.

Ben hier dagelijks mee bezig. kost nog wel wat tijd.

In het kort: risk van 2% naar 1%. kortere stops en kortere targets, en nog wat dingen.

dit om meer trades te pakken op een dag. je moet hierbij denken aan een soort van light variant van scalpen. kosten zijn dan wel meer in verhouding maar denk dat het toch meer winstgevend zal zijn door de meerdere trades. toekomst zal het uitwijzen.

Had wel tussen door een ander automatisch systeem lopen maar heb daar flink op verloren. Had daar een apart account voor maar die werd ruim voor de helft verdampt.

Daar ben ik mee gestopt.

Ben er achter dat voor MIJ een automatisch systeem niet werkt. EA's niet werken.
Indicatoren voor MIJ alleen maar ruis zijn. Hoop geleerd wat voor MIJ niet werkt :)

Misschien dat die dingen voor iemand anders wel werken, suc6.

Zodra de handelsmethode waar ik nu mee bezig ben naar mijn zin is zal ik wat trades posten en ook resultaten doorgeven.

Doel is nog steeds stoppen met werken binnen 10 jaar, liefst voor mijn 40ste ;)

Trade well, make money

More
5 years 8 months ago #7604 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Stoppen met werken binnen 10 jaar
Oke oke. Klinkt goed om te horen dat je niet gelooft in EA's. Ik vind het ook rotzooi. Ook goed om te zien dat je niet meer trade met indicatoren. Ook dat is rotzooi en zorgt alleen maar voor vervuiling van de charts. (op de EMA's na dan)

Wat voor strategie ben je aan het volgen? price action signalen?

Als ik je nog een tip mag geven. Bepaal niet je risico in %, maar in max verlies dat je per trade wilt hebben in EUR. Dan is oa verlies makkelijker terug te winnen. Bepaal eerst je risico in EUR, dan je stoplos en bereken dan dus hoe groot de lotsize kan zijn die je opent.

Succes met je strategie en ben benieuwd naar de resultaten!

Groet,
Maarten

Oja: Less is more met traden.. Niet proberen te veel te willen traden.. De charts zijn er morgen ook weer gewoon..

Price action day trading

• rubenfox
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 8 months ago #7605 by rubenfox
eigen strategie maar ik kijk voornamelijk naar afwijzingen van bepaalde niveaus, b.v ronde nummers en dan in combinatie met het liefst een pinbar (soms instappen bij sluiting pinbar en soms instappen op ronde nummer zelf)en dan met de trend meetraden, dus instappen bij een retracement van een doorbraak van een rondenummer in de richting van de trend. In het kort gezegd.

En maximaal verlies in euro is voor mij hetzelfde als dat ik mijn stoploss 1 % wil hebben. ik doe aan compounding naar boven en naar beneden. dit ook om mijn winst en verlies goed te kunnen beheren

en om overtrading te voorkomen heb ik zelf een regel van 2 trades in de min op een dag is stoppen met handelen;)

bedankt voor je tips en jij ook succes met traden.

oh ja en wat voor mij echt belangrijk is geweest is het handelen op de m5 charts i.p.v m15 of hoger. er zit zoveel detail in wat je op de hogere charts niet ziet.
heb hierdoor veel voordeel gehaald om dingen in een ander perspectief te zien

groet ruben

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.246 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl